حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن روحانی صبح امروز(پنجشنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی صنعت مس ایران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خطاب به وزیر صنعت معدن تجارت گفت: معادن کوچک و متوسط را به بورس وارد کنید مشخصات معادن را وارد کرده تا مردم سهام معادن و یا کل معدن را بخرند، آیا چنین برنامه‌ای دارید؟

در ادامه وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با وزارت اقتصاد در قالب واگذاری هلدینگ صنایع معدنی فعالیت می‌کنیم تا بخشی از سهام قابل واگذاری در این مرحله را واگذار نماییم که به صورت کمی هدفگذاری شده است و این موضوع در هفته های آتی اعلام خواهد شد وی ادامه داد واگذاری پهنه ها و معادن که در دسته و زمین شناسی و شرکت ملی مس است نیز در دستور کار ما قرار دارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

*{ خطاب به معاون وزیر صمت}: آیا معدن خام که ویژگی های آن مشخص شده است را در بورس قرار می‌دهید یا سهام صنایع معدنی را وارد می‌کنید؟

* پاسخ شما منفی است یعنی یا سهام یک شرکت یا یونیت یک صندوق را عرضه می‌کنید. بورس باید یک زمینه‌ای را فراهم کند تا زمین‌های بزرگ دولت و یا معادن کوچک و بزرگ دولتی در بورس عرضه شوند در این صورت بورس رونق یافته و معادن فعال می‌شوند.

*رئیس جمهور در ادامه دستور افتتاح این طرح را صادر کرد.