بررسی تبلت لنوو یوگا بوک و نگاهی به کیفیت ساخت و ویژگی های آن

بررسی تبلت لنوو یوگا بوک و نگاهی به کیفیت ساخت و ویژگی های آن


منبع: آرگا

121

1399/2/18

17:43


تبلت هیجان انگیز یوگا بوک، دقیقا همانند یک کتاب بوده و با طراحی منحصر به فردی که دارد به همراه قلم جادویی و باتری قدرتمند تجربه جذاب و ویژه ای را به ارمغان خواهد آورد. با بررسی این محصول خلاقانه لنوو همراه این مطلب باشید.

اگر به دنبال تبلتی با کلی قابلیت های سرگرم کننده و طراحی منحصر به فرد هستید قطعا تبلت لنوو یوگا بوک رضایت شما را جلب خواهد کرد. در این تبلت با قلم جادویی Real Pen نوشته های فیزیکی شما به شکل دیجیتال تبدیل می شود. می توان گفت این قابلیت هیجان انگیز یکی از رویاهای تحقق یافته دانشجویان و دانش آموزان می باشد. با وارسی بیشتر تبلت لنوو یوگا بوک همراه این مطلب باشید.

آشنایی و بررسی تبلت لنوو یوگا بوک

تبلت یوگا بوک محصول خلاقانه و نوین شرکت لنوو دقیقا همانند یک کتاب بوده و با بهره گیری از قلم Real Pen و یک باتری قوی تجربه جذابی را به ارمغان خواهد آورد. این تبلت هیجان انگیز سال ۲۰۱۶ ، از فرم وکتوری که قبلا در بازار موجود نبود برخوردار است. تا قبل از رونمایی از این تبلت تصور بر این بود تنها لپتاپ ها دنیای عظیم دیجیتال و الکترونیک را کامل می کنند اما تبلت ها خیلی سریعتر از انتظار همگان، خود را جایگزینی برای لپتاپ ها ساختند.

تبلت یوگا بوک جزو برترین گجت های هوشمند سالهای اخیر محسوب می شود و در دو نسخه با دو نوع سیستم عامل بر پایه ویندوز ۱۰ و اندروید به بازار عرضه می شود که بر حسب نیازتان می توانید آن را جزو انتخاب های خود قرار دهید. در ادامه به بررسی بیشتر تبلت لنوو یوگا بوک می پردازیم.

 

طراحی

این تبلت از طراحی بسیار جذابی بهره می برد و با وزن ۶۹۰ گرم حدود ۹.۶ میلیمتر ضخامت دارد. نمایشگر یوگا بوک ۱۰.۱ اینچی بوده و تقریبا مشابه با یک نوت بوک باریک است. درست همانند یک کتاب می توان این تبلت را باز کرده و دو پنل صاف و  تخت بدون هیچ برآمدگی را در مقابل خود مشاهده نمود، از این دو پنل ، یک صفحه به عنوان نمایشگر و صفحه دیگر به عنوان پنل طراحی توسط لولاهایی خاص به یکدیگر متصل شده اند.

به وسیله لولاهای بسیار قدرتمند این تبلت می توان پنل نمایشگر را ۳۶۰ درجه چرخش داد و از پنل دیگر به عنوان یک پایه برای  دیدن راحت تر فیلم ها و تصاویر استفاده کرد. شاسی دستگاه فلزی خاکستری بوده و لبه ها سخت و مقاوم  و گوشه ها گرد و لوکس هستند که این سبک طراحی موجب شده این تبلت گرانتر به نظر برسد. کیبورد و منطقه ترسیم یک لایه شیشه ای نازک دارد به این ترتیب قلم به آسانی روی آن حرکت خواهد کرد ولی برای تایپ کردن امکان دارد با کمی مشکل روبرو شوید. در ادامه بررسی طراحی تبلت لنوو یوگا بوک قابل ذکر است که از یک پورت Micro USB، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و اسلات کارت میکرو اس دی نیز بهره می برد.

نمایشگر

بررسی ها نشان می دهد لنوو تبلت یوگا بوک را به نمایشگر ۱۰.۱ اینچی FHD با رزولوشن ۱۹۰۰ *۱۲۰۰ پیکسل مجهز کرده است و تکنولوژی AnyPen به کار رفته در آن موجب می‌شود بتوان از هر قلمی روی نمایشگر بهره برد. این نمایشگر با پنل Full HD IPS  زاویه دید مناسبی را ارائه داده و با حداقل روشنایی ۳۸۰ nits و کنتراست ۱۰۰۷:۱ تصاویر را با جزئیات خوبی نمایش می دهد. دقت رنگی این صفحه نمایش متناسب با قیمتش نبوده و بیشتر مناسب تبلت های ارزان قیمت تر می باشد. به این ترتیب نمایشگر  برای کاربری که به دقت رنگی چندان اهمیتی نمی دهد مناسب می باشد.

سخت افزار و نرم افزار

این تبلت از  پردازنده Intel Atom x5 بهره می برد.  بررسی ها نشان می دهد عملکرد پردازنده تبلت لنوو یوگا بوک خوب بوده اما در مواقعی مانند هنگامی که با صفحات وب پر از آگهی روبرو می شوید باید چند ثانیه ای صبر نموده تا بتوان صفحه وب را اسکرول کرد. حتی بهره گیری از ۴ گیگابایت رم نیز آنقدر حساسیت برنامه های با نیاز پردازشی بالا را کاهش نمی دهد. به عنوان نمونه ساعت ها بازی Mini Metro را بدون مشکل اجرا می کند ولی در اجرای بازی های سه بعدی نظیر Real Racing 3 خوب عمل نمی کند.

در ادامه باید گفت علاوه بر بهره گیری از چهار گیگابایت حافظه‌ رم دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت بوده و چنانچه این حجم از حافظه کمتر از نیاز شما باشد با نصب یک کارت حافظه جانبی میکرواس دی می توانید آن را تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهید.

در بررسی نرم افزاری این تبلت باید گفت لنوو ابتدا یوگا بوک را با سیستم عامل اندروید(ورژن ۶ اندروید؛ مارشمالو) طراحی نمود ولی بعدا تصمیم گرفت پلتفرم آن را با ویندوز ۱۰ هم ارائه دهد. عملکرد نرم افزاری این تبلت در اجرای برنامه های مختلف مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب و کروم بدون وقفه و بسیار روان گزارش شده است.اما با باز کردن چندین پنجره اندکی عملکرد افت پیدا می کند.

کیبورد

کیبورد این تبلت نقطه ضعف آن محسوب می شود چرا که هنوز احتیاج داریم کلیدهای کیبورد را لمس کنیم تا بدانیم چه چیزی را تایپ می کنیم و یوگا بوک این قابلیت را عرضه نمی دارد. با لمس کیبورد و فشار دادن کلیدها ارتعاش ایجاد شده و بازخورد فیزیکی مناسبی برای تجارب مبتنی بر تایپ ارائه نمی دهد. اما خوشبختانه لنوو این امکان را فراهم نموده تا بتوانید برنامه کیبورد جانبی را نصب نمایید و از هر کیبوردی که با آن احساس راحتی دارید استفاده نمایید.

البته از نگاهی دیگر می توان طراحی کاملا لمسی کیبورد این لپتاپ را منحصر به فرد دانست که لنوو آن را Halo Keyboard نامیده است. تا کاربران بدون فشار دادن کلیدها و و تنها با لمس کردنشان به انجام کارهایشان بپرزداند. ضمنا این صفحه به عنوان صفحه طراحی یا Create Pad نیز کاربرد دارد.

Real Pen

تبلت لنوو یوگا بوک از قابلیت محبوب Real Pen یا قلم جادویی بهره می برد که می توان با آن روی صفحه دیجیتالی تبلت به طراحی پرداخت. با این قلم تا فشار ۲۰۴۸ درجه و زاویه ۱۰۰ درجه‌ می توان طراحی نمود. این قلم از تکنولوژی EMR Pen استفاده می کند به این ترتیب نیازی به هیچ نوع منبع تغذیه ای ( سیم یا باتری داخلی) ندارد. چرا که سطح تبلت به نوعی حسگر مجهز بوده که قادر به تشخیص حرکت قلم است.

عملکرد قلم RealPen عالی گزارش شده و با ویژگی جوهری بودنش کاربر می تواند با استفاده از قلم متنی را نوشته و با بهره گیری از نرم افزار Note Saver Lenovo متن خود را به شکل دیجیتال مشاهده کند. تجربه نوشتن با کاغذ و  قلم جوهری و تبدیل آن به سندی دیجیتالی، زیباترین بخش در این تبلت به شمار می رود و در صورت تمایل می توانید قلم را به حالت دیجیتال برگردانده و نوشته خود را به صورت مستقیم بر روی صفحه بنویسید. ضمنا کپچر نمودن یادداشت های فیزیکی بسیار دقیق بوده و حتی تبلت متوجه این موضوع می شود که کاربر با چه فشار دستی کار می کند.

دوربین و اسپیکرها

سپیکرهای این تبلت برای کاربران علاقمند به رسانه مناسب بوده که در سمت راست و چپ لبه سینی کیبورد جای دارند. این اسپیکرها صدای بلند و واضحی را  به ارمغان می آورند و برای تماشای ویدیوهای یوتیوب و موسیقی عالی هستند ولی میکروفن چندان جالب نبوده و موقع ضبط یادداشت های ممکن است مطلوب عمل نکند. در ادامه این بخش به بررسی دوربین های تبلت می پردازیم. دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی بوده که برای تماس های ویدیویی مناسب بوده و با دوربین عقب  ۸ مگاپیکسلی آن نیز می توان عکس هایی با کیفیت معمولی به ثبت رساند.

باتری

باتری قدرتمند این تبلت یکی دیگر از قابلیت های خاص آن بوده که از نوع لیتیوم پلیمری می باشد و ظرفیت ۸۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. که می تواند تا ۱۵ ساعت تبلت را با سیستم عامل اندروید و تا ۱۳ ساعت با سیستم عامل ویندوز روشن نگه دارد. و در بررسی ها مشاهده شد در تماشای یک فیلم آنلاین با میزان روشنایی ۱۵۰ nits، حدود ۱۰ درصد از باتری تبلت یوگا بوک استفاده شده است و برای استفاده های روزمره باتری تا ۸ ساعت تبلت را همراهی می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو