آموزش درست کردن مایع حباب ساز برای ساخت حباب های رنگی، پایدار و ساده

منبع: آرگا

377

1399/2/18

18:40


در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه می توانید یک مایع حباب ساز بسازید و کودکان خود را شگفت زده کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

با فرا رسیدن فصل تابستان هیجان بسیار زیادی در بچه ها ایجاد می شود و یکی از بازی هایی که می تواند بیش تر از سایرین  آن ها را سرگرم کند حباب ساز  می باشد. در واقع می توانید به راحتی این وسایل را برای کودک خود بسازید و شادی را به آن ها هدیه دهید. با ساختن این وسایل می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

ساختن مایع حباب ساز با شکر

 

ساخت مایع حباب ساز

آیا تا کنون به نحوه تشکیل شدن یک حباب فکر کرده اید ؟ باید بدانید که راز تشکیل حباب نیروی کشش سطحی می باشد. شما می توانید با افزودن صابون و یا مایع های شوینده به آب کشش سطحی را بین مولکول های آن ایجاد کنید. در واقع آب تنها نمی تواند برای ساختن حباب مناسب باشد چون نیرو و کشش سطحی ندارد و این تغییرات در کشش سطحی را مایع و صابون ایجاد می کند. البته گلیسیرین و شربت ذرت هم می تواند با کند کردن فرایند تبخیر را به تاخیر بیندازد. ساختن مایع حباب ساز بسیار راحت است که در ادامه به آن می پردازیم و روش ساخت آن را برای شما بازگو می کنیم.

روش اول

اگر به یک ظرف کوچک آب نگاه کنید مولکول های بسیار ریز آب می توانند با کشیدن یک دیگر کنار هم می مانند. مولکول های آب کششی دارند که می توانند کنار هم قرار بگیرند.

ترفندی برای ساخت حباب های رنگی

 مواد مورد نیاز

  • یک فنجان آب
  • ۲ قاشق غذا خوری ذرت یا ۲ قاشق غذا خوری گلیسیرین
  • ۴ قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی

نحوه آماده سازی

باید تمام مواد گفته شده را با همان نسبت ها با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. با همین کار ساده مایع حباب ساز شما آماده می شود و می توانید با همین مواد کم کودک خود را خوشحال کنید.

حباب های رنگی

شاید برای شما هم سوال ایجاد شود که چگونه می شود یک حباب با هاله های رنگی ایجاد کرد. می توانید با افزودن چند قطره رنگ خوراکی به ترکیبی که تهیه کرده اید حباب های زیبا و رنگارنگ ایجاد کنید. بهتر است برای جلوگیری از رنگی شدن دیوار ها و وسایل خانه حباب بازی را در فضای آزاد انجام بدهید. می توانید برای بالا بردن میزان اطلاعات عمومی کودک خود برای آن ها حین بازی کردن به آموزش رنگ ها بپردازید مثلا به آن ها نشان دهید که ترکیب رنگ هایی مانند سبز و زرد می تواند رنگ آبی را ایجاد کند.

روش دوم

حباب هاب شکری حباب هایی هستند که پایدار تر می باشند و بسیار بزرگ تر از حباب های عادی می باشند. اگر می خواهید در یک مسابقه حباب بازی شرکت کنید بهتر است از این روش برای ساختن حباب های بزرگ با پایداری بیش تر استفاده کنید.

 مواد مورد نیاز

  • یک فنجان آب
  • ۲ قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی
  • ۱ قاشق غذا خوری گلیسیرین
  • ۱ قاشق چای خوری شکر

نحوه تهیه کردن

بهتر است تمام مواد را با هم ترکیب کنید و انقدر همین مواد را هم بزنید که شکر کامل حل شود. با حل شدن شکر می توانید به راحتی به حباب سازی بپردازید. اگر حباب ها را با این روش می سازید باید بیرون از خانه بازی کنید.

ساختن مایع حباب ساز با حباب های پایدار

حباب های پایدار

برای ساختن یک حباب پایدار می توانید از موادی مانند گلیسیرین، شربت ذرت یا شکر استفاده کنید و این مواد را در مایع حباب ساز استفاده کنید تا حباب های شما بزرگ تر و پایدار تر باشد. می توانید به جای آب معمولی از آب مقطر و تصفیه شده استفاده کنید تا میزان خالصی افزایش و میزان نا خالصی کاهش یابد. البته بازی کردن در محیط های مرطوب تر هم می تواند باعث بزرگی و پایداری حباب ها شود.

نگه داری مایع حباب سازی

در نظر داشته باشید که می توانید مایع ساخته شده را نگهداری کنید اما برای نگه داشتن آن باید نکاتی را رعایت کنید. باید حتما از یک ظرف در بسته و تمیز استفاده کنید و مایع را به درون آن بریزید و تا هر زمانی که می خواهید آن را در جای خنک نگهداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو