مسعود زیارتی روابط عمومی و امورفرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در این باره اعلام کرد:امروز (پنجشنبه ۱۸ اریبهشت) پس از انتشار اخباری مبنی بر کشف اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن و با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان و کارشناسان باستان‌شناس اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به منطقه اعزام شدند.

مسعود زیارتی افزود: بررسی باستان‌شناسان نشان داد تعریض جاده گرگان به بندر ترکمن در سال‌های گذشته و مسطح شدن لبه‌های گورستان اسلامی آق‌امام، سیل پارسال و برداشت دوباره خاک از لبه‌های جاده، سبب فرسایش خاک و پدیدار شدن بقایای دو اسکلت انسانی از محدوده گورستان قدیمی آق امام شده است.

زیارتی ادامه داد: بر اساس اعلام باستان شناسان بررسی شیوه تدفین این دو اسکلت نشان می‌دهد مربوط به دوره قرون متأخر اسلامی و دست کم مربوط به ۴ قرن پیش است که با مطالعات باستان‌شناسی گذشته در این گورستان نیز  منطبق است.

او گفت: بنا بر فرهنگ تدفین دوره اسلامی هیچ‌گونه اشیایی در گور نیز وجود نداشته است و پس از ثبت مستندات و رعایت شئونات اسلامی، دوباره با دق روی گور‌ها پوشانده شد.