به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس؛ ونزوئلا در هفته جاری بیش از ۱۲ تن شامل ۲ آمریکائی را که برای شرکت "سیلورکورپ یو اس ای" کار می کرده اند، دستگیر کرده اند که بخشی از توطئه حمله شکست خورده بوده است و پیروزی همگانی برای دولت مادورو به شمار می رود.

تلویزیون ونزوئلا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) تصاویری از این ۲ آمریکائی به اسارت گرفه شده به نمایش گذاشت که در آن گفتند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند.  به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

انتشار این اسناد ضربه ای به اعتبار خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به شمار می رود که اخیرا آشکارا هر گونه ارتباط با سیلورکورپ یا مشارک در تلاش برای برکناری مادورو را با استفاده از زور تکدیب کرده بود.

گوایدو رئیس مجمع ملی تحت اختیار مخالفان که توسط چند کشور به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمی شناخته شده است مدعیست مادرو پس از تقلب در انتخابات ۲۰۰۸، قدرت را غصب کرده است.

مادورو به شبکه تلویزیونی تله سور گفت: این افراد همیشه با آمریکا ارتباط داشته اند، اما از سوم مه (۱۴ اردیبهشت) قطع شد و اکنون کاملا ساکت شده اند.

بر اساس اسناد انتشار یافته در واشنگتن پست، این گروه ارائه دهنده خدمات امنیتی در برنامه ریزی، اجرا و عملیات دستگیر و بازداشت کردن و برکناری و نابود کردن نیکلاس مادورو که از این پس هدف اولیه به شمار می رود، برکناری حکومت کنونی و جانشینی خوان گوایدو رئیس جمهوری به رسمیت شناخه شده ونزوئلا، به گروه شریک مشاوره و کمک ارایه خواهد داد.

مقامات ونزوئلا با تائید موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورشان و تلاش ها برای مقابله با گسترش کرونا، از تحریم های آمریکا علیه کاراکاس که مانع از خرید دارو و تجهیزات پزشکی شده، بشدت انتقاد کرده اند.