الحشد الشعبی حمله داعش را دفع کرد

منبع: برترین ها

124

1399/2/20

07:11


نیروهای الحشد الشعبی بامداد شنبه حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به شرق استان صلاح‌الدین در شمال بغداد را دفع کرد.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای الحشد الشعبی بامداد شنبه حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به شرق استان صلاح‌الدین در شمال بغداد را دفع کرد.

به گزارش پایگاه خبری "بغداد الیوم"، رسانه الحشد الشعبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یگان توپخانه‌ای این گروه تجمع باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش در مناطق "الحمیضه"، "العواشرة" و "ابورکبه" را هدف حملات شدید قرار داد که در جریان آن خسارت زیادی به تروریست‌ها وارد شد.

علی الحسینی جمعه شب فرمانده محور شمال در نیروهای سازمان الحشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق جمعه شب از کشته شدن ۱۰ تروریست داعشی در استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح‌الدین خبر داد.

اداره رسانه‌های امنیتی عراق سه‌شنبه هفته جاری از آغاز عملیات نظامی از چهار محور علیه هسته‌های گروه تروریستی داعش در استان صلاح‌الدین (در شمال بغداد) خبر داد.

این عملیات نظامی از چهار محور برای جست‌وجو و شناسایی بقایای عناصر شکست خورده داعش در منطقه «مکشیفیه» و مناطق همجوار در غرب رودخانه دجله آغاز شد.

در این عملیات واحدهای فرماندهی عملیات صلاح‌الدین و تیپ‌های ۴۵، ۳۵، ۴۲ و ۶ الحشد الشعبی مشارکت دارند.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با یکی ۲ سال گذشته در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش شنبه گذشته به منطقه «مکشیفیه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به شهادت ۱۱ نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.

این گروه تروریستی همچنین در حمله دیگری به یک پاسگاه پلیس در استان «دیاله» پنج نفر را کشت و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو