مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه + تصاویر مکان های تفریحی این شهر زیبا

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه + تصاویر مکان های تفریحی این شهر زیبا


منبع: تاپ ناز

183

1399/2/20

13:16


یکی از شهرهای زیبای فرانسه شهر نیس است که دارای مکان های گردشگری زیادی از جمله کلیسای جامع سنت نیکلاس و کلیسای نوتردام، موزیه ماتیس و موزیه ماسنا، پارک فونیکس، تفرجگاه دیزآنگلس، خرابه های رومی، باغ آلبرت اول، شهر قدیمی نیس و کورس سالا اشاره کرده که گردشگران زیادی را جذب کرده اند.

در کشور فرانسه شهری زیبا به نام نیس وجود دارد که در قسمت جنوب شرقی آن قرار گرفته است و شهر مدیترانه ای و ساحلی است. در این بخش اطلاعات در مورد دیدنی های این شهر را می خوانید. یکی از دلایلی که گردشگران و توریست های زیادی به این شهر می روند وجود آب و هوای خوب است. سالانه میلیون ها نفر به شهر نیس مسافرت می کنند و از جشنواره های بین المللی این شهر دیدن می کنند و در تپه های قدیمی شهر نیست که متعلق به چهار هزار سال قبل است قدم می زنند. وجود توریست های زیاد باعث شده است که تعداد هتل ها در اطراف شهر نیس زیاد شود. در این مطلب این جاذبه های گردشگری را معرفی می کنیم و تصاویر زیباترین مکان های تفریجی شهر نیس را می بینید.

 

مکان های گردشگری و دیدنی های نیس فرانسه

مکان های دیدنی نیس در فرانسه بیشتر در قسمت سواحل مدیترانه ای قرار دارند منطقه ای در پراونس آلپ کوت دازور در قسمت جنوب شرقی قرانسه است. مساحت این شهر 71 کیلومتر مربع است و جزو 5 شهر پر جمعیت کشور فرانسه است که قبل از این شهرهای مارسی، پاریس، تولوز و لیون قرار گرفته است. اگر می خواهید به یکی از زیباترین قسمت های مدیترانه بروید پس می توانید به شهر نیس مسافرت کنید که قدمت این شهر به قرن چهارم میلادی می رسد و در گذشته به عنوان منطقه ای برای شکار حیوانات استفاده می کردند که به دست یونانی های ساخته است.

وجود قله ای در تپه باستانی که امپراتور در آنجا مستقر بوده و به قرون وسطی می رسد. در فصل بهار و پاییز آب و هوایی بسیار عالی و مطلوب دارد و در فصل زمستان هوایی معتدل دارد در فصل تابستان هم گرم و خشک است و از دیگر نقاط اروپا آب و هوای بهتری دارد. در این شهر شما معماری ایتالیایی را مشاهده می کنید و خیلی ها در این شهر به زبان ایتالیایی مسلط هستند.

 

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

(اولدتاون) شهر قدیمی نیس

قسمت های قدیمی شهر نیس خیلی جذاب است و دارای طراحی بی نظیری است که از سال 1700 تغییر یافت و محلی برای اغذیه فروشان و رستوران ها و حتی بوتیک فروشان شده است. یکی از بازار های قدیمی در اولد تاون بازار کورس است که در اواخر فصل بهار و تابستان باعث زیبایی دو چندان شده است. در قسمت اولدتاون ازدحام جمعیت مواجه شده که در آن منطقه می توان به کلیسای نیس متعلق به قرن شانزدهم میلادی اشاره کرد. وجود موسیقی پالائیس لاسکاریس که به دوران قرن هفدهم بر می گردد و می توان از داروخانه در قرن هجدهم که نقاشی های مذهبی دارند در این راستا نام برد. که این مکان هم از نقاط گردشگری نیس فرانسه به شمار می رود.

بخوانید: زیباترین روستاهای فرانسه ارزش رانندگی طولانی را دارند

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

باغ آلبرت اول

یکی از باغ های قدیمی که جزو جاذبه های دیدنی نیس است و از باغ های عمومی نیس محسوب می شود (Jardin Albert 1er) است. این باغ دارای محوطه هایی سرسبز در کنار تفرجگاه انگلیسی که در سال ۱۸۲۸ ساخته شد دارای نخل های بزرگ و چمن های زیبا و سبز و به همراه چرخ و فلک سنتی و برگزاریکنسرت در تابستان که فضای باز و دل نشینی دارد. وجود این باغ ا پارک در بین همه مردم محبوبیتی کم نظیر دارد که برای گذراندن اوقات فراغت و در بعدازظهر ها به آن جا خواهند رفت. باغ آلبرت اول در طول سال‌ های زیادی میزبان بزرگانی همچون ادیت پیاف (خواننده فرانسوی)، استینگ (خواننده‌ انگلیسی) و همچنین گروه انگلیسی آیرن میدن بوده است.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

موزه ماتیس از دیدنی های نیس

(Musée Matisse) این موزه محل نگهداری از آثار صدها هنر مشهور فرانسوی می باشد که به نام هنری ماتیس (Henri Matisse) بوده است. موزه ماتیس برای افرادی که به آثار هنری ماتیس علاقه دارند و دوست دارند که یکی از هنرمندان تاثیرگذار قرن ۲۰ را ببینند و از فرهنگ و دانسته های او استفاده کنند مفید می باشد. این آثار که در موزه ای مربوط به قرن ۱۸ میلادی است جای داده شده که واقعا محلی شگفت انگیز می باشد. همچنین در این موزه نمایشگاه های موقتی و فصلی برگزار می شود که از دیدگاه عموم زندگی جالب و جذابی داشته است و به نقاش معروف و چیره دستی مشهور بوده است.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

کلیسای جامع سنت نیکلاس

یکی دیگر از مکان های دیدنی نیس فرانسه (Russian Orthodox Cathedral of Nice) کلیسای ارتودوکس روسی سنت نیکلاس می باشد. تزار روسیه که نیکلاس دوم می باشد در سال ۱۹۱۲ برای فرزند خود یادبودی در این مکان می گیرد که به دلیل فوت آن در نیس است. این کلیسای واقعا دل انگیز با مناره های به شکل روسی و بنای خیره کننده اش در ظاهر بیرونی هم واقعا جذاب و زیبا و بی همتا می باشد. کلیسای جامع سنت نیکلاس در قرن نوزدهم میلادی که اشرف زادگان روسی شهر نیس بودند از کلیسا دیدن می کردند. وجود نمازخانه‌ ی جالب در  باغ بیزانسی که همان تزارویچ است در کنار کلیسا جذابیت زیادی به این ساختمان داده است.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

خرابه های رومی سیمیز

اگر شما هم دوست دارید از خرابه های رومی که جزو جاذبه ها و دیدنی های نیس فرانسه می باشد دیدن کنید و از تجربه بی نظیری برخوردار شوید. بروید و از ویرانه های به جا مانده از امپراتوری روم که متعلق به ۲۰۰۰ سال قبل می باشد با نحوه زندگی در شهر رومی به نام سملنوم آشنا شوید. در (Cimiez) شما شاهد شهری با قدمتی ۴۰۰ ساله خواهید بود که پایتخت ریویرا (Riviera) در قدیم بوده است. منطقه سیمیز که محل برگزاری جشنواره ها و آمفی تئاتر می باشد از حمام های باستانی و رومی برخوردار بوده که به عنوان موزه باستان شناسی هم به طور کلی گسترش یافته و از آثار تاریخی و باستانی به نمایش گذاشته می شود.

ببینید: سفر به جزیره رمانتیک کورسیکا در فرانسه

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

کلیسای نوتردام از دیدنی های نیس

یکی از کلیساهایی که در قرن نوزدهم میلادی به سبک معماری نئوگوتیک بنا شد معروف به (Notre Dame de Nice) می باشد. اگر می خواهید از بزرگ ترین کلیسا در نیس دیدن کنید به آن جا بروید و شاهد طراحی هایی زیبا با سنگ های سفید و تزیینات خیره کننده شوید. محوطه بیرونی با رنگ های سفید و طلایی واقعا جذابیتی بی همتا دارد که در هنگام شب در برابر انعکاس نور روی شیشه و پنجره های دودی جالب و رمانتیک است که برج ها همواره دید را زیباتر جلوه می دهند.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

کورس سالیا

یکی از جاذبه های گردشگری نیس (Cours Saleya) می باشد که از اصلی ترین پیاده روی ها در منطقه ای تاریخی که مرکز اولدتاون می باشد. این مکان برای گردشگران زیادی که علاقه به پیاده روی دارند می باشد که در اطراف آن مغازه ها و خیابان های زیادی با انواع نوشیدنی ها تهیه می شود. شهرت زیاد این مکان به دلیل جشنواره های سالیانه گل می باشد که برگزار می گردد و اطراف منطقه را خوش بو خواهد کرد.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

تفرجگاه دیز آنگلس

دین این منطقه جذاب و دل انگیز که چشم نوازی از دریای زیبا مدیترانه می باشد در میان درختان نخل و دریای خروشان قدم زدن واقعا رویایی می باشد. مکان (Promenade des Anglais) توسط انگلیسی ها در سال ۱۸۲۰ تاسیس شد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهر نیس است. این تفرجگاه در کشور فرانسه با وجود حمام آفتابی سفری به یاد ماندنی برای توریستانی که می خواهند اوقات فراغت خود را سپری کنند می باشند. که از مکان های دیدنی فرانسه به شمار می رود.

مطلب پیشنهادی: 10 شهر زیبای فرانسه و معرفی مناطق گردشگری آنها

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

پارک فونیکس از دیدنی های نیس

در قسمت شرق تفرجگاه انگلیسی پارک بزرگی با مساحت هفت هکتاری به نام (Parc Phoenix) وجود دارد که جزو بزرگ ترین گلخانه های اروپایی می باشد. پارک فونیکس که از جاذبه های گردشگری نیس به شمار می رود از تماشایی ترین مکان های جالب که گل و گیاه های متعددی دارد. مجموعه ای از گل های ارکیده که گونه های مختلف دیگری از پرندگان در کل دنیا می باشد که پارک ققنوس همان پارک فونیکس با باغ ها و آبشار های دل انگیز و دیدنی در حیات وحش می باشد.

مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه

موزه ماسنا

یکی دیگر از دیدنی های نیس فرانسه که در محلی برای گردشگری مناسب می باشد.موزه (Musée Masséna) در قدیم محلی برای گذراندن اوقات فراغت شاهزاده ویکتور اسلینگ نوه ژنرال مورد علاقه ناپلئون می باشد که برای او ساخته شده است. این ساختمان زیبا از معماری برجسته برخوردار بوده که در سال های ۱۹۰۱ تا ۱۸۹۸ به سبک ایتالیایی و نئوکلاسیک تهیه شده است. این موزه تاریخچه تعطیلات پادشاهان آمریکایی و مهاجران برای رونق گرفتن از گردشگران کارناوال بوده که به نمایش گذاشته است. در طبقه همکف موزه ماسنا رویداد های رسمی مورد استفاده قرار می گیرند که اوقات کمی را در آن جا بسته مس شود.

امیدواریم با مشاهده مکان های دیدنی شهر نیس فرانسه اوقات خوبی را داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو