بازار خودرو سریعتر قرنطینه شود

منبع: برترین ها

66

1399/2/20

20:50


سارا فلاحی منتخب مردم ایلام خطاب به ریاست سازمان بازرسی کل کشور نوشت:امروز نظام جمهوری اسلامی در یکی از مهم ترین بزنگاه های تاریخی خود قرار گرفته است و باید مسئولین تمام همت خود را به کار بگیرند تا قطار انقلاب به سلامت از این پیچ مهم تاریخی عبور کند.

خبرآنلاین: سارا فلاحی منتخب مردم ایلام خطاب به ریاست سازمان بازرسی کل کشور نوشت:امروز نظام جمهوری اسلامی در یکی از مهم ترین بزنگاه های تاریخی خود قرار گرفته است و باید مسئولین تمام همت خود را به کار بگیرند تا قطار انقلاب به سلامت از این پیچ مهم تاریخی عبور کند.

نمی شود از یک طرف مورد ظالمانه ترین تحریم های بین المللی قرار بگیریم و از سوی دیگر نیز برخی از مسئولین با واگذار نمودن عرصه مسئولیت به مافیاهای خودرو،ارز،مسکن،طلا و ...مردم را آماج فشار اقتصادی و تحریم های داخلی قرار دهند.مع الاسف امروز بازار لجام گسیخته خودرو و صعود آسانسوری قیمت ها باعث تشویش افکار و اذهان عمومی شده و اعتماد مردم را با چالش های اساسی مواجه نموده است.

بازار خودرو سریعتر قرنطینه شود

وزیر محترم صمت باید التهاب حاکم بر بازار خودرو را مدیریت کند و بنا بر اعلام مصرح خود اقداماتی همچون پیگیری،شناسایی و برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی و نظارتی با متخلفان احتمالی احتکار خودرو و مافیاهای خودرو را در دستور کار خود قرار دهد.

در واقع امروز مافیای خودرو و رانت های موجود در بازار آن، یکی از مهم ترین عوامل زایل کردن اعتماد اجتماعی است.وقتی مردم به واسطه بحران کرونا با کاهش درآمد مواجه شده اند، توان خریدشان به شدت تضعیف شده است و سبد مصرف شان به شکل قابل توجهی خالی شده است با کدام معیار شاهد افزایش سرسام آور قیمت خودرو هستیم!؟ با کدام منطق قیمت پراید به عنوان ماشینی که فاقد بسیاری از استانداردهای جهانی است به شکلی عجیب و مرموز افزایش پیدا کرده است!؟

چرا در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال جهش تولید نامیده اند به جای آن که در زمینه تولید خودروهای استاندارد جهش داشته باشیم صرفا در زمینه قیمت خودروهای غیر استاندارد جهش داشته ایم!؟ امروز بازار خودرو اسیر رانت های پنهان و رهاشده ای است که نتیجه آن چیزی جز اعتمادزدایی مردم و تضعیف توان خرید مردم و تقویت مفسدین اقتصادی نیست.لجام گسیختگی بازار خودرو و رها کردن آن توسط مسئولین مستقیم مدیریت آن،نتیجه ای جز زایل کردن اعتماد مردم و نابودی تولید داخلی نخواهد داشت.

امروز همتی مضاعف می طلبد که با مافیای خودرو که مع الاسف بخشی از ریشه های فاسد آن در میان برخی از مسئولین و منتسبان سببی و نسبی آن هاست مبارزه کرد چون رها کردن این مافیا، بزرگ ترین مانع رسیدن صنعت خودرو ایران به استانداردهای جهانی است. بنابراین از آن سازمان محترم تقاضا می شود برای بازتولید اعتماد مردم و در راستای تقویت بنیه اقتصادی کشور هر چه سریعتر این بازار آلوده به فساد، قرنطینه شود تا مانع از سرایت ویروس فسادزای آن به بازارهای دیگر کشور شد. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو