راهنمای سفر به روستای گرمه و معرفی نقاط دیدنی این منطقه

راهنمای سفر به روستای گرمه و معرفی نقاط دیدنی این منطقه


منبع: آرگا

143

1399/2/20

22:42


روستای گرمه یکی از مناطق تاریخی و زیبا در استان اصفهان است جاذبه های توریستی این روستا بسیار زیبا و دیدنی هستند و قدمت تاریخی آن به جاده باستانی ابریشم باز می گردد در دوران گذشته در این جاده تجارت های متعددی صورت می گرفته است که موجب اهمیت روزافزون این روستا شده است این آبادی کوچک منطقه ای توریستی است که می توانید از آن دیدن کنید.

جاده ابریشم در گذشته یکی از جاده های باستانی و ارزشمند بوده است که منطقه پر رفت و آمد برای تجارت های آن دوران بوده است در مسیر این جاده آبادی های بسیار زیادی وجود داشته اند که گرمه یکی از این مناطق است این آبادی در استان اصفهان واقع شده است در منطقه ای کویری و در مرکز ایران امروزه این منطقه یکی از مناطق توریستی به شمار می آید که گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می کند. این آبادی در منطقه شرقی از اصفهان قرار گرفته است آب و هوایی که در این منطقه حاکم است آب و هوای گرم و خشک است جاذبه های بی شماری که می توانید در این منطقه از آن دیدن کنید جنبه تاریخی و فرهنگی دارند هر ساله جهانگردان زیادی به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه ها این منطقه دیدن می کنند. قدمت چند هزار ساله این منطقه با وجود چشمه های آب معدنی لذت گشت و گزار در ان را دو چندان می کند در این منطقه همانطور که ذکر شد چشمه های آب معدنی وجود دارند که از دل کوه ها بیرون می آیند با وجود مزارع و بیابان ها نیز زیبایی های بیشتری در انتظار شما خواهد بود. این منطقه کویری ویژه افراد اهل دل است کسانی که می خواهند با سفر به منطقه ای آرام آرامش بیشتری را به دست بیاورند و با تماشای مناظر بکر و کمتر دیده شده این منطقه تجربه های جدیدی را به دست می آورند.

جاذبه های روستای گرمه از توابع اصفهان:

با وارد شدن به این روستا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند نوع معماری بناهای منطقه است خانه های این آبادی در یک ردیف و بر روی تپه های خاره قرار گرفته اند این تپه ها مشرف به نخلستان هستند و تماشای آن ها برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. از سوی دیگر فرهنگی که در میان مردمان این منطقه حاکم است بسیار دارای اهمیت می باشد جالب است بدانید زبان مردمان این آبادی پهلوی است که از شمار زبان های قدیمی و اصیل در ایران محسوب می شده است در این منطقه مردمانی که به زبان دری سخن می گویند  و از افراد قدیمی هستند ” هسب ” می نامند. این خطه ادیب پرور با وجود فرهنگ و سنت هایی که همچنان در حفظ آن کوشا است بسیاری از از بزرگان ادب را در خود پرورش داده است. از مهم ترین بزرگان ادبیات یغما جندقی و حبیب یغمایی زاده این مرز و بوم هستند و همانطور که می دانید در ادبیات ایران نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

گرمه از توابع اصفهان

روستای گرمه دارای طبیعت بسیار زیبایی است شاید در تمامی مناطق این آبادی نتوانید درختان و جویبارهای روان را مشاهده کنید اما با دیدن صمیمت و همدلی که در میان اهالی آن وجود دارد حال خوبی را تجربه خواهید کرد این روستا دارای آب و هوای خوبی است و در بسیاری از فصل های سال نیز گردشگر دارد. یکی از جاذبه های که می توانید در این آبادی از آن دیدن کنید قلعه قدیمی است که چهار طبقه دارد این قلعه قدمت تاریخی بالایی دارد و متعلق به دوران ساسانیان است این منطقه به دلیل اهمیتی که دارد مورد توجه باستان شناسان واقع شده است و در معرفی مکان های دیدنی اصفهان به این منطقه نیز اشاره می شود.

آشنایی با روستای گرمه

طبیعت گرمه:

روستای گرمه دارای طبیعت بسیار سرسبز نیست اما به دلیل داشتن نخلستان های عظیم زیبایی های خاص خود را دارد با وجود نخلستان ها می توان به اهمیت تجاری این منطقه نیز اشاره کرد خرماهای خلستان گرمه بسیار مرغوب و با کیفیت هستند از این رو سهم زیادی در تجارت منطقه دارند. جالب است بدانید مناطق کویری در ایران در زمستان ها بسیار سرد هستند بنابراین اگر قصد دارید تا سفر خود به این منطقه را بری زمستان برنامه ریزی کنید باید یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگ شده داشته باشید. در برخی از مزارع این منطقه نیز می توانید درختان زردآلو را مشاهده کنید بنابراین اگر می خواهید تا از چشم اندازهای مزارع و نخلستان ها دیدن کنید بهتر است تا سری به آبادی زیبای گرمه بزنید.

طبیعت گرمه

جاذبه های گردشگری:

بیابان و ریگ زارهایی که در اطراف گرمه اقع شده اند محلی برای راهپیمایی های گروهی و دسته جمعی افراد هستند در ریگ زارهای روستای گرمه ممکن است شترهایی را مشاهده کنید که موجب تعجب شما می شوند جالب است بدانید در این منطقه غارهایی وجود دارند که محل گشت و گزار خیلی از گردشگران هستند این غارها دارای اهمیت گردشگری و تاریخی می باشند که می توانید از آن ها دیدن کنید. اگر همچنان به جاذبه های تاریخی در نقاط مختلف دنیا علاقه مند هستید می توانید از قلعه های تاریخی گرمه نیز دیدن کنید همچنین قدمت برخی از مساجد در این منطقه به هزاران سال پیش باز می گردد و به عنوان یک اثر تاریخی مهم شناخته می شوند. برخی از گردشگران و علاقه مندان نیز دوست دارند از به سراغ مکان های فرهنگی و مذهبی بروند که با وجود دو امامزاده در گرمه گردشگران زیادی جذب آن می شوند.

آبادی گرمه

اقامتگاه مازیار آتشونی یکی از مکان های دیدنی در روستای گرمه است این اقامتگاه خانه اجدادی مازیار است که برای دوری از هیاهوی شهری در این منطقه سکونت کرده اند و امروزه یکی از مکان های دیدنی در گرمه است این اقامتگاه به دلیل جذابیت هایی که در نوع معماری و چیدمان دارد در یکی از کتاب های معروف گردشگری نیز ثبت شده است و خیلی از توریست های خارجی تنها برای دیدن این اقامتگاه به ایران سفر می کنند. این اقامتگاه قدمت تاریخی ۴۰۰ ساله دارد و به دلیل اینکه یکی از مناطق گردشگری مهم در گرمه است مورد بازسازی نیز واقع شده است دیدنی فرهنگ و سنت هایی که در این خانه حفظ شده است برای ملت های بیگانه بسیار دلنشین و لذت بخش است.

گرمه به دلیل نوع سنت ها و فرهنگی که دارد یکی از مکان های دیدنی حومه اصفهان به شمار می آید که جذابیت های خاص خود را برای گردشگران دارد و با وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیار شناخته شده است یکی از جذابیت هایی که می توانید در این منطقه به سراغ آن ها بروید هنر صنایع دستی زنان و مردان این منطقه است که دارای ارزش زیادی است. سفر به گرمه بی شک تحربه ای متفاوت از مناطق دیدنی اصفهان را در اختیار شما قرار خواهد داد که جذابیت های گردشگری بی شماری نیز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو