کاربردهای جالب لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه که معجزه می کنند

کاربردهای جالب لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه که معجزه می کنند


منبع: روزیاتو

124

1399/2/20

23:40


ترفند های آرایشی معمولاً برای جذابیت بیشتر به کار می‌روند اما جالب است بدانید محصولات آرایشی جز زیبایی کارایی‌های دیگری هم دارد و در زندگی روزمره‌تان به کار می‌آیند. برخی را می‌توانید جایگزین وسایل خودمراقبتی کنید، مثلاً برای جلوگیری از موخوره یا تراشیدن پوسته‌های لب. برخی دیگر را هم می‌توانید برای پاک‌کردن آثار ماژیک‌های دائمی به کار ببرید. کاربرد این محصولات آنقدر زیاد است که شاید نتوان همه را یکجا جمع کرد! در این مقاله چند مورد از  پرکاربردترین موارد این ترفند های آرایشی را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

۱ . کف اتو را با خمیردندان تمیز کنید

ترفند های آرایشی

حتماً متوجه شده‌اید که اگر روی کف اتو آثاری از سوختگی پارچه پدیدار شود روی لباس‌ها هنگام اتو لکه‌هایی برجای می‌ماند که پاک‌شدنی نیستند، اما با همین ترفند ساده می‌توانید لباس‌هایتان را از شر چنان لکه‌هایی نجات دهید و ناجی‌تان هم درست کنار دستتان در دستشویی یا حمام است! خمیردندانتان را بردارید و کمی از خمیر را روی کف اتوی سرد بمالید، بعد آهسته کف اتو را تمیز کنید.

 

۲ . برای جلوگیری از ترک چرم، از لوسیون بدن استفاده کنید

ترفند های آرایشی

قطعاً می‌دانید که اگر می‌خواهید وسایل چرمی‌تان عمر بلندی داشته باشند باید چرمش را مرطوب نگه دارید. بدین‌منظور جلادهنده و مواد بسیاری در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته اما چنانچه به هیچ‌کدام از آن‌ها دسترسی ندارید می‌توانید از لوسیون های بدن استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید لوسیونی که استفاده می‌کنید بدون الکل باشد چون در هنگام تولید چرم با استفاده از موادی لایه‌ای حفاظتی روی چرم می‌کشند و الکل به این لایه آسیب می‌رساند.

 

۳ . برای نگهداری از قلم‌موهای آرایشی از نرم‌کننده‌ی مو استفاده کنید

ترفند های آرایشی

یکی دیگر از ترفند های آرایشی که به تشریحش خواهیم پرداخت نگهداری از قلم‌موی آرایشی است. برای اینکه قلم‌موهای آرایشی‌تان را همیشه در شرایطی ایده‌آل نگه دارید باید مثل موی خودتان از آن‌ها مراقبت کنید. بدین‌منظور می‌توانید ابتدا روی الیاف قلم‌مو را با نرم‌کننده‌ی مو ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. با همین ترفند ساده قلم‌موهایتان همواره تمیز و نرم خواهد بود و مدتی طولانی دوام خواهند داشت. البته فراموش نکنید که این روش صرفاً برای قلم‌موهایی است که با موهای طبیعی ساخته شده‌اند.

 

۴ . روی دکمه‌هایتان براق کننده ناخن بزنید تا از افتادنشان جلوگیری کنید

ترفند های آرایشی

دیگر چه نیازی به نخ و سوزن است وقتی می‌توانید همان کار را به سادگی تمام و به وسیله‌ی براق کننده ناخن انجام دهید؟ هرگاه دکمه‌ی لباستان شل شد و در شرایطی بودید که نخ و سوزن همراه نداشتید می‌توانید دکمه را با براق کننده ناخن محکم سر جایش بچسبانید. کافی است لاک را روی نخ‌های باقی‌مانده‌ی دکمه بمالید، به همین سادگی!

 

۵ . وازلین تأثیر بسیاری بر موخوره می‌گذارد

ترفند های آرایشی

موخوره نشانگر ضعف موست و رشد مو را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین برای خلاصی از این مشکل می‌توانید نوک موهایتان را به وازلین آغشته کنید و پس از یک‌ساعت موهایتان را خوب بشویید. شک نکنید که تأثیرش را به سرعت خواهید دید و از سویی دیگر نیز اگر این کار را مدام انجام دهید موهایتان ظاهری کاملاً متفاوت به خود خواهند گرفت.

 

۶ . سایه‌ی چشم را به جای لاک ناخن استفاده کنید

ترفند های آرایشی

اگر سایه‌ی چشمی داشتید که هرگز جرأت نمی‌کردید از آن استفاده کنید حالا دیگر وقتش رسیده که آن را به شکلی متفاوت به کار ببرید. کافیست آن را با لاک بی‌رنگ مخلوط کنید و لاک دلخواه خودتان را بسازید.

 

۷ . اگر حلقه در انگشتان گیر کرده می‌توانید از بالم لب استفاده کنید

ترفند های آرایشی

کسی نیست که نداند اگر حلقه در انگشت گیر کند باید از ماده‌ای روغنی یا مرطوب‌کننده استفاده کرد. اما جالب اینجاست که در چنین مواقعی بالم لب کمتر به فکر کسی خطور می‌کند. اگر در شرایطی بودید که حلقه در دستتان گیر کرد و تنها وسیله‌ی مناسب همراهتان هم بالم لب بود کافی است آن را روی انگششتان بمالید و حلقه را آهسته جابجا کنید تا بی‌دردسر از انگشتتان خارج شود.

 

۸ . پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش جایگزین مناسبی است برای شامپوی خشک

ترفند های آرایشی

شامپوی خشک یکی از کاربردی‌ترین اختراعات بشر است! اما اگر نیاز مبرمی به آن داشتید و تهیه‌اش امکان‌پذیر نبود می‌توانید پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش را جایگزینش کنید. شک نکنید هیچ فرقی با هم ندارند!

 

۹ . سلولیت را با افشانه‌ی مو پنهان کنید

ترفند های آرایشی

اگر سلولیت روی پا آزارتان می‌دهد می‌توانید برای پنهان‌سازی‌اش از افشانه‌ی مو استفاده کنید. عجیب به نظر می‌آید اما به جای صرف هزینه‌ی گزاف برای از بین بردن سلولیت، می‌توانید با اسپری کمی افشانه‌ی مو روی آن اثر ظاهری‌اش را بکاهید. کافی است کمی افشانه‌ی مو را رویش اسپری کنید و چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا خشک شود، بدین‌ترتیب دیگر نیازی نیست نگران ظاهر پایتان باشید.

 

۱۰ . برای زدودن چسب فوری می‌توانید از لاک پاک‌کن استفاده کنید

ترفند های آرایشی

شاید برایتان پیش آمده که بخواهید دو جسمی را که با چسب فوری چسبیده‌اند از هم جدا کنید اما به مشکل خورده‌اید. از حالا به بعد در چنین مواقعی استفاده از لاک پاک‌کن را فراموش نکنید، چون زحمتتان را به شدت کم می‌کند.

 

۱۱ . برای پاک‌کردن آثار ماژیک‌های دائمی از کرم یا اسپری ضد آفتاب استفاده کنید

ترفند های آرایشی

اگر فرزند کوچک دارید این ترفند ساده برایتان در حکم فرشته‌ی نجات است! شاید فرزند شما هم از آن دسته از هنرمندانی باشد که بخواهد روی هر سطحی، آن هم با ماژیک دائمی، هنرنمایی کند. اینجاست که برای تمیزکردن آثار هنری دلبندتان می‌توانید به کرم یا اسپری ضد آفتاب پناه ببرید. حتی در این مورد خاص اصلاً مهم نیست تاریخ انقضایش گذشته یا نه، اثرشان تفاوتی با هم ندارند.

 

۱۲ . شامپوی مو، ضد بخاری برای آینه‌ی حمام

ترفند های آرایشی

حتماً دیده‌اید که وقتی دوش می‌گیرید بخار آب روی آینه‌ی حمام می‌نشیند و گاهی این موضوع بسیار آزاردهنده است. در چنین مواقعی کافی است کمی شامپوی مو روی آینه بمالید و خواهید دید که معجزه می‌کند. فقط از یاد نبرید که برای این کار دستمال کاغذی را به شامپو آغشته کنید و بعد روی آینه بکشید.

 

۱۳ . کمدتان بو گرفته؟ از مام استفاده کنید

ترفند های آرایشی

کمد را اگر مدتی طولانی بسته نگه دارید و فضایی برای گردش هوا نداشته باشد بوی نا می‌گیرد. اما برای جلوگیری از چنین بویی کافیست یک مام درباز درون کمد نگه دارید.

 

۱۴ . برس بلااستفاده‌ی ریملتان را برای تراشیدن پوسته‌های لب به کار بگیرید

کمدتان بو گرفته؟ از مام استفاده کنید

وقتی ریملتان تمام شد آن را دور نیندازید چون می‌توانید استفاده‌ی بهتری از آن ببرید. برسش را خوب تمیز کنید و رویش را به کمی روغن زیتون یا شکر آغشته کنید بعد روی لب‌ها بکشید. تأثیرش شگفت‌زده‌تان می‌کند.

 

۱۵ . جیرجیر درها را با خمیر ریش از بین ببرید

ترفند های آرایشی

اگر صدای جیرجیر درها آزارتان می‌دهد می‌توانید با استفاده از کمی خمیر ریش خیالتان را آسوده کنید. دیگر نیازی نیست منتظر کسی بمانید تا به دادتان برسد و درها را تعمیر کند، همین ترفند ساده جیرجیر درها را از بین می‌برد.

 

۱۶ . ماشینتان غر شده؟ سشوارش کنید!

ترفند های آرایشی

اگر ماشینتان کمی غر شده باشد می‌توانید به راحتی تعمیرش کنید. کافی است چند دقیقه‌ای سشوار داغ رویش بگیرید و بعد بلافاصله تکه‌های یخ روی غرشدگی بگذارید. تغییر دما به سرعت حالت غرشدگی را رفع می‌کند.

 

اگر شما هم ترفندهای ساده و کاربردی سراغ دارید با ما درمیان بگذارید.

 

دیگر مطالب خواندنی:

پودر بچه: آجیل مشکل‌گشایی که نمی‌شناختید

لذت سکوت و آرامش در خانه؛ ۹ ترفند برای ضد صدا کردن خانه

با چند ترفند طبیعی و بی ضرر خانه خود را خوشبو کنید

با این ترفندها لباس های خود را مثل روز اول شان کنید

۱۴ ترفند سری در آشپزی که فقط مخصوص سرآشپزهای رستوران‌هاست!

با چند ترفند ایجاد خطای دید خود را لاغرتر نشان دهید

چند ترفند هوشمندانه مخصوص آقایان قد کوتاه برای بلندتر نشان دادن قد

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو