محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: مجددا بعد از دو سال در تهران زلزله ای رخ داد و برای مردم نگرانی ایجاد کرد اما این طبیعی است که نباید با موضوع زلزله مناسبتی برخورد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران که ۱۵ میلیون نفر جمعیت در آن رفت و آمد دارند با زلزله ای با قدرت بیش از ۶ ریشتر حتما دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه بیشتری به ساخت زیرساخت های شهری و افزایش تاب آوری شهر تهران انجام گیرد و دسترسی به آب اضطراری در شهر تهران باید ایجاد شود.

محسن هاشمی گفت: تهران ۳۵۰ محله دارد و هر محله باید امکانات مورد نیاز برای مواجه با بحران را داشته باشد و سوله های بحران در هر منطقه باید ساخته شود تا آب و برق اضطراری را به مردم ارائه کند.

وی افزود: زلزله بالای ۶ ریشتر آسیب پذیری تهران را چندین برابر خواهد کرد و امیدواریم دولت با همکاری مدیریت شهری بتواند تاب آوری شهر تهران را افزایش بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز شبکه هشدار زلزله به طور کامل در تهران نصب نشده است و لرزه نگارها یا کامل نشده است یا تعداد آنها کمتر از حد نیاز است.

وی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه تراکم جمعیت در شهر تهران افزایش یافته و مردم علاقه بیشتری به استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی نشان می دهند.

محسن هاشمی ادامه داد: این اتفاق خوبی است که مردم در هنگام استفاده از اتوبوس و مترو از ماسک و دستکش استفاده می کنند اما باید اقدامی شود که ماسک و دستکش با قیمت تمام شده و حتی با قیمت یارانه ای به مردم داده شود.

وی به موضوع رنجش اعضای شورای اسلامی شهر تهران از یکی از اخبار منتشر شده در رسانه ها اشاره کرد و گفت: پرونده سازمان ورزش مربوط به بیش از ۵ سال قبل بود و شورای شهر فعلی در این حوزه بی تقصیر بوده و جریمه ای نشده است.

محسن هاشمی افزود: این خبر جانب دارانه و یک سویه از طرف برخی رسانه ها و به خصوص صدا و سیما منتشر شد در صورتی که این پرونده در سال ۹۴ مفتوح شده است و ربطی به اعضای فعلی شورای شهر تهران ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: علیرغم اینکه تقاضا کردیم تا این خبر را رسانه ها اصلاح کنند اصلاح نشد و ما به این نتیجه رسیدیم که رسانه و در راس آن صدا و سیما قصدشان تخریب بوده و قصد دیگری ندارند.