13 اشتباه رایج در روتین مراقبت از پوست که نباید تکرار شوند!

13 اشتباه رایج در روتین مراقبت از پوست که نباید تکرار شوند!


منبع: زیبامون

714

1399/2/21

18:04


این مقاله از زیبامون رو حتما مطالعه کنید و با اشتباهات رایجی که معمولا در روند مراقبت از پوست انجام میشه آشنا بشید و از تکرار این اشتباهات پرهیز کنید!

13 اشتباه رایج در روتین مراقبت از پوست که نباید تکرار شوند!

حفظ سلامتی پوست یکی از اصلی ترین اقداماتی هست که باید هر روز و همیشه به اون توجه داشته باشید تا بتونید بهترین و مناسب ترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید و از این طریق، زیبایی، سلامتی و درخشش پوست رو افزایش بدید.

وقتی صحبت از پوست و مراقبت از پوست صورت میشه، معمولا اشتباهات زیادی در رابطه با این موضوع وجود داره که ممکنه شما هم ندونسته این اشتباهات رو انجام بدید و به زیبایی و سلامتی که مورد نظرتون هست دست پیدا نکنید! حتی یک اشتباه ساده و کوچک مثل استفاده بیش از حد از مواد شوینده پوست هم میتونه روال مراقبت از پوست شما رو تحت تاثیر قرار بده و نتایج برعکسی رو به همراه داشته باشه و تعادل پوست رو بر هم بزنه.

بنابراین برای اینکه مطمئن بشید روتین یا روال مراقبت از پوستی که انجام میدید درست و اصولی هست، لازمه با اشتباهات رایجی که در مراقبت از پوست ممکنه انجام بگیره، آشنا بشید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و موثرترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید. با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با 13 اشتباه رایج در مراقبت از پوست بیشتر آشنا بشید.

 

حتما بخوانید: مراقبت روزانه از پوست - افراد بالای 20 سال بخوانند

 

1. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با فرمول اشتباه برای نوع پوست خود

تشخیص نوع پوست یکی از مهم ترین کارهایی هست که باید قبل از هر اقدامی برای مراقبت از پوست انجام بدید تا بتونید بهترین و مناسب ترین محصولات رو متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید و مورد استفاده قرار بدید. با انتخاب درست محصولات می تونید پاسخگوی نیاز پوست خودتون باشید و از این طریق سلامتی و زیبایی بیشتری رو برای پوستتون ایجاد کنید. برای اینکه بتونید نوع پوستتون رو به درستی تشخیص بدید بهتون پیشنهاد میکنیم با کلیک کردن روی لینک آبی رنگ، مقاله کاملی که در این رابطه وجود داره رو مطالعه کنید. (تشخیص نوع پوست صورت و نحوه مراقبت از پوست)

 

2. قبل از استفاده از محصولات مختلف، تست حساسیت انجام نمی دهید

تست حساسیت قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست یکی از کارهای مهم و اساسی هست که تقریبا بیشتر افراد این کار رو فراموش می کنند و بدون اینکه از حساسیت زا بودن یا نبودن یک محصول مطمئن شوند، اون محصول رو مورد استفاده قرا میدن. این تست زمان زیادی نیاز نداره اما میتونه دردسرهای شما رو در دراز مدت کاهش بده و از بروز مشکلات جدی برای سلامت پوست جلوگیری کنه.

بنابراین توصیه می کنیم این بار قبل از استفاده از یک محصول جدید، مقدار کمی از محصول مورد نظر رو بر روی قسمت داخلی بازو، پوست فک یا پشت گوش تست کنید و اگر بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت، هیچگونه حساسیتی رو بر روی پوستتون مشاهده نکردید می تونید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: روتین مراقبت از پوست، برای پوستهای خشک

 

3. استفاده از محصولات مراقبت از پوست با ترتیب اشتباه

نکته ای دیگه ای که باید در هنگام مراقبت از پوست به اون توجه داشته باشید اینه که ترتیب درست استفاده از محصولات مراقبت از پوست رو بدونید؛ زیرا اگر این محصولات رو با ترتیب اشتباه مورد استفاده قرار بدید ممکنه اثربخشی محصولات مراقبت از پوست، کامل و درست نباشه و نتیجه مطلوبی رو هم به همراه نداشته باشه.

 

روتین مراقبت از پوست در صبح

 

به عنوان مثال اگر اسانس ها رو بعد از کرم شب یا کرم چشم مورد استفاده قرار بدید، تمام آنتی بیوتیک های شگفت انگیز (و گران قیمتی) که در این اسانس ها وجود داره نمی تونن به پوست نفوذ کنند و هدر می روند.

به همین دلیل هست که گفته میشه مراقبت از پوست یک علم هست و باید تمام جزئیاتی که در این رابطه وجود داره رو به دقت بدونید و بر اساس اطلاعات درستی که در این زمینه دارید، برای مراقبت از پوست خود اقدام کنید.

 

روتین مراقبت از پوست در شب

 

4.شستن صورت با آب داغ

یکی دیگه از اشتباهات رایجی که در رابطه با مراقبت از پوست وجود داره، شستن پوست صورت با آب داغ هست. استفاده از آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست میشه و لایه بیرونی و محافظ پوست رو ضعیف و مختل خواهد کرد. بهترین کار این هست که صورتتون رو با آب ولرم یا سرد شست و شو بدید.

حتما بخوانید: روتین مراقبت از پوست پس از بیدار شدن از خواب

 

5. زمان کافی برای جذب شدن محصولات مختلف به پوست رو در نظر نمی گیرید

اگرچه با انجام سریع مراحل مختلف مراقبت از پوست میتونید در وقت خود صرفه جویی کنید اما احتمال اینکه برخی محصولات به اندازه کافی روی پوست نمونن و اثربخشی خوبی نداشته باشند هم افزایش پیدا میکنه و ممکنه آسیب بیشتری هم برای پوست ایجاد بشه. در خوشبینانه ترین حالت باید حداقل 30 ثانیه صبر کنید تا محصول به پوست نفوذ کنه و اثربخشی خودشو نشون بده. 

 

6. عدم توجه به تغییرات ایجاد شده روی پوست

پوست شما دائما در حال تغییر هست و این موضوع ممکنه در اثر تغییرات هورمونی، تغییرات آب و هوایی، تغییر در رژیم غذایی یا سبک زندگی، افزایش سن و ... ایجاد بشه. بنابراین لازمه که همیشه به این تغییرات ایجاد شده در پوست توجه داشته باشید و روال مراقبت از پوستتون رو با این تغییرات وفق بدید. 

 

حتما بخوانید: روتین مراقبت از پوست به سبک فرانسوی ها + رازهای زیبایی

 

7. کشیدن پوست به سمت پایین

هرگز و تحت هیچ شرایطی پوست خودتون رو به سمت پایین نکشید! به طور مداوم و در شرایط عادی پوست در اثر گرانش زمین به سمت پایین کشیده میشه و همین موضوع باعث ایجاد خستگی و افتادگی پوست خواهد شد. بنابراین بهتره شما در هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست، برعکس گرانش زمین کار کنید و این محصولات رو در جهت رو به بالا بر روی پوست استفاده کنید. توصیه ی دیگه ای که وجود داره این هست که با پوست خود با ملایمت رفتار کنید به ویژه با پوست اطراف چشم!

 

8. عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام روزهای سال

وقتی با متخصصان پوستی مصاحبه میشه، تمام آن ها معتقدند که استفاده از کرم ضد آفتاب نباید به هیچ عنوان در تمام روزهای سال فراموش بشه. اگرچه استفاده از محصولات آرایشی حاوی spf میتونه محافظت متوسطی رو در روزهای زمستانی به همراه داشته باشه اما بهترین کار این هست که یک محصول مستقل دارای spf بالاتر از 30 (کرم ضد آفتاب) رو همیشه و در تمام روزهای سال برای مراقبت و محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر نور خورشید استفاده کنید. 

 

کرم ضدآفتاب

 

حتما بخوانید: روش های مراقبت از پوست صورت قبل از خواب

 

9. شست و شوی بیش از حد پوست

شستن صورت بیشتر از دوبار در روز (صبح و شب) به هیچ عنوان باعث بهبود شرایط پوست نمیشه. در حقیقت این کار میتونه تعادل چربی طبیعی موجود در پوست رو به هم بریزه و لایه دفاعی پوست رو ضعیف کنه و امکان نفوذ باکتری های مختلف به درون پوست رو افزایش خواهد داد. علاوه بر این شست و شوی بیش از حد پوست باعث میشه تا چربی طبیعی پوست از بین رفته و پوستی دِهیدارته داشته باشید.

 

10. استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست

استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست متاسفانه هیچ فایده و مزیتی برای پوست نداره و در واقع ممکنه صدمات و آسیب های بیشتری رو هم برای پوستتون به همراه داشته باشه. بنابراین بهتون پیشنهاد می کنیم این راهنمای استفاده از محصولات مراقبت از پوست رو ذخیره کنید و بر اساس آن، محصولات مورد نظر خود رو مورد استفاده قرار بدید.

 

مقداراستفاده از محصولات مراقبت از پوست

 

حتما بخوانید: چگونه پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم؟ برنامه مراقبت از پوست 2 هفته ای!

 

11. حمله کردن به جوش و آکنه!

اگرچه بعد از ایجاد جوش و اکنه روی پوست، وسوسه حمله به آن و ترکاندن جوش در همه افراد ایجاد میشه اما این کار اصلا درست نیست و ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی جدی تری برای پوستتون بشه. زیرا فشردن پوست نه تنها باعث افزایش التهاب در پوست میشه بلکه در اثر باز شدن و ترکیدن جوش، احتمال گسترش باکتری های درون جوش روی پوست افزایش پیدا می کنه و ممکنه جوش های بیشتری روی پوست ایجاد بشه.

 

 12. عدم استفاده از مرطوب کننده برای پوست چرب

استفاده از مرطوب کننده یکی از کارهای اصلی و مهمی هست که باید برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود انجام بدید. این موضوع برای انواع پوست و به ویژه پوست های چرب هم صدق می کند. در حقیقت اگر برای پوست چرب از مرطوب کننده استفاده نکنید، احتمال افزایش چربی پوست بیشتر خواهد شد. زیرا وقتی پوست با کمبود آب و رطوبت مواجه میشه چربی یا سبوم بیشتری تولید میکنه. بنابراین اگر پوست چرب دارید حتما از مرطوب کننده های مخصوص پوست چرب استفاده کنید. این مرطوب کننده ها معمولا سبک بوده و حالت ژلی دارند و بدون ایجاد حالت سنگینی روی پوست، تاثیر خیلی خوبی در آبرسانی به پوست خواهند داشت. 

 

حتما بخوانید: روش های مراقبت از پوست به سبک سلبریتی ها

 

13. عدم استفاده از محصولات مراقبت از پوست بر روی پوست گردن و قسمت دکلته بدن

پوست گردن و قسمت دکلته بدن هم به اندازه پوست صورت مستعد ایجاد چین و چروک و افتادگی هستند بنابراین لازم هست از کرم ها و سرم هایی که برای پوست صورت استفاده می کنید بر روی این قسمت ها هم مورد استفاده قرار بدید. البته به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان پوست رو به سمت پایین نکشید!

 

ماسای دادن پوست صورت و گردن

 

سخن آخر

هیچ چیز نمیتونه به اندازه سلامت پوست بر روی زیبایی صورت شما تاثیر گذار باشه. زیرا اگر پوست شما سالم نباشه، حتی بعد از آرایش کردن هم زیبایی که مورد انتظارتون هست رو نخواهید داشت! بنابراین توصیه میشه که روتین مراقبت از پوست مناسبی رو برای خودتون در نظر بگیرید تا همیشه پوستی سالم و درخشان داشته باشید و از زیبایی طبیعی پوست خود لذت ببرید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو