کاشت ابرو، مزایا و معایب و هزینه آن

کاشت ابرو، مزایا و معایب و هزینه آن


منبع: زیبامون

695

1399/2/21

21:34


با ما در این بخش از زیبامون همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست درباره کاشت ابرو بدانید بیشتر آشنا شوید.

کاشت ابرو، مزایا و معایب و هزینه آن

ابروها مهم ترین بخش در چهره هستند به گونه ای که نمیشه یک چهره طبیعی و زیبا رو بدون داشتن ابرو تصور کرد! شاید به همین دلیل هست که تمام افراد و به ویژه خانم ها تمایل دارند ابروهایی خوش حالت، پرپشت و بلند داشته باشند و برای رسیدن به این خواسته خود نه تنها از محصولات آرایشی مختلف استفاده می کنند بلکه ممکنه از سایر روش هایی که برای طراحی ابروهای خوش فرم و زیبا مثل تاتو ابرو، میکروبلیدینگ ابرو، فیبروز، هاشور ابرو و اکستنشن ابرو و کاشت ابرو استفاده کنند و از این طریق زیبایی و جذابیت بیشتری رو برای چهره خودشون به وجود بیارن!

این روزها کاشت ابرو به یکی از روش های فوق العاده پرطرفدار هم در بین آقایان و هم در بین خانم ها تبدیل شده و میشه با استفاده از این روش، حالت و مدل طبیعی و زیبایی برای ابروها ایجاد کرد. اگر شما قصد انجام کاشت ابرو دارید، بهتون پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی این مقاله از زیبامون دات کام رو بخونید، اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با کاشت ابرو کسب کنید و سپس تصمیم نهایی خودتون رو برای انجام این عمل زیبایی بگیرید. با ما همراه باشید.

 

حتما بخوانید: کشیدن ابرو، نکات و ترفندهای حرفه ای + اینفوگرافی

 

کاشت ابرو یا پیوند ابرو چیست؟

گاهی اوقات ممکنه در اثر نوعی بیماری خاص، افزایش سن، آلوپسی، شیمی درمانی و یا برداشتن بیش از حد ابروها، با کم پشت و نازک شدن ابروها مواجه بشید. برای برطرف این مشکل استفاده از محصولات آرایشی یکی از در دسترس ترین و سریع ترین روش ها برای طراحی ابروهاست و به شما کمک میکنه تا خیلی راحت شکل و اندازه ابروهاتون رو پر رنگ تر و کامل تر کنید.

اما با این حال افرادی وجود دارند که تمایل دارند ابروهاشون در هر موقعیتی که هستند شکل و فرم کامل و طبیعی داشته و برای این منظور به سراغ کاشت ابرو یا پیوند ابرو می روند. این روزها کاشت ابرو به یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی تبدیل شده است!

کاشت ابرو در واقع نوعی عمل زیبایی هست که در اون گراف ها یا شاخه های مو از پشت سر برداشته میشه و به محل ابرو منتقل میشه. هدف از این روش، هم ایجاد شکل و ظاهر طبیعی برای ابروهاست و هم رشد موهای جدید در محل ابرو هست تا ظاهر فوق العاده طبیعی تر و کامل تری برای ابروها ایجاد بشه.

 

قبل و بعد کاشت ابرو زنانه

 

روش انجام کاشت ابرو چگونه است؟

برای کاشت ابرو ابتدا گراف یا شاخه های مو از موهای پشت یا بالای گوش گرفته میشه و جراح متخصص این کار، تارهای مو و فولیکول های مو رو به محل ابروها منتقل میکنه. با این کار و انتقال موهای جدید به محل ابرو، این اطمینان به شما داده میشه که این موهای جدید رشد خواهند کرد و شکل و مدل ابروهاتون رو کامل می کنند.

در پروسه کاشت ابرو، ابتدا شکل و مدل ابرو بر اساس نظر مراجعه کننده طراحی میشه و بعد از بیهوشی موضعی، جراح متخصص برش های کوچکی رو از قسمت پشت گوش جدا کرده و به محل ابرو پیوند می زنند. از آنجایی که این برش ها حاوی فولیکول مو هستند، بعد از پیوند شدن هم امکان رشد خواهند داشت. این پروسه چیزی در حدود 2 تا 3 ساعت طول میکشه.

گراف هایی که در قسمت ابرو کاشته می شوند، حدود 3 تا 4 ماه بعد از کاشت، شروع به رشد موهای جدید کرده و بهترین نتایج حاصل از کاشت ابرو بعد از حدود 6 تا 8 ماه مشاهده می شود.

 

کاشت ابرو چه مزایایی نسبت به روش میکروبلیدینگ ابرو دارد؟

کاشت ابرو یکی از بهترین روش ها برای دستیابی به ابروهایی فوق العاده طبیعی و سه بعدی هست. همانطور که در بالا اشاره شد، در روش کاشت ابرو، موهای خودتون از قسمت پشت سر به قسمت ابروها انتقال داده میشه تا ابروهای جدید و کاملی داشته باشید. در این روش موها به طور طبیعی رشد می کنند و دائمی هستند.

از طرف دیگر، میکروبلیدینگ ابرو، روشی هست که در اون رنگدانه های مخصوصی با استفاده از ابزار ظریف به درون لایه بیرونی پوست وارد میشه و شکل و ظاهر جدیدی برای ابروها طراحی می شود. در این روش موهای واقعی وجود نداره، جلوه سه بعدی و طبیعی برای ابروها ایجاد نمیشه و فقط خطوط ظریف و شبیه به مو در لابه لای ابروها کشیده میشه تا شکل و مدل ابروها کامل تر و زیباتر به نظر برسه. میکروبلیدینگ ابرو ماندگاری زیادی نداره و به مرور زمان محو میشه و فرآیندی هست که باید هر چند وقت یک بار تمدید و ترمیم بشه تا زیبایی خودش رو حفظ کنه.

 

کاشت ابرو برای اقایان

 

حتما بخوانید: آموزش گام به گام اصلاح و آرایش ابروها برای مبتدی ها

 

آیا کاشت ابرو دردناک هست؟ آیا این روش خطرات و عوارض جانبی نیز به همراه دارد؟

از انجایی که برای انجام کاشت ابرو از بی حسی موضعی و آرام بخش های خوراکی استفاده می شود، این روش دردناک نیست! اما ممکنه در محل اهدا کننده مو در پشت سر احساس درد داشته باشید که این درد هم طی 24 تا 48 ساعت برطرف میشه. ناحیه ابرو بعد از عمل هم معمولا بدون درد هست زیرا که پیوند مو بسیار سطحی انجام می گیره.

کاشت ابرو هم مانند هر عمل زیبایی دیگری ممکنه با کمی خونریزی، التهاب، جای زخم، عفونت و ... همراه باشه که معمولا پزشکان با تجویز داروهای ضد درد و همچنین آنتی بیوتیک های مرتبط، مانع از ایجاد عفونت های احتمالی بعد از کاشت ابرو می شوند.

از عوارض جانبی احتمالی دیگری که ممکنه بعد از کاشت ابرو ایجاد بشه می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • خونریزی بیش از حد
  • آسیب عصبی
  • تورم 
  • کبودی
  • عفونت
  • ایجاد جای زخم
  • عدم رشد مو در فولیکول های جدید

 

مزایا و معایب کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو جز روش هایی هست که در اون ظاهر فوق العاده طبیعی برای ابروها ایجاد میشه و همچنین نیاز به آرایش ابروها رو هم به حداقل می رسونه.

نکته ای که باید در رابطه با کاشت ابروها بدونید این هست که ممکنه این روش نسبت به سایر روش هایی که برای افزایش زیبایی ابروها وجود داره گران تر و پر هزینه تر باشه. علاوه بر این ممکنه چندیدن ماه طول بکشه تا فولیکول های جدید رشد کنند و شکل و ظاهر طبیعی و زیبایی رو برای ابروها به وجود بیارن. علاوه بر این ممکنه فولیکول های جدید موهای جدیدی تولید نکنند که این موضوع هم جز معایب کاشت ابرو محسوب میشه.

 

کاشت ابرو برای ابروهای نازک

 

دوره بهبودی کاشت ابرو چگونه است؟

دوره بهبودی بعد از کاشت ابرو نسبتا سریع هست و تقریبا طی چند روز بعد از کاشت ابرو متوجه ایجاد حالت پوسته پوسته در اطراف ابروها خواهید شد. البته نباید به هیچ عنوان این پوسته ها رو از روی پوست جدا کنید.

ممکن هست مجبور باشید تا 3 هفته بعد از کاشت ابرو از ورزش های شدید خودداری کنید و در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، زخم، تورم یا عفونت در محل کاشت ابرو، حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید.

بعد از گذشته چند هفته از کاشت ابرو متوجه خواهید شد که موهای کاشت شده از روی ابرو جدا می شوند که این فرآیند کاملا طبیعی هست. موهای پیوند شده باید بعد از گذشت چند ماه شروع به رشد کنند. در ضمن ممکنه لازم باشه تا موهای پیوند شده رو کوتاه کنید تا ظاهر بهتر و زیباتری برای ابروهاتون ایجاد بشه.

 

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو یکی از عمل های زیبایی تخصصی و فوق العاده حساس هست که حتما باید زیر نظر جراح و متخصص این کار انجام بگیره تا نتیجه رضایت بخشی رو به همراه داشته باشه. هزینه کاشت ابرو یکی از موضوعاتی هست که به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. مدل ابرو، مقدار گراف های مورد نیاز برای طراحی ابرو جدید، هزینه های مربوط به کلینیک و دستمزد پزشک جراح و ... همگی جز مواردی هستند که بر روی هزینه کاشت ابرو تاثیر گذارند و به همین دلیل نمیشه هزینه ثابت و تعیین شده ای رو برای این عمل زیبایی تعیین کرد. اما به طور متوسط هزینه کاشت ابرو از حدود 3 تا 6 میلیون تومان متغییر هست و با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد ممکنه کم یا زیاد بشه!

 

برای کاشت ابرو باید به کجا مراجعه کرد؟

کاشت ابرو توسط جراحان پوست یا جراحان زیبایی انجام می گیره و جراحان این عمل زیبایی رو هم در کلینیک های مخصوص به خودشون انجام میدن و هم ممکنه در یک مرکز سرپایی یا اسپا پزشکی انجام بگیره.

نکته ای که در این رابطه باید بدونید این هست که حتما در رابطه با پزشک جراح، کلینیک و مرکزی که قراره کاشت ابرو رو انجام بدید، تحقیقات کافی و لازم رو انجام بدید و حتما نمونه کارهای پزشک مورد نظرتون رو از نزدیک ببینید و با افرادی که قبل از شما این عمل زیبایی رو انجام دادند، مشورت کنید. هرچه اطلاعات شما در رابطه با کاشت ابرو و مهارت پزشکان متخصص در این زمینه بیشتر باشه مطمئنا با خیال راحت تری به سراغ کاشت ابرو خواهید رفت و از نتیجه کار هم راضی خواهید بود.

علاوه بر این به هیچ عنوان این عمل زیبایی رو توسط پزشکان و متخصصان ناشناس و فقط به صرف هزینه کمتر انجام ندید! زیرا کاشت ابرو جز عمل های زیبایی بسیار حساس هست و اینکار نه تنها ممکنه عوارض جانبی خطرناکی رو به همراه داشته باشه بلکه به احتمال زیاد از نتیجه کار هم راضی نخواهید بود و ممکن هست مجبور بشید مجددا این کار رو انجام بدید.

 

مدل کاشت ابرو زنانه

 

حتما بخوانید: چگونه ابروهای سالم طبیعی و زیبا داشته باشیم؟

 

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستند؟

به طور کلی، تمام افراد میتونن کاندید مناسبی برای کاشت ابرو باشند! افرادی که تمایل دارند شکل و طاهر کامل تر و زیباتری برای ابروهای خود ایجاد کنند، افرادی که به طور ژنتیکی دارای ابرو نیستند و یا ابروهای خودشون رو در اثر برداشتن بیش از حد و یا ایجاد زخم از دست داده اند، گزینه خیلی مناسبی برای کاشت ابرو خواهند بود.

علاوه بر این لازمه بدونید افرادی که دارای بیماری آلوپسی بوده و یا به دلایل مختلف پزشکی دارای ریزش مو هستند، معمولا گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نخواهند بود و لازم هست شرایط این افراد به طور تخصصی تری مورد ارزیابی قرار بگیره.

 

سخن آخر

اگر از ظاهر ابروهای خود ناراضی هستید و تمایل دارید با استفاده از یک راه حل و روش دائمی، شکل و ظاهر ابروهاتون رو بهبود بدید، کاشت ابرو گزینه مناسبی برایتان خواهد بود و نتایج طولانی مدتی رو هم به همراه خواهد داشت. اما با این وجود باید بدونید که نتیجه حاصل از کاشت ابرو در افراد مختلف، متفاوت هست و همیشه بعد از هر عمل زیبایی، احتمال ایجاد عوارض جانبی نیز وجود خواهد داشت. 

به همین دلیل هست که توصیه میشه قبل از هر اقدامی تمام جوانب رو در نظر بگیرید و با پزشک خود مشورت کنید و اگر تصمیمتون برای کاشت ابرو جدی هست، وقت کافی برای تحقیق کردن در نظر بگیرید و یک پزشک متخصص و ماهر رو برای انجام این عمل زیبایی حساس انتخاب کنید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو