مرگ ۳ کودک بر اثر سندرم مرموزِ مرتبط با کرونا

منبع: برترین ها

53

1399/2/22

00:15


مقامات نیویورک از جان باختن یک نوجوان و دو کودک زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی که اخیراً در ده‌ها کودک در این ایالت مشاهده شده و گمان می‌رود با بیماری کووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: مقامات نیویورک از جان باختن یک نوجوان و دو کودک زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی که اخیراً در ده‌ها کودک در این ایالت مشاهده شده و گمان می‌رود با بیماری کووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.

مقامات بهداشتی نیویورک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کروناویروس جدید، کودکان را متوجه خطراتی می‌کند که پیش‌تر به رسمیت شناخته نمی‌شدند یا خیر.

پیش‌تر تصور می‌شد بیماری کووید-۱۹ خطرات جدی برای کودکان در پی نداشته باشد اما اکنون این موضوع مورد تردید قرار گرفته و مقامات بهداشتی در حال تحقیق بر سر آن هستند.

مقامات دولتی نیویورک در اوایل این هفته هشدار داده بودند که ده‌ها کودک در این ایالت با علائمی که پزشکان آن را "سندرم التهابی مولتی سیستمیک کودکان" توصیف کرده‌اند در بیمارستان بستری شده‌اند که می‌توان آن را به بیماری کووید-۱۹ مرتبط دانست.

به گفته آن‌ها، این کودکان دارای تب و علائمی شبیه به سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی بودند. بیماری کاوازاکی باعث ایجاد التهاب در دیواره رگ‌های خونی از جمله عروقی که خون را به قلب منتقل می‌کنند، می‌شود و در موارد نادر می‌تواند منجر به محدودیت‌های کشنده در جریان خون شود.

در حالی که تست کرونای بسیاری از این کودکان مثبت اعلام شده یا آنتی‌بادی‌های مربوط به آن در بدنشان وجود داشته، اما مقامات می‌گویند همه آن‌ها لزوماً علائم مربوط به بیماری کووید-۱۹ از جمله تنگی نفس را نداشته‌اند.

به گفته مقامات نیویورک، تاکنون ۷۳ کودک درگیر این سندرم مرموز در این ایالت شناسایی شده‌اند که از این میان سه نفر از آن‌ها شامل یک نوجوان، یک کودک هفت ساله و یک کودک پنج ساله جان خود را از دست داده‌اند.

ارتباط این سندرم با بیماری کووید-۱۹ هنوز به طور دقیق مشخص نشده و متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، گزارش‌های مشابهی از این سندرم مرموز در کودکان در جاهای دیگر نیز منتشر شده است که از این میان می‌توان به سیاتل، بیمارستان کودکان استانفورد کالیفرنیا، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو