«کرگدن» عامه ‌نپسند!

منبع: دوستان

110

1399/2/22

04:35


چرا سریال نمایش خانگی «کرگدن» با حضور ستاره‌هایی چون مصطفی زمانی و سارا بهرامی، توفیق چندانی نیافت؟

www.dustaan.com - «کرگدن» عامه ‌نپسند!

 

خراسان – روز شنبه قسمت پایانی سریال نمایش خانگی «کرگدن» اثر کیارش اسدی‌زاده، توزیع شد و این مجموعه به پایان رسید. این سریال نسبت به سریال‌های ملودرام و خانوادگی نمایش خانگی، اثر متفاوتی بود که می‌توانست با استقبال خوب مخاطبان مواجه و دیده شود اما به دلایل مختلفی که به حاشیه و متن سریال برمی‌گردد، این اتفاق نیفتاد و «کرگدن» بسیار کمتر از ظرفیتی که داشت مورد استقبال قرار گرفت.

 

شروع ناموفق
سریال «کرگدن» در قسمت نخست خوب عمل کرد و مخاطب متوجه شد که با سریال متفاوتی روبه‌روست اما در چند قسمت بعدی، به اندازه کافی مطابق سلیقه مخاطبان پیش نرفت، به همین دلیل تعداد زیادی از مخاطبان انگیزه‌ای برای دنبال کردن سریال نداشتند. نیمه اول سریال ریتم بسیار کندی داشت و بیشتر به آشنایی مخاطب با زندگی و پیشینه پنج شخصیت اصلی داستان مربوط بود، شاید بتوان گفت قصه تقریبا از قسمت ۱۰ سریال به جریان افتاد و پس از آن، ناگهان شاهد اتفاقات متعدد غیرقابل پیش‌بینی و گره‌گشایی‌ها بودیم. «کرگدن» با شروع خوب می‌توانست مخاطب را تا انتها به دنبال خود بکشاند اما این اتفاق نیفتاد.

 

روایت غیرخطی
یکی از ویژگی‌های سریال «کرگدن» که هم به نفع و هم به ضرر آن تمام شد، سبک روایت غیرخطی آن بود. فلش‌بک‌های متعدد در سریال، مخاطب را از کاراکترها و ابعاد مختلف قصه آگاه می‌کرد و داستان هیچ نظم زمانی خاصی نداشت، به همین دلیل تماشاگر باید با پس و پیش کردن فلش‌بک‌ها در ذهن خود،از ماجرای  قصه و چگونگی رخ دادن بعضی اتفاقات با خبر می شد. اگرچه این سبک روایت، چالش جذابی را پیش روی بعضی مخاطبان گذاشته بود اما عده‌ای از تماشاگران هم آن را نپسندیدند. علاوه بر این که تقطیع زمانی، پیچیدگی‌هایی را در قصه ایجاد کرده بود، خود داستان هم کمی پیچیده بود بنابراین کار «کرگدن» برای جلب نظر عامه مخاطبان سخت‌تر شد.

 

زیر سایه «مانکن»
زمان توزیع سریال «کرگدن» نیز یکی دیگر از دلایلی است که به دیده شدن آن ضربه زد. مجموعه «کرگدن» ۱۶ آبان ۹۸ زمانی منتشر شد که سریال پرمخاطب «مانکن» در حال توزیع و همه توجهات به سمت آن بود، به همین دلیل زیر سایه سریال «مانکن» قرار گرفت. رقابت با یک ملودرام عامه‌پسند که ماجراهای محبوب مخاطبان مانند مثلث عشقی و انتقام را به نمایش می‌گذاشت، کار ساده‌ای نبود و «کرگدن» از پس آن برنیامد. این مجموعه در انتهای راه هم با مشکلاتی برای توزیع روبه‌رو بود. نسخه فیزیکی سریال از قسمت ۱۹، به بهانه شیوع ویروس کرونا دیگر توزیع نشد و دی‌وی‌دی ۸ قسمت پایانی در دسترس مخاطبانی که از این طریق سریال را دنبال می‌کردند، قرار نگرفت.

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو