قطره پدی لاکت و ویژگی های مصرف آن برای نوزادان

قطره پدی لاکت و ویژگی های مصرف آن برای نوزادان


منبع: آرگا

139

1399/2/22

11:11


قطره پدی لاکت دارای مقادیر بالایی از مفیدترین و بهترین پروبیوتیک های مخصوص کودکان و نوزادان است و به منظور درمان مشکلاتی مثل اسهال، یبوست، نفخ، کولیک و رفلاکس در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

پدی لاکت نوعی ترکیب سین بیوتیک می باشد که برای گروه سنی نوزادان تا کودکان ۲ ساله مورد استفاده است، این دارو دارای مقادیر مناسبی از مواد و باکتری های سودمند می باشد که برای برخی از مشکلات در کودکان و نوزادان مفید است. برای آشنایی بیشتر با پدی لاکت در این مطلب همراه ما باشید.

معرفی قطره پدی لاکت

قطره پدی لاکت یک نوع ترکیب ویژه پروبیوتیکی است که دارای مقدار بالایی از ۳ سویه باکتری سودمند و مفید از جمله سویه مخصوص کودکان یعنی «بیفیدوباکتریوم اینفنتیس» می باشد که برای کودکان به راحتی قابل استفاده است. همچنین این محصول دارای پره بیوتیک فروکتوالیگوساکارید بوده که برای رشد و فعالیت پروبیوتیک ها بسیار مفید و موثر می باشد. پدی لاک مورد استفاده برای کودکان و نوزادان می باشد که برای مصرف نوزادان تجویز پزشک متخصص مورد نیاز است.

نحوه عملکرد پدی لاکت

ویژگی دارویی پدی لاکت در مقایسه با سایر محصولات

همانطور که گفته شد این قطره دارای مقادیر زیادی از انواع پروبیوتیک ها می باشد و به خاطر برخی از پروبیوتیک های مهم موجود در آن یکی از مفیدترین و مهمترین و شناخته شده ترین داروها برای نوزادان و کودکان می باشد. بودن پروبیوتیک سویه مخصوص کودکان یعنی «بیفیدوباکتریوم اینفنتیس» و «لاکتوباسیلوس روتری» در این محصول از مهمترین ویژگی های آن بشمار می رود که در حال حاضر تحقیقات مهمی در این باره صورت گرفته است.

رفع نفخ در کودکان با قطره پدی لاکت

موارد مصرف

موارد مصرف پدی لاکت شامل موارد زیر می شود:

  • برطرف کننده انواع اسهال ویروسی، مسافرتی، ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، اسهال مزمن و یبوست
  • بهبود دهنده علائم سندروم روده تحریک پذیر IBS
  • کاهش دهنده علائم بیماری های التهابی روده شامل کولیک و کرون
  • کاهنده میزان کلونیزاسیون با هلیکوباکترپیلوری و زخم های گوارشی
  • کمک کننده به هضم و همچنین جذب مواد غذایی مختلف
  • کاهش دهنده جذب کلسترول در بدن
  • تولید کننده ویتامین های K و گروه B
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در مقابل باکتری های بیماری زا و پرتوزاها
  • کاهش دهنده دوره نقاهت مشکلات و بیماری های عفونی
  • کاهش دهنده احتمال عفونت دوباره
  • بهبود دهنده علائم آلرژی های تنفسی و پوستی به خصوص در کودکان

معرفی قطره پدی لاکت

عوارض جانبی محصول

به دلیل اینکه پروبیوتیک ها به شکل طبیعی در بدن وجود دارند در حالت کلی بی خطر بوده و به شکل مناسبی تحمل می شوند، با این وجود در صورت به وجود آمدن هر نوع حساسیت مثل راش پوستی، خارش، سرگیجه، سرفه و برخی دیگر از مشکلات تنفسی به پزشک یا دارو ساز مراجعه شود.

موارد استفاده از قطره پدی لاکت

موارد منع مصرف

در رابطه با مصرف این دارو منع مصرف خاصی وجود ندارد، اما در برخی موارد مثل نقص سیستم ایمنی بدن، قبل از جراحی های شکمی، برخی بیماری های دریچه قلب، سندروم روده کوتاه، ریسک ایسکمی مزانتر و مصرف آنتی بیوتیک های وسیع الطیف مصرف این دارو باید با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.

موارد استفاده از قطره پدی لاکت

نکات و هشدارهای مهم در مورد پدی لاکت

  • بعد از باز شدن درب محصول تا دو ماه قابل مصرف می باشد و باید در طول این مدت در یخچال نگهداری شود.
  • مصرف این قطره در دوران بارداری و شیر دهی باید با تجویز پزشک انجام شود.
  • قطره پدی لاکت با هیچ نوع دارویی تداخل نداشته اما توصیه می شود تا حداقل دو ساعت با مصرف آنتی بیوتیک ها فاصله داشته باشد.
  • مصرف این دارو در کسانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دارند باید با احتیاط انجام شود.

شرایط نگهداری دارو

این دارو باید در داخل یخچال و در دمای ۲ تا ۸ درجه و به دور از نور خورشید نگهداری شود.

میزان و روش مصرف

مصرف دارو باید تحت نظر پزشک باشد اما در حالت کلی روزانه ۵ قطره باید مصرف شود. برای استفاده بعد از خارج کردن قطره از یخچال ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس استفاده شود. دارو قبل از مصرف باید به خوبی تکان داده شود.

آشنایی با قطره پدی لاکت

فارماکولوژی و اثر درمانی پدی لاکت

همانطور که می دانیم در دستگاه گوارشی انسان مقدار زیادی باکتری وجود دارد که اکثر آنها از نوع باکتری های مفید می باشند و فلور میکروبی نامیده شده اند. این باکتری ها بسیار موثر در حفظ توازن دستگاه گوارش بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم هستند. فلور میکروبی بدن بنا به دلایل مختلف و به خاطر عوامل گوناگون دچار عدم تعادل و دگرگونی می گردد. عواملی مثل تغییرات در رژیم غذایی، افزایش سن، مسافرت، استرس، فشارهای روانی، انواع بیماری های مختلف و مصرف برخی داروها به ویزه آنتی بیوتیک تعادل میکروبی روده را به شکلی تغییر می دهند که باکتریهای دارای پتانسیل بیماری زا بیشتر شده و سلامت میزبان با خطر مواجهه خواهد شد، و مشکلات و اختلالات گوارشی مثل اسهال یبوست، علائم سوء هاضمه، اختلالات در جذب مواد غذایی، مقاومت بدن به انسولین و همچنین مشکلاتی به خاطر تحری%

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو