دیدنی های شهر میلان و جاذبه های تماشایی آن

دیدنی های شهر میلان و جاذبه های تماشایی آن


منبع: آرگا

192

1399/2/22

12:08


از جذابیت ها و دیدنی های میلان می توان به ساختمان پیاتزا دی مرکانتی، کلیسای آمبوز مقدس، موزه هنر پیناکوتکا دی برا، گالری ویتوریو امانوئل، کلیسای سانتا مریا دله گرتزیه، سالن اپرا آلا اسکالا، موزه پلدی پتزولی، کلیسای جامع ال دوئومو، پارک سمپیون و محله برا اشاره کرد که در ادامه مجله آرگا به توضیح هرکدام می پردازیم.

میلان شهری معروف به سنت سلاطین و مدرن که موجب خلق دیدنی های تاریخی و جذاب شد و گزینه ای عالی برای بهترین مکان های گردشگری می باشد. دیدنی های میلان همواره با دارا بودن مجموعه زیبا از ساختمان هایش که بنای تاریخی و مدرن دارد و از مقام پایتخت مد جهان برخوردار شده است. این شهر جزو ۵ شهر بزرگ قاره اروپا محسوب می شود که از نظر بزرگی به عنوان شهر دوم کشور ایتالیا می باشد. میلان مرکز تجارت ایتالیا بوده که از تاریخ کهن و دیرینه تاریخ الهام گرفته و میراثی از گذشتگان و فرهنگ مدرن و غنی ترکیبی بسیار زیبا ساخته است. معماری سبک گوتیک و طبیعت شگفت انگیز میلان که ساختاری عجیب به این شهر داده در کنار تیم های پرطرفدار و پرافتخار فوتبالش از معروف ترین شهر ها به حساب می آید.

دیدنی های میلان جذاب و زیبا

دیدنی های میلان کجاست؟

شهر میلان یا میلانو در استان لومباردی و قسمت شمال کشور ایتالیا قرار گرفته که بعد از شهر رم دومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر از وقتی مورد اهمیت قرار گرفت که پایتخت امپراتوری روم غربی شناخته شد و خود را به درجه بالا و مهم از لحاظ سیاسی و فرهنگی رساند. میلان همواره پایتخت شهر دوک نشین در زمان رنسانس در دوره پادشاهی ایتالیا (ناپولیک) نقشی اساسی را اجرا کرد. شهر میلان در کشور ایتالیا متعلق به قرن چهارده می باشد که از آن موقع مرکز چاپ کتاب و نشریات در این کشور قرار گرفت و همینطور به عنوان پایتخت موسیقی مهم جهان به شمار آمد. همواره این شهر را از دارالاماره مرکز اصلی صنعت فشن و مد در دنیا می شناسند که شرکت های معتبر و معروف آن از قبیل؛ آرمانی، دولچه، ورساچه، پرادا، ری بن، میومیو، گابانا و لوکساتیکا هستند. از جاذبه های این شهر می توان به جام فوتبال هایش اشاره کرد که دو تیم بزرگ و با افتخارش به اسم اینتر میلان و آ ث میلان از باشگاه های پرطرفدار هستند.

بهترین دیدنی های میلان

کلیسای جامع ال دوئومو

کلیسای جامع میلان یا ال دوئومو یکی از بزرگ ترین کلیساهای معروف دنیا شناخته شده که متعلق به قرن ۱۴ میلادی می باشد. این کلیسا از چشم اندازی بسیار زیبا در پشت بام برخوردار می باشد که در کنار معماری شگفت انگیزش با سبک گوتیک واقعا مجلل به نظر می رسد. داخل کلیسای جامع از تزیینی با ۱۳۵ قطعه سنگ تراش خورده و نمای بیرون آن با ۲۲۴۵ مجسمه سنگ مرمری مرتب تزیین شده است. همچنین این زیبایی دل نواز با پنجاه و دو ستون بزرگ در کنار طراحی شیشه ها با نقش نمونه ای از معماری معروفش که طبق گفته ها به دوران حکومت امپراتوری روم جزو عبادتگاهش می باشد و قدمتی سالن اصلی آن به قرن ۱۵ می رسد واقعا زیبایی دوچندان دارد.

میلان شهری در ایتالیا

پارک سمپیون از دیدنی های میلان

این پارک زیبا در یال ۱۸۸۸ میلادی با مساحتی بالغ بر ۳۸۶ متر مربع ساخته شد که به سبک معماری نئوکلاسیک در شهر میلان می درخشد. طراح و معمار هنرمند این منطقه جذاب و زیبا امیلیو آلماگنا می باشد که از باغی به وسعت ۳۰۰ هکتار همچنین منظره زیبایی را خلق کرد. در قدیم پارک سمپیون محل راه و مسیر شاهزاده ناپلئون بوده که که امروزه به جذابیت های شهر که از آمفی تئاتر و طاق صلح و دریاچه ای به سبک رومی بهره می برد. از دیگر زیبایی های این منطقه معروف می توان به برج توره و آکواریوم آرنا سیویکا اشاره کرد.

دیدنی های میلان کجا قرار دارد؟

موزه پلدی پتزولی

یکی از دیدنی های میلان که بیان گر فرهنگ و تاریخ مردم ایتالیا می باشد و در بین موزه ها از زیبایی خاصی بهره می برد موزه ای قدیمی به نام پلدی پتزولی است. شما در این موزه شاهد آثار هنرمندانی از قبیل؛ مانتنا، بوتیچلی، گواردی، پیرودلا فرانچسکا هستید که از دیدن این اثر های جالب که به قرن ۱۹ برمی گردد شگفت انگیز خواهید شد. یادگاری های که به جامانده را می توان جواهرات ارزشمند، سفال آتروسک، زره های جنگی نقره و طلا، ظرف های برنز و چینی، لباس های قدیمی و ۲ گلدان بزرگ که در آن مکان چشم نوازی می کنند همه از جذابیت بی همتای شهر میلان می باشند. از شگفتی این موزه که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند پوشانده شدن زمین توسط فرش های ایرانی اصیل است که در کف زمین این مکان را مزین کرده اند.

درباره دیدنی های میلان

سالن اپرا آلا اسکالا

یکی دیگر از دیدنی های میلان تالار آلا اسکالا می باشد که عظیم ترین مرکز معتبر اجرای اپرای جهان می باشد. این سالن تئاتر زیبا تا به امروز از مهمترین اجراهای قطعه موسیقی در کنار خوانندگان و نوازندگان معروف بی شماری بهره برده است. ظرفیت این تالار بزرگ به ۲۸۰۰ نفر می رسد که در کشور ایتالیا معروفیت خاصی دارد. برای دیدن اجرای های سالن آلا اسکا باید دنبال پیدا کردن بیلت باشید که در ماه های دسامبر تا ماه می برگزار می شود.

آدرس دیدنی های میلان

کلیسای سانتا مریا دله گرتزیه

مکان های گردشگری میلان که با آجر های نارنجی سبک معماری گوتیک ساخته شده متعلق به سال ۱۴۶۵ میلادی به نام Church of Santa Maria delle Gretzie می باشد. این کلیسا به دست کورسو ماژنتا بنا شد که دارای گنبدی زیبا و بزرگ شش ضلعی از دوران رنسانس به یادگار مانده است. یکی از علت معروفیت کلیسای سانتا به خاطر وجود تابلو شام آخر اثر معروف و شگفت انگیز لئوناردو داوینچی می باشد. به خاطر این گنجینه معروف همواره گردشگران زیادی به این کلیسا می آیند و از آن دیدن می کنند که در جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب زیاد اثر صدمه دید. این تابلو بر اساس داستان مسیحی به نام شام آخر شیوه تمپرا در سال ۱۴۹۶ توسط هنرمند مشهور کشیده شد.

گردشگری و دیدنی های میلان

دیدنی های میلان گالری ویتوریو امانوئل

گالری که به مرکز خرید تبدیل شده در واقع از معماری های شاهکار گالری تاریخی و رمانتیک که فروشگاهی با دیدنی های زیبا است. در گالری ویتوریو امانوئل فروشگاه هایی با معروف ترین برند دنیا مشاهده می شود که زمان ساخت این مجموعه به سال های ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۷ می رسد و جزء کهن ترین مرکز فروش های جهان محسوب می شود. اگر شما هم به خرید کردن علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما این فرصت را از دست ندهید و شاهد شاهکار های بنای تاریخی و معماری شوید. همچنین بعد از خرید و گشتن می توانید به کافه یا رستوران های این مرکز رفته و غذا یا نوشیدنی میل نمایید و دقایقی را استراحت کنید.

عالی ترین دیدنی های میلان

موزه هنر پیناکوتکا دی برا

اگر شما هم به هنر علاقه نشان می دهید بهتر است به این مکان که جزو دیدنی های میلان به حساب می آید سر بزنید. آثار بسیار زیبا و دل انگیز که در ساختمانی متعلق به سال ۱۷۷۶ می باشد و از مدرسه ای یهودی به این شکل ساخته شد و همواره ارزش بالایی داشته و از عمارت های دوره رنسانس می باشد. مجموعه ای که در موزه پیناکوتکا قرار گرفته فعالیت تحقیقاتی و آموزشی موسسه طرح پروژه شهر میلان می باشد که ارائه می شود. در این موزه می توانید از سبک نقاشی مدارس، دکوراسیون، طراحی و ترمیم، گرافیک، کسب و کار طراحی هنری، دوره ترمیم وزارت ارتباطات آموزش و پرورش، طراحی حکاکی و مجسمه سازی دیدن کنید.

محله برا از دیدنی های میلان

یکی از خیابان های معروف شهر میلان محله برا می باشد که به دلیل مغازه ها و رستوران های جذاب و پیشرفته اش جزو نقاط محبوب قرار گرفته است. در این محل آکادمی هنر های زیبایی قرار گرفته که در خیابان های مکعبی شکل با سنگ فرش های زیبا و بوتیک های شیک همواره بسیار دل نشین خواهد بود. عمارتی قدیمی که در برا می باشد از دوره رنسانس به جا مانده و به سال ۱۷۷۳ بر می گردد. این منطقه از شهر دارای موزه و کتابخانه و موسسه فرهنگی علمی و فضای سبز می باشد.

آشنایی با دیدنی های میلان

کلیسای آمبوز مقدس

وجود کلیسایی با سبک معماری رومانسک که متعلق به سال ۳۶۸ میلادی می باشد به دست آمبوز مقدس که از حامیان توسعه و پیشرفت شهر میلان بود بنا گردید. این شاهکار معماری از قدیمی ترین کلیسا ها و دیدنی های میلان به حساب می آید که در قرن نه میلادی تکمیل شد. از تزیینات و سنگ تراشی های تالار و منبر تراش خورده و تابوتی که متعلق به قرن چهارم میلادی است از هنری و کهن ترین شاهکار ها به شمار می آید.

آشنایی با دیدنی های میلان

ساختمان پیاتزا دی مرکانتی

وجود چنین ساختمان در واقع آسمان خراشی در شهر میلان که از شگفتی خاص و مدرن بهره می برد واقعا جذاب است. این مکان گردشگر پذیر که از زمان قرون وسطی به یادگار مانده با نمای سنگ سیاه و سفید مرمر همجوار با دریاچه لوگانو و درختی که متعلق به سال ۱۲۷۲ است حسی دل نشین دارد. شاهد این چشم انداز بلند که برجی با معماری رنسانس در سال ۱۲۳۳ تکمیل گشت در زیبایی های این شهر می درخشد که محلی برای قضاوت و دادگاه بنا شده است.

برای آشنایی با سایر جاذبه های گردشگری و دیدنی های ایتالیا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو