معرفی بهترین سریال های آمریکایی؛ از بریکینگ بد تا گیم آف ترونز

معرفی بهترین سریال های آمریکایی؛ از بریکینگ بد تا گیم آف ترونز


منبع: ستاره

96

1399/2/22

12:16


۱۰ مورد از بهترین سریال های آمریکایی عبارتند از چرنوبیل، جوخه برادران، بازی تاج و تخت، شنود و ... که اغلب آن ها جزو بهترین سریال های خارجی تمام شده هستند.

بهترین سریال های آمریکایی

 
ستاره | سرویس فرهنگ و هنر - نزدیک به چند دهه است که آمریکا با اختلاف در صدر بزرگ‌ترین تولید کنندگان فیلم و سریال در جهان قرار گرفته است. از میان بهترین سریال‌های دنیا اکثریت قریب به اتفاقشان آمریکایی هستند. در اینجا با ده مورد از بهترین سریال های آمریکایی آشنا خواهید شد که اغلب آن ها جزو بهترین سریال های خارجی تمام شده هستند.
 

برترین سریال های امریکایی تاریخ بر اساس امتیاز IMDB

۱. افسار گسیخته (breaking bad)

امتیاز: 9.5

تاریخ: (2008–2013)

سریالی به کارگردانی وینس گیگان، که در ژانر جنایی و درام، از ژانویه ۲۰۰۸ تا سپتامبر ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. داستان روایی مجموعه درباره یک معلم شیمی است که متوجه می‌شود دچار بیماری سرطان ریه شده است و برای تامین خانواده‌اش به کمک یکی از شاگردانش اقدام به تولید آمفتامین (شیشه) می‌کند که رفته رفته باعث شکل گیری کارتل مواد مخدر می‌شود. از بازیگرانی که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند، می‌توان به برایان کرانسون، آنا گان و آرون پال اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی - breaking bad

۲. جوخه برادران (Band Of Brothers)

امتیاز: 9.4

تاریخ: 2001

این مینی سریال که در ۱۰ قسمت در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۱ ازشبکه HBO اکران شد و در نوامبر همان سال هم به پایان رسید. این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال های آمریکایی از تیم کارگردانی ۷ نفره‌ی زبده‌ای بهر می‌برد که شاخص‌ترین آن‌ها تام هنکس و اسپیلبرگ هستند. داستان روایی این سریال مربوط به یک گروه از سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم از زمان آموزش تا پیروزی است. از بازیگران این مجموعه می‌توان به دیمین لوئیس، ران لیوینگستون و دنی والبرگ اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی

 

۳. خانواده سوپرانوز (The sopranos)

امتیاز: 9.2

تاریخ: (1999–2007)

سریالی به کارگردانی دیوید چیس، در سبک درام جنایی در ۶ فصل و ۸۶ قسمت از از ژانویه سال ۹۹ تا ژوئن ۲۰۰۷ از شبکه HBO پخش شد. داستان سریال مربوط به خانواده تخیلی مافیایی سوپرانوز است که در شهر نیوجرسی نیویورک فعایت خرابکارانه دارند. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند، می‌توان به جیمز گاندولفینی، لورین برانکو و ادی فالکو اشاره کرد. بازیگر شاخص این مجموعه جیمز گاندوفینی در اثر سکته یک سکته قلبی در سال ۲۰۱۳ درگذشت.

بهترین سریال های آمریکایی

 

۴. کارآگاه حقیقی - (True Detective)

امتیاز: 9

تاریخ : (2014– )

یکی دیگر از بهترین سریال های آمریکایی کاراگاه حقیقی است؛ سریالی به کارگردانی نیک پیزولاتو در سبک آنتولوژی، درام جنایی و معمایی. این سریال از ژانویه ۲۰۱۴ تا کنون از شبکه HBO در حال پخش است. داستان سریال حول محور دو کارآگاه است که رد پای یک قاتل سریالی که در طی ۱۷ سال قتل‌های زیادی را مرتکب شده را دنبال می‌کنند. از بازیگرانی که در این سریال ایفای نفش می‌کنند می‌توان به متیو مک کانهی، وودی هارلسون و میشل موناهن اشاره کرد. تا کنون ۳ فصل از این مجموعه اکران شده است که هیچ کدام موفقیت فصل اول را نداشته اند.

بهترین سریال های آمریکایی

 

۵. قله های دوقلو - Twin Peaks

امتیاز: 8.8

تاریخ: (1990–1991)

مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که اولین بار در آوریل ۱۹۹۰ به دست دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد. مجله تایم این مجموعه را در لیست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده ‌است. داستان این مجموعه در شهر خیالی توئین پیکس در ایالت واشینگتن با آمدن چند مأمور اف‌بی‌آی برای بررسی قتلی که تازه در شهر اتفاق افتاده، آغاز می‌شود. مجموعه از سه فصل به ترتیب ۸، ۲۲ و ۱۸ قسمتی تشکیل شده‌است.

در اواسط فصل دوم گویا در اثر فشار شبکه ای‌بی‌سی قاتل معرفی می‌شود، پس از آن به سرعت علاقه بینندگان به مجموعه افت می‌کند که باعث لغو ساخت و پخش توئین پیکس متوقف می‌گردد. فصل سوم سریال پس از یک وققهٔ ۲۵ ساله، در ماه می سال ۲۰۱۷ توسط شبکه تلویزیونی شوتایم پخش می‌گردد. فصل سوم ۱۸ قسمت را دربردارد که به وسیله دیوید لینچ و مارک فراست نوشته شده و دیوید لینچ آن را کارگردانی کرده‌است.

 

محبوب ترین سریال های خارجی در ایران

۱. بازی تاج و تخت (Game Of Therones)

سریالی به کارگردانی دیوید بنایف و دی بی وایس که در ژانر خیال پردازی حماسی، از آوریل ۲۰۱۱ تا ماه مه ۲۰۱۹ از شبکه HBO اکران شد. داستان روایی مجموعه در قاره‌های خیالی به نام وستروس و اسوس اتفاق می‌افتد. همانطور که از نامش پیداست، این سریال درگیری‌های خونین بین خانواده‌ها و افراد بر سر تاج و تخت پادشاهی ۷ اقلیم را به تصویر می‌کشد. از بازیگرانی که در این سریال نقش آفرینی کرده اند می‌توان به املیا کلارک، کیت هرینگتون و میسی ویلیامز اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی


۲. چرنوبیل (Chernobyl)

این مینی سریال انگلیسی آمریکایی به کارگردانی یوهان رنک که اخیرا از شبکه HBO در ۵ قسمت ساخته و پخش شد، در صدر لیست بهترین سریال ‌های آمریکایی قرار می‌گیرد. داستان این سریال درباره حادثه‌ی اتمی است که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ در نیروگاه شماره ۴ چرنوبیل واقع در شهر در اثر سهل انگاری کارکنان این نیروگاه اتفاق افتاد. محل رویداد این حادثه در شهر مینسک در اوکراین کنونی واقع شده است. از بازیگرانی که در این سریال نقش آفرینی کرده اند می‌توان به جرد هریس، استلان اسکارشگورد و امیلی واتسون اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی


۳. شنود (wire)

سریالی به کارگردانی دیوید سیمون، در ژانر جنایی که از از ژوئن ۲۰۰۲ تا مارس ۲۰۰۸ در  ۶۰ قسمت از شبکه HBO اکران شد. این سریال به جنبه‌های مختلف شهر بالتیمور، بزرگ‌ترین شهر ایالت مریلند می‌پردازد. از بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کرده اند، می‌توان به دومنیک وست، جان دومن و ادریس البا اشاره کرد. بر خلاف نظر بینندگان که این مجموعه را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ سینما دسته بندی می‌کنند، این سریال هرگز برنده جایزه‌ای نشد!

بهترین سریال های آمریکایی


۴. دکستر (Dexter)

سریالی به کارگردانی جیمز مانوس جونیور و لورن گسیس در سبک درام جنایی و کمدی سیاه است. این سریال از اکتبر ۲۰۰۶ تا سپتامبر ۲۰۱۳ از شبکه شوتایم پخش شد. داستان سریال درباره یک کارشناس خون پلیس، در میامی به نام دکستر مورگان است. دکستر، در پی قتل فجیع مادرش در زمان کودکی نیاز به کشتن را در خود حس می‌کند و تبدیل به یک قاتل زنجیره‌ای می‌شود. از بازیگرانی که در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند می‌توان به مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر و دزموند هروینگتون اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی


۵. دوستان (Friends)

سریالی به کارگردانی مارتا کافمن و دیوید کرین در سبک کمدی موقعیت است. این سریال از سپتامبر ۱۹۹۴ تا مه ۲۰۰۴ از شبکه NBC پخش شد. داستان این سریال درباره ۶ دوست در منطقه منهتن نیویورک است که زندگی و چالش‌های یک جوان آمریکایی در شهری همانند نیویورک را به تصویر می‌شد. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می‌توان به جنیفر آنیستون، کورتونی کاکس و لیسا کودرو اشاره کرد.

بهترین سریال های آمریکایی


۶. فارگو (Fargo)

سریالی به کارگردانی نوآ هاولی در سبک کمدی درام است. این سریال از آوریل ۲۰۱۴ تا کنون از شبکه اف ایکس در حال پخش است. داستان این سریال بر اساس واقعیت ساخته شده است. این سریال به برسی قتل‌های سریالی اتفاق افتاده در ایالت مینه سوتا در اواخر دهه دهه هفتاد اتفاق افتاد. اسامی جان باختگان فیلم تغییر کرده، ولی اصل داستان به صورت دست نخورده باقی مانده است. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند می‌توان به بیلی باب تورنتون، الیسن تولمن و یوان مک گرگور اشاره کرد. این سریال موفق به کسب جایزه‌ی بهترین مینی سریال شده است.
 

بهترین سریال های آمریکایی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو