آموزش طرز تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای به 3 روش ساده

منبع: مینویسم

156

1399/2/22

12:54


طرز تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای

لایه برداری می تواند یک روش عالی برای سالم نگه داشتن پوست باشد. اسکراب بدن یک روش محبوب برای لایه برداری از پوست شماست. اسکراب بدن با شکر قهوه ای، آسان و سریع ساخته می شود و برای انواع حساس پوست مناسب است. این اسکراب بهترین راه برای لایه برداری پوست در خانه است. لکه های پوستی را از بین می برد و پوست را مرطوب و یکنواخت می کند. برای تهیه انواع اسکراب بدن با شکر قهوه ای ادامه مطلب را دنبال کنید.

۳ روش طرز تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای

شکر قهوه ای یک ماده ارزان قیمت و در دسترس است که می تواند کار لایه برداری از پوست شما را انجام دهد. شکر قهوه ای نسبت به نمک دریا روی پوست ملایم تر است. این امر آن را به یک ماده ایده آل برای پوست های حساس تبدیل می کند. دانه های شکر قهوه ای روی بدن ممکن است باعث شود پوست شما حالت چسبنده پیدا کند، بنابراین حتماً بعد از لایه برداری، پوست بدن را کاملاً بشویید.

در ادامه آموزش طرز تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای به سه روش را تقدیمتان می کنیم.

روش اول تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای

مواد لازم :

۱/۲ فنجان شکر قهوه ای
۱/۲ فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه :

شکر قهوه ای و روغن نارگیل را در یک کاسه مخلوط کنید. در صورت نیاز، شکر یا روغن بیشتری اضافه کنید تا حالت خمیری یکنواختی پیدا کند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه ماسک حنای بی رنگ

روش دوم ساخت اسکراب بدن با شکر قهوه ای

مواد لازم :

۳/۴ فنجان شکر قهوه ای
۱/۴ فنجان عسل
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه :

برای تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای، روغن زیتون و شکر قهوه ای را با هم در ظرف مورد نظر ترکیب کنید. سپس عسل را اضافه نموده و مخلوط حاصل را به خوبی هم بزنید.

روش سوم تهیه اسکراب بدن با شکر قهوه ای

مواد لازم :

۱ فنجان شکر قهوه ای
۱/۲ فنجان روغن نارگیل (می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید)
۱ قاشق چایخوری ویتامین E
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل (اختیاری)

طرز تهیه :

تمام مواد تشکیل دهنده (به جز شکر قهوه ای) را در یک کاسه مخلوط کنید و هم بزنید. یک فنجان شکر قهوه ای را اضافه کرده و به خوبی با چنگال یا میکسر دستی مخلوط کنید. اگر مخلوط به دست آمده خیلی خشک است، چند قطره روغن اضافه کنید و اگر بیش از حد روغنی است، شکر قهوه ای بیشتری اضافه کنید تا اینکه مخلوط به قوام مورد نظر برسد.

همچنین بخوانید: ‍‍۵ مورد از بهترین ماسک‌‌های صورت قهوه خانگی

مزایای اسکراب بدن با شکر قهوه ای چیست؟

لایه برداری با استفاده از اسکراب بدن با شکر قهوه ای می تواند به چندین روش باعث تقویت سلامت و ظاهر پوست شود. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، لایه برداری می تواند پوست شما را درخشان تر کند زیرا باعث از بین بردن لایه سلول های مرده پوست می شود. همچنین می تواند تولید کلاژن را تحریک کند که به داشتن پوست محکم و درخشنده کمک می کند.

یکی دیگر از مزایای لایه برداری با استفاده از اسکراب بدن با شکر قهوه ای این است که می تواند اثر بخشی درمانهای موضعی را بهبود بخشد. اگر مثلاً قبل از استفاده از کرم، پوست خود را لایه برداری کنید، کرم به جای نشستن روی سطح قادر به نفوذ بیشتر به بدن خواهد بود.

علاوه بر این ماساژ پوست با استفاده از اسکراب بدن با شکر قهوه ای می تواند یک روش عالی برای استراحت و احساس آرامش باشد، به خصوص اگر خسته باشید یا استرس داشته باشید.

چند بار باید از اسکراب بدن با شکر قهوه ای استفاده کرد؟

بهتر است هر روز از اسکراب بدن با شکر قهوه ای بر روی پوست خود استفاده نکنید. خنثی کردن بیش از حد پوست می تواند آن را خشک، حساس و تحریک کند.

به طور کلی می توانید هفته ای دو یا سه بار پوست خود را لایه برداری کنید. اگر پوست شما خشک و حساس است، ممکن است بخواهید فقط هفته ای یک بار لایه برداری کنید. اگر مشکل پوستی خاصی دارید یا مطمئن نیستید که چند بار باید پوست خود را لایه برداری کنید، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

معمولاً استفاده از اسکراب بدن با شکر قهوه ای در حمام ساده ترین راه است. اسکراب را با حرکت دایره ای به آرامی روی پوست ماساژ دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو