چرا هرگز نباید امیدمان را از دست بدهیم؟

منبع: آرگا

140

1399/2/22

13:19


هرچه زندگی پیش پای ما بگذارد، از مشکلات کاری یا تلخ‌و‌شیرین‌های زندگی مثل تولد و مرگ، خواستگاری و طلاق، مهم است که در همه‌حال امیدوار باشیم.‌ امیدواری به ما کمک می‌کند تا به هدف‌های‌مان برسیم، آرام باشیم و شاد بمانیم و شاید حتی کمک کند شفا پیدا کنیم.

هستند کسانی که امید، انگیزه و ذهنیت مثبت را چیزهایی بیهوده و بی فایده می‌دانند. البته که صرف مثبت اندیشی، هرگز بدون عمل و سرسختی، به نتیجه‌ای ختم نخواهد شد. اما امیدواری و انگیزه داشتن به ما کمک می‌کند حتی اگر به اهداف واقعی‌مان نرسیم، دستکم از زندگی لذت ببریم.

درست مثل اینکه قصد رفتن به جایی را دارید. اگر فقط و فقط به فکر رسیدن به نقطه انتهایی باشید، هرگز از مسیر لذت نخواهید برد و چه بسا به مقصد هم نرسید. اما اگر از مسیر لذت ببرید، حتی در صورت نرسیدن به انتها، حالتان خوب بوده وتجربه‌های خوبی کسب کرده‌اید.

انگیزه و امید در زندگی

اول ببینیم امید چطور می‌تواند احوالمان را خوب کند؟

امید مثل خوش‌بینی نیست، امید فعال است نه منفعل. احساس امیدواری به ما امکان واکنش با‌برنامه برای موفقیت در برابر مشکلات و چالش‌ها را می‌دهد و احتمال دستیابی واقعی به اهداف‌مان را بالا می‌برد. البته نه امید واهی بلکه امید حقیقی و همراه با برنامه!

امید به ما کمک می‌کند تا موانع را به صورت موقعیت‌هایی برای پیشرفت ببینیم…

امید تنش و نگرانی را از ما دور می‌کند و ما را به سوی نیکبخت‌تر شدن می‌برد…شاید به سادگی یک متن تولد ساده…!

نقطه‌مقابل امید، ناامیدی و دلسردی است. بدون امید ترس هست. امید ممکن است همیشه آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم را ندهد اما به ما کمک می‌کند که مسیر زندگی را آسان‌تر طی کنیم و حتی از آن لذت ببریم.

و سرانجام این امید است ه منجر به شفای روح ما می شود…

چطور امید را هرگز فراموش نکنیم؟

این ۵ راه خوب را برای افزایش امیدواری در زندگی به کار ببندید…

۱. شرایط را دوباره ارزیابی کن!

زندگی شبیه لنز دوربین است. هر چیزی که بر روی آن تمرکز کنیم، برای ما واضح‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌آید. اگر بر روی نقاط منفی تمرکز کنیم، فقط نقاط منفی را می‌بینیم. ولی وقتی تمرکز خود را بر روی نقاط مثبت منعطف کنیم، چیزهای مثبت بهتر دیده می‌شوند. ما همان چیزی را درو می‌کنیم که کاشته‌ایم. کل زندگی برای شما مثل یک سفر ماجراجویانه است. فقط مقصدتان نیست که اهمیت دارد. در اهداف خود بازنگری کنید تا ببینید دقیقا هدف‌تان چیست و چرا چنین هدفی دارید. اگر دلایل شما محکم و قانع کننده بود، نگذارید هیچ شکستی مانع راه شما بشود.

۲. قلب خود را سرشار از قدردانی و شکرگزاری کن

شاید به نظر شما این حرف شعارگونه بیاید. اما بهتر است ما به جای حسرت چیزهایی که نداریم، قدردان داشته‌های خود باشیم.

افراد زیادی در دنیا فقر، جنگ، قحطی، ظلم حاکمان و انواع معلولیت‌ها را تحمل می‌کنند. وقتی که ما بر روی چیزهایی خوبی که در زندگی داریم تمرکز کنیم، می‌توانیم به جای ناامیدی، شکرگزار داشته‌های خود باشیم.

انگیزه و امید در زندگی

۳. بی‌طرفانه به شرایط موجود نگاه کن

سخت‌ترین قسمت شکست و ناامیدی، ناتوانی ما در نگاه بی‌طرفانه به شرایط است. چه ما مسبب مصیبت یا اتفاقی باشیم چه نباشیم، نگاه بی‌طرفانه به وضعیت می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند…

۴. فیلم انگیزشی ببین!

فیلم‌های انگیزشی، الهام بخش و حال خوب کن هستند. چطور است نگاهی به لیست ۵۰ فیلم انگیزشی برتر بیندازید!

۵. باور داشته باش..

گاهی اوقات باید ایمان داشته باشیم که اتفاقات خوبی در راهند….

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو