نوشیدنی های مضر برای خانم های باردار که نباید در دوران بارداری بنوشید

منبع: آرگا

137

1399/2/22

13:33


در این مقاله نوشیدنی هایی که برای خانم های باردار مضر می باشد و ممکن است سقط جنین را برای آن ها بوجود بیاورد را مطرح می کنیم. باید بدانید که تغذیه زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

باید ها و نباید هایی در دوران بارداری وجود دارد که اکثر خانم ها از آن ها اطلاع دارند ولی ممکن است برخی از آن ها اطلاع نداشته باشند. در ادامه برای شما نوشیدنی هایی که در بارداری پر خطر هستند را مطرح می کنیم.

الکل در بارداری

نوشیدنی های مضر در بارداری

برخی از نوشیدنی ها وجود دارند که می توانند در دوران بارداری برای شما مضر باشند و شما از آن ها خبر نداشته باشید. در ادامه آن ها را برای شما مطرح می کنیم.

آب میوه ها

باید بدانید که همه آب میوه ها بد نیستند و نمی توانند مضر باشند بلکه فقط آن هایی مضر هستند که پاستوریزه نشده اند. این آب میوه ها می توانند حاوی باکتری های باشند که به سیستم عصبی جنین آسیب برساند و ممکن است اثر این آسیب ها غیر قابل جبران باشد.

الکل

مصرف الکل در دوران بارداری مطلقا ممنوع می باشد. این ماده می تواند اثرات منفی بر رشد ذهنی و جسمی کودک داشته باشد و برخی از نارسایی های مهم مانند نارسایی کلیوی و نا رسایی های قلبی برای کودک ایجاد شود. الکل می تواند ظاهر جنین را نیز تغییر بدهد و آسیب های روحی نیز به او وارد می کند. در نظر داشته باشید که در آینده کودکانی که مادر آن ها در دوران بارداری از الکل استفاده می کنند دچار مشکلات بسیار جدی ای مانند مشکلات تکلمی، اختلالات یادگیری و بیش فعالی می شوند.

نکته : بهتر است قبل از نوشیدن کمی فکر کنید که آیا آن نوشیدنی که می خورید برای شما و جنین مشکلاتی ایجاد می کند یا خیر. در نظر داشته باشید که برخی از نوشیدنی هایی که بسیار سالم هستند ممکن است مصرف آن ها در بارداری مضر باشد.

چای سرد

چای سرد معمولا به عنوان یک چای انرژی زا به کار می رود و می تواند حس نشاط و شادی را برای شما ایجاد کند. اما باید بدانید که این چای برای خانم های باردار می تواند مضر باشد زیرا کافئین بالایی دارد و کافئین بالا می توند برای جنین خطر ناک باشد.

قهوه در بارداری

قهوه

باید بدانید که یکی از منابع کافئین قهوه می باشد. بهتر است قهوه را در دوران بارداری به طور کامل کنار بگذارید. در واقع ایده آل این کار این است که کلا از این ماده استفاده نکنید ولی اگر نمی توانید آن را به طور کامل ترک کنید می توانید مصرف آن را کاهش دهید. در واقع استفاده از قهوه در سه ماهه اول بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود. در واقع کافئین می تواند باعث تنگ شدن رگ های خونی شود و با مصرف بیش از حد بدن شما نمی تواند خون مورد نیاز را به بدن جنین برساند در نهایت ممکن است باعث ایجاد آسیب های جدی شود. باید بدانید که مصرف قهوه می تواند باعث کاهش جذب آهن شود و در نهایت ممکن است منجر به ایجاد آنمی در جنین و مادر شود.

نوشابه ها

در نظر داشته باشید که نوشالبه ها بهترین موادی هستند که می توانند تشنگی را برطرف کنند ولی موادی که در آن ها به کار رفته است می تواند خطرات بسیار زیادی داشته باشد. اگر از افرادی هستید که در بارداری از برنامه غذایی خاصی پیروی می کنید باید از نوشابه ها بپرهیزید.

نوشابه رژیمی

در نظر داشته باشید که این نوشابه ها بر خلاف اسمشان نمی توانند در برنامه و رژیم غذایی زنان باردار جای بگیرند زیرا دارای شیرین کننده های غیر طبیعی می باشند. این شیرین کننده ها می توانند آسیب های بسیار زیادی برای جنین ایجاد کنند. باید بدانید که این نوع از نوشابه ها هم دارای کافئین می باشند و می توان گفت برای خانم های باردار مضر هستند. بهتر است مصرف این نوشابه ها را نیز در دوران بارداری کاهش دهید.

نوشیدنی های گاز دار

کولا، لیموناد، تانگو از نوشیدنی های گاز دار می باشد و باید بدانید که این نوشابه ها برای افرادی که باردار نیستند مضر نیست ولی می تواند خطراتی برای جنین داشته باشد. افرادی که از این نوشیدنی ها استفاده می کنند احتمال زایمان زود رس در آن ها تا ۳۷ درصد افزایش می یابد. باید بدانید که هر نوشیدنی ای که گاز دار باشد و یا دارای کافئین بسیار زیاد باشد می تواند برای مادر باردار مضر بوده و خطرات بسیار زیادی برای جنین داشته باشد.

نوشیدنی های مضر در بارداری

سخن آخر

در نظر داشته باشید که یکی از زمان هایی که مادر باید به نوزاد خود توجه کند در دوران بارداری می باشد. باید بدانید که نوشیدنی های نام برده شده می تواند خطراتی مانند وضع حمل زود رس را برای شما بوجود بیاورد . باید بدانید که بیش تر از هر زمان دیگری نیاز است که روی خورد و خوراک خود دقت داشته باشید تا علاوه بر جنین سلامت شما نیز به خطر نیفتد. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه بارداری مانند واکسیناسیون در بارداری، تغذیه در ماه اول بارداری و تغذیه ماه سوم بارداری را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو