جانسون: هنوز برای لغو محدودیت‌ها زود است

منبع: برترین ها

80

1399/2/22

13:47


نخست وزیر بریتانیا می‌گوید دست‌کم تا اول ژوئن محدودیت‌ها در این کشور ادامه خواهد داشت.

یورونیوز: نخست وزیر بریتانیا می‌گوید دست‌کم تا اول ژوئن محدودیت‌ها در این کشور ادامه خواهد داشت.

بوریس جانسون روز یکشنبه ۱۰ مه در سخنانی اعلام کرد روند محدودیت‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد و بازگشایی تدریجی و مرحله به مرحله به میزان رعایت شهروندان بریتانیایی بستگی خواهد داشت.

نخست وزیر بریتانیا همچنین با اشاره به اینکه یک برنامه چند مرحله‌ای برای بازگشایی کسب و کارها و همچنین مغازه‌ها و در همچنین مدارس ابتدایی در نظر دارد افزود: «اولویت ما در این برنامه حفاظت از جان مردم است و همچنین می‌خواهیم مشاغل را احیا کنیم و آزادی‌های مردم را به آنها بازگردانیم.»

جانسون همچنین اعلام کرد که جزئيات این طرح را روز دوشنبه ۱۱ مه به پارلمان این کشور ارائه خواهد داد. او در ادامه با دفاع از برنامه‌های دولت خود در مباره با ویروس کرونا اظهار داشت: «با برنامه‌ای که دولت در پیش گرفته از مرگ ۵۰۰ هزار نفر تاکنون جلوگیری شده است اما باید در نظر داشته باشیم که بدترین سناریو این است که ۵۰۰ هزار نفر در کشور جان خود را از دست بدهند.»

جانسون در ادامه ابراز امیدواری کرد مدارس از اول ماه آینده میلادی بازگشایی شوند. او همچنین از مردم بریتانیا خواست تا حد امکان همچنان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و تا می‌توانند سعی کنند کماکان در منازل خود باقی بمانند.

تاکنون بیش از ۲۱۹ هزار نفر در سراسر بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو