عامل ۶۰درصد از جانباختگان تصادفات جاده‌ای

منبع: برترین ها

41

1399/2/22

14:33


سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: 5441 فوتی از بین سرنشینان پراید و 3886 فوتی از بین سرنشینان پژو 405 بخشی از 16 هزار فوتی تصادفات جاده‌ای بوده‌اند که ضعف در بدنه خودرو و ضربه به سر دلیل اصلی مرگ آنها به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس: گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب‌ها و چالش‌های مرتبط با صنعت خودرو طرز کار وزارت صمت و شرکت‌های خودروسازی داخلی در جلسه علنی امروز دوشنبه (22 اردیبهشت) را قرائت کرد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: ‌در کشور ما صنعت خودروسازی بعد از صنعت نفت مورد حمایت کارشناسان و سیاست گذاران بوده است در حالی که این صنعت استراتژیک در حال حاضر مشکل کیفیت، ‌ایمنی و قیمت دارد و عملا نتوانسته رضایت مشتریان داخلی خود را تامین کند.

وی گفت: رشد فزاینده قیمت خودروهای تولیدی و وارداتی و برخی سیاستگذاری‌های این حوزه باعث شده کمیسیون اصل 90 این موضوع را بررسی و علت افزایش قیمت نامتعارف خودروهای وارداتی را ارزیابی کند.

پارسایی خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خودرو قطعات آن ایمنی پایین و آلایندگی بالا گویای این واقعیت است که محصولات ایران خودرو و سایپا مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی گفت: 40 درصد تصادفات جاده ای طبق گزارشات پلیس راهور به دلیل ضعف بدنه خودرو بوده است و با اینکه از سال 88 سامانه مربوط به ترمز ای‌بی‌اس بر روی خودرو نصب شده است ولی سامانه ترمز ای‌بی‌اس ترمز الکترونیکی خودرو نصب نشده است.

پارسایی گفت: دلیل فوت 56 درصد جانباختگان جاده‌ای ضربه سر بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی خاطرنشان کرد:‌از بیش از 16 هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای 5 هزا ر و 441 مرگ سرنشینان پراید و 3 هزار و 866 سرنشینان پژو 405 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 300 هزار مصدوم سالیانه هم به دلیل نقص ایمنی خودروها بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو