اگر به دنبال یک برنامه ساده و آسان برای مراقبت و یا تقویت پوست خود هستید، سرم ویتامین C ممکن است بلیت طلایی شما باشد. ویتامین C موضعی می تواند از پوست شما محافظت کرده و آن را ترمیم و تقویت کند. اما همانند تمام محصولات، همه سرم ها با هم یکسان نیستند. نوع و غلظت ویتامین C، اجزاء تشکیل دهنده آن و حتی نوع شیشه و یا نوع دارو، در مفید بودن سرم برای پوست شما موثر است. اما نگران نباشید. تهیه مناسبترین سرم کار سختی نیست. ما در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام حقایق مربوط به مزایا و فواید سرم ویتامین C  و چگونگی خرید آن و نکاتی درباره نحوه استفاده از آنها را در اختیار شما قرار می دهیم.

مزایای مهم سرم ویتامین C و زمان استفاده از آن

ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان است، به این معنی که مانع از آسیب های زیست  محیطی و نور خورشید به سلول  ها می شود. در حالی که شما می توانید صبح خود را با نوشیدن آب پرتقال به عنوان یک سد دفاعی خوب برای بدن تان شروع کنید، اما بهترین راه برای حفاظت از پوست و دستیابی به مزایای ویتامین C این است که آن را مستقیما بر روی پوست خود بمالید.

سرم ویتامین C برای روشن کردن پوست صورت

اما یک دلیل دیگر هم وجود دارد که چرا نباید مرکبات را بر روی گونه  ها قرار داد. زمانی که شما این کار را خودتان انجام می دهید، هیچ کنترلی بر روی کیفیت و ایمن بودن آن ندارید و گاهی حتی ممکن است اصلا موثر و کارآمد نباشد. به همین دلیل است که هنگام خوردن یا نوشیدن مکمل ویتامین C که با عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، پوست ما فقط مقدار کمی از مزایای آن را به دست می آورد.  با این حال، هنگامی که ویتامین C به شکل سرم در می آید و از نظر شیمیایی ماهیت آن تغییر می کند، باعث می شود تا پوست ما مقدار بیشتری از ویتامین C را جذب کند.

فواید سرم ویتامین C

  • کاهش چین و چروک
  • محافظت و افزایش تولید کلاژن
  • کمک به التیام زخم
  • محافظت در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید
  • کاهش هیپر پیگمانتاسیون
  • تنظیم و یک دست کردن رنگ پوست
  • روشن کننده پوست صورت
  • محافظت در برابر آلودگی ها و سایر رادیکال های آزاد

 

اگر نمی دانید که در چه مواقعی باید از سرم ویتامین C استفاده  کنید، باید بگوئیم که صبح و شب و پس از تمیز کردن و تونینگ پوست، سرم را بر روی پوست خود بزنید. حتی یک بررسی نشان می دهد که هر 8 ساعت و یا دو بار در روز برای اینکه بیشتر از پوست خود محافظت کنید، می توانید از سرم استفاده کنید.

ویتامین C خاصیت محافظت در برابر نور دارد و باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزادی می شود که در طول روز بر ما اثر گذاشته اند از قبیل دود خارج شده از اگزوز خودرو، دود سیگار،  برخی از مواد شیمیایی، حتی مشروبات الکلی و غذاهای بسیار فرآوری شده.

سرم ویتامین C بر خلاف کرم های ضد آفتاب، کرم های مرطوب کننده و یا روغن ها می تواند به راحتی پاک و شسته شود. خاصیت محفاظت کنندگی ویتامین C و توانایی آن با رادیکال های آزاد در نهایت از بین می رود، اما شما می توانید با استفاده از سرم ویتامین C هر هشت ساعت یک بار، مقدار کافی از آن را در پوست خود ذخیره کنید.

اشعه فرابنفش نیز باعث کاهش سطح ویتامین C می شود. پس بهتر است از ویتامین C موضعی بعد از قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش استفاده کنید و نه قبل از آن.

سرم ویتامین C برای روشن کردن پوست صورت

انتخاب یک سرم ویتامین C

نوع سرم

ویتامین C می تواند به عناوین مختلفی در دسترس باشد، اما تنها چیزی که شما می خواهید L اسید اسکوربیک است که بسیار موثر می باشد. . یک تحقیق قدیمی نشان داده است که مشتقات ویتامین C معمولی، افزایش جذب بیشتری نسبت به L اسید اسکوربیک ندارد.

دقت داشته باشید که این عنصر خوب، به عنوان یکی از پنج عنصر اول در بالای برچسب محصول باشد.

غلظت سرم

غلظت مناسب سرم باید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. شما به طور قطع خواهان استفاده از سرمی با غلظت بالاتر از ۸ درصد هستید تا بیشترین اثربخشی را بر روی پوست داشته باشید، اما غلظت بیشتر از ۲۰% می تواند منجر به تحریک و سوزش شود و فواید آن را افزایش ندهد.

مواد تشکیل دهنده

در مواد تشکیل دهنده سرم، به ترتیب به دنبال ویتامین C و E، یا L اسکوربیک اسید و توکوفرول باشید. به تقویت کننده های پوست که به خوبی کار می کنند فکر کنید.

ویتامین E باعث تقویت ویتامین C برای محافظت بیشتر از پوست می شود. یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها با عنوان گلوتاتیون، یک دوست خوب برای ویتامین C است. سپس اسید فرولیک را مورد بررسی قرار دهید که به پایین آوردن سطح ph ویتامین C به کمتر از 5/3درصد کمک می کند تا پوست بتواند آن را به راحتی جذب کند.

بسته  بندی

قرار گرفتن در معرض هوا، نور و گرما می تواند کیفیت سرم را کاهش دهد. به دنبال محصولی بگردید که در یک بطری از جنس شیشه  وتیره باشد و به جای پمپ بادی، دارای قطره چکان باشد.

یک لوله نیز می تواند کار قطره چکان را انجام دهد. برخی از خرده فروشان پیشنهاد می کنند که محصول در یخچال نگهداری کنید تا عمر آن طولانی تر شود. یک برند تجاری متفکر، دستورالعمل  های استفاده از سرم و نحوه نگهداری از آن را بر روی محصول قید می کند.

قیمت

عواملی از قبیل غلظت و فرمولاسیون، تعیین کننده کیفیت سرم ویتامین C هستند، نه قیمت آن. قیمت سرم ها از حدود 25 دلار شروع می شوند و به بیشتر از 100 دلار هم می رسند.

سرم ویتامین C برای روشن کردن پوست صورت

7 نوع سرم ویتامین C

به خاطر داشته باشید که درصد بالاتری از L اسید اسکوربیک، همیشه به معنای یک محصول بهتر نیست. گاهی اوقات می تواند برای پوست شما بیش از حد قوی باشد و باعث شود که از طریق پاکسازی پوست، دچار خارش و تحریک شوید. شما حتی نمی خواهید که بعد از استفاده از مرطوب کننده نیز، سوزش و خارش داشته باشید.

سرم حاوی ویتامین E و C و اسید فورولیک با نام تجاری SkinCeuticals

برای آسیب های جدی وارد شده بر پوست ناشی از ویروس و برای اصلاح اکسیداسیون مور استفاده قرار می گیرد و شامل یک بسته سه تایی کامل در برابر آسیب است که حاوی 15% L اسید اسکوربیک، به اضافه ویتامین E و اسید فورولیک می باشد.

سرم حاوی ویتامین E و C و اسید فورولیک با نام تجاری Marie Veronique

دارای خاصیت پاک کنندگی و روشن کنندگی پوست می باشد و برای پوست های حساس مناسب است. این سرم مخلوطی از 5٪ اسید آسکوربیک، 2٪ ویتامین E و 5٪ اسید فورولیک است که برای پوست های حساس مناسب است. استفاده از آن دو بار در روز به شما کمک خواهد کرد که به 10٪ از نیازهای پوست خود دست پیدا کنید.

سرم ویتامین C-Firmaروزانه با نام تجاری Drunk Elephant

دارای خاصیت لایه برداری و آبرسانی می باشد. ترکیب کاملی از عناصر آنزیمی، اسید هیالورونیک، 15% L اسید اسکوربیک، ویتامین E و اسید فورولیک.

سرم ویتامین C با نام تجاری Mad Hippie

فاقد ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی(GMO)، گیاهی و طبیعی است. مجم. عه ای از چیزهای خیلی خوبی که خواهان آن هستید. شامل L اسید اسکوربیک، ویتامین E، اسید فورولیک، اسید هیالورونیک و ریشه کنجک.

سرم ویتامین C پوست صورت با خاصیت احیاء کنندگی پوست و با نام تجاری L’Oreal Paris

به طور گسترده ای در دسترس می باشد. غلظت پایین L اسید اسکوربیک (10٪) این سرم، برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است. علاوه بر این، برای به دست آوردن نتایج فوری، دارای سیلیکون و اسید هیالورونیک است. سیلیکون صاف کننده پوست و اسید هیالورونیک، آبرسان است.

سرم حاوی 20% ویتامین C و E و اسید فورولیک با نام تجاری Timeless

یک سرم مقرون به صرفه و فاقد روغن های ضروری است. هیدراته و با فرم اصلاح شده اسید هیالورونیک و دارای L اسید اسکوربیک (20٪)، ویتامین E و اسید فورولیک است.

سرم ویتامین C پیشگیری کننده از آلودگی و حافظ زیبایی پوست و با نام تجاری e. l. f

می توان آن را از داروخانه ها تهیه کرد. این نوع از سرم تا حدودی ناشناخته است، اما به عنوان یک محصول موجود در داروخانه ها، دارای فرمولاسیونی ترکیب از ویتامین C، E، گلیسیرین و اسید هیالورونیک است که برای تمام انواع پوست می تواند استفاده شود.

از مصرف کدام یک از سرم های ویتامین Cباید اجتناب کنید؟

اگر شما پوست خشک، بدون آب و حساسی دارید، ممکن است سرم های ویتامین C ملایم تری که میزان L اسید اسکوربیک آنها کمتر از 20% هستند را انتخاب کنید، به خصوص اگر خواسته باشید که از این سرم، دو بار در روز استفاده کنید. اگر سرم هایی را که دوست دارید استفاده کنید، دارای درصد بالایی هستند، آنها را با یک مرطوب کننده رقیق کنید. از آنجایی که پوست شما تنها از 10% فواید ویتامین C استفاده می کند، نیازی نیست که در هر بار استفاده کردن، مقدار زیادی از آن را بر روی پوست خود بزنید.

لیفتینگ صورت با نخ -3

چطور از فواید پودر ویتامین C که خودم آن را درست کرده ام، استفاده کنم؟

آیا قبلا، داروهای پوستی زیادی در دسترس بودند؟ شما می توانید یک قاشق غذا خوری پودر ویتامین C را به سرم یا مرطوب کننده اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

مزایای پودر ویتامین C

  • اگر به عنوان یک مکمل خریداری شود، ارزان است.
  • قابل تنظیم است و می توانید به میزان کمتر یا بیشتر در مرطوب کننده و یا سرم دست ساز خود استفاده کنید.
  • به صورت پودری، ماندگاری طولانی تری دارد.

معایب پودر ویتامین C

  • استفاده از آن راحت نیست و نیاز به مخلوط کردن دارد.
  • باعث سوزش و تحریک پوست در غلظت های بالا می شود.
  • ممکن است در طول زمان نتوان آن را به صورت بهداشتی نگهداری کرد.
  • به خاطر داشته باشید که ترکیب ویتامین C با عناصر خاص دیگری مثل ویتامین E و اسید فرولیک، به تثبیت و جذب آن در پوست کمک می کند.

بنابراین، ساخت سرم ویتامین C با یک سری محصولاتی که خودتان تهیه کرده اید، ممکن است نتایجی مشابه با یک سرم از پیش ساخته شده نداشته باشد. با این حال، اگر شما یک تولید کننده مصمم هستید، می توانید از پودر ویتامین C برای درست کردن سرم استفاده کنید.

حرف آخر اینکه ویتامین C یکی از بهترین مواد امتحان شده برای پوست شما است و تحقیقات زیادی برای حمایت و پشتیبانی از آن صورت گرفته است. شما نیاز به یک نسخه گران قیمت ندارید تا بتوانید از فواید و مزایای نجات بخش ویتامین C برای پوست خود بهره ببرید.