جف کونز چشم‌براه پاییز /هنرمند آمریکایی در کنار مردم ایتالیا

منبع: ایران آرت

114

1399/2/22

16:05


ایتالیا میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه جف کونز در پاییز 2020 خواهد بود.

ایران آرت: درسا بخشندگی: جفری کونز(Jeffrey Koons) هنرمند امریکایی، پیام ویدیویی برای حمایت از مردم ایتالیا که بیشتر از کشورهای دیگر با بحران کرونا روبه‌رو بوده‌، ارسال کرده است.

او در این پیام، کشور ایتالیا را دارای "قدرت فوق‌العاده" توصیف کرده و از این کشور به خاطر سهمش در توسعه فرهنگ تشکر و قدردانی کرده است. کونز بر این باور است که موسسات ایتالیایی قادر خواهند بود چراغ راهنما ما در مسیری که در آینده طی خواهیم کرد، باشند.

این ویدیو به عنوان بخشی از پروژه دیجیتالی جدید پلازو(Palazzo) اعلام شده ‌است که محتوای آنلاین بیشتری را برای کاربران ارائه می‌دهد در حالی که موزه فلورانس به دلیل کرونا تعطیل شده است.

جف کونز، یکی از گران‌ترین هنرمندان جهان در حال تدارک یک نمایشگاه انفرادی در کاخ پلازو در پاییز امسال با اعطای وام از موزه‌های بین‌المللی است. اگر این اتفاق بی‌افتد، ایتالیا میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه او با عنوان "درخشش" از ۱۸سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱(28شهریورتا5 بهمن) خواهد بود.

در این نمایشگاه آثار فلزی کاملا صیقل یافته که شبیه اسباب‌بازی‌های بادکنکی به نظر می‌رسند، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در متن کامل ویدیوی جف کونز آمده است:

"من می‌دانم که در حال حاضر کشور ایتالیا راه زیادی را طی کرده است و با قدرت فوق‌العاده‌تان قادر به مقابله با این ویروس هستید و در نهایت ویروس را شکست می‌دهید. ایتالیا یک کشور شگفت انگیز است. مردم دنیا هر آنچه که از لحاظ فرهنگی به ما داده‌اید قدردانی می‌کنند و در آینده، کاخ پلازو و موسسات شگفت‌انگیز ایتالیایی پیشتاز خواهند بود تا ما بتوانیم راه خود در آینده پیدا کنیم. بنابراین، ما از ایتالیا برای تمام مشارکت‌های فرهنگی‌اش تشکر می‌کنیم. من مشتاقانه منتظر آینده هستم. ایتالیا تو می‌توانی این کار را بکنی!"

1

جف کونز متولد 1955، نقاش و مجسمه‌ساز معاصر آمریکایی از پیشگامان هنرهای تجسمی آمریکا محسوب می‌شود. دوستداران‌اش آثار او را از موفق‌ترین نمونه‌های"هنر پست مدرن" و منتقدین‌اش آثار او را "مبتذل و بازارپسند" می‌پندارند. بدون شک، سبک هنری جف کونز در میان اهالی هنر"جدل‌انگیز" است.

جف کونز برای ساخت مجموعه مجسمه‌های بادکنکی حیوانات و گل به شهرت جهانی رسیده بود. او یکی از گران‌قیمت‌ترین هنرمندان در قید حیات(زنده) و از لحاظ ارزش آثارش دارای چندین رکورد قیمت است.

جدیدترین اثر او "خرگوش فولادی" در سال2019 حراجی ‌کریستیز به قیمت ۹۱ میلیون دلار فروخته شد و بار دیگر نام او را سر زبان‌ها انداخت.

همچنین"‌سگ بادکنکی" تنها یکی از چندین اثر هنری‌اش در دسته آثار هنری بادکنکی است در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۵۸ میلیون دلار فروخته شد.

حراجی ساتبیز در سال ۲۰۰۸ میلادی، اعلام کرد که آثار فروخته‌شده متعلق به جِف کونز در حراجی‌های هنری آن سال، مجموعاً به ارزش ۱۷۸ میلیون و پانصد هزار دلار معامله شده‌اند.

کونز که بیشتر برای مجسمه های غیرمتعارفش در مراکز عمومی شناخته شده، امروزه به یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر امریکا بدل شده است. او از سال 1980 نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های بسیاری را در دانشگاه‌ها و موسسات معتبر جهانی برگزار کرده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو