مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای به رسانه " Axios on HBO" گفت که از پیوستن مجدد مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ به دولت در پی حکم چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا به لغو اتهامات کیفری وی استقبال می‌کند.

بر اساس گزارش آکسیوس، فلین متهم به دروغگویی به پنس و اف.بی.آی شده بود و تایید شدن مجدد او توسط مایک پنس می‌تواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

مایک پنس گفت: من فکر می‌کنم ژنرال مایکل فلین یک آمریکایی وطن‌پرست است و من به نوبه خودم از اینکه دوباره مایکل فلین را ببینم خوشحال خواهم شد.

رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۳۰ آوریل گفته بود که "مطمئنا جذب دوباره فلن به دولت را در نظر دارد" و از لغو شدن اتهامات او با انتشار پستی در توئیتر استقبال کرد.

منابع نزدیک به ترامپ گفتند از مشاهده بازگشت فلین به کمپین انتخاباتی متعجب نخواهند شد.

این اظهارنظرهای مایک پنس در پی هفته‌ای پرتلاطم برای وزارت دادگستری آمریکا بعد از اقدام این وزارتخانه در لغو اتهامات مطرح شده علیه فلین مطرح می‌شوند. این در حالی است که فلین ابتدا از بابت این اتهاماتش اقرار به گناهکاری کرده بود اما بعدا آن را پس گرفت.

قانونگذاران دموکرات آمریکا این تصمیم را محکوم کرده و بار دیگر از ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا خواستند از سمتش کنار برود.