ماجرای ناصر محمدخانی و شهلا جاهد چه بود؟ + ویدئوی اظهارات جنجالی قاضی پرونده

ماجرای ناصر محمدخانی و شهلا جاهد چه بود؟ + ویدئوی اظهارات جنجالی قاضی پرونده


منبع: روزیاتو

405

1399/2/22

16:40


مصاحبه ی تلویزیونی قاضی پرونده ی شهلا جاهد بعد از گذشت ۱۰ سال از اعدامش نام او را بار دیگر بر سر زبان ها انداخته. شهلا جاهد همسر موقت ناصر محمدخانی، بازیکن سابق فوتبال بود که به اتهام قتل همسر او به قصاص محکوم شد. اما ماجرای این قتل که به یکی از جنجالی ترین و طولانی ترین پرونده های جنایی ایران تبدیل شد چه بود؟

ناصر محمدخانی و شهلا جاهد

ناصر محمدخانی

لاله سحرخیزان

سال ۸۱ بود که خبر قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی، ستاره ی سابق تیم های ملی و پرسپولیس منتشر شد و چیزی نگذشت که نام خدیجه جاهد معروف به شهلا، همسر صیغه ای محمدخانی به میان آمد. شهلا ابتدا هرگونه اتهامی را انکار می کرد و از آنجایی که مدرکی علیه او وجود نداشت یک سالی را در بازداشتگاه سپری کرد. اما دست آخر بعد از ملاقاتی با ناصر محمدخانی به قتل لاله سحرخیزان اعتراف کرد.

شهلا جاهد

با توجه به اعتراف شهلا جاهد، دادگاه او را متهم به قتل شناخت اما وقتی شهلا را برای بازسازی صحنه ی قتل بردند بسیاری از صحبت های او ضد و نقیض از آب درآمد.

پس از مدتی شهلا جاهد مدعی شد که صرفاً به خاطر علاقه اش به ناصر محمدخانی قتل را به گردن گرفته بود چون محمدخانی به او گفته بود اگر این کار را نکند به جایش او را بازداشت می کنند و از طرفی به او قول داده بود تمام تلاشش را برای گرفتن رضایت از اولیای دم یعنی فرزندانش و والدین لاله سحرخیزان خواهد کرد. به ادعای شهلا، او به وعده های محمدخانی دل بسته بود اما بعداً با بی تفاوتی او مواجه شده بود.

پرونده ی شهلا جاهد با ابهامات زیاد دیگری هم همراه بود. علاوه بر صحبت های ضد و نقیض متهم اصلی، بسیاری از مدارک و شواهد به دست آمده هم با یکدیگر جور در نمی آمدند. اشتباهات زیادی هم در روند تحقیق و رسیدگی صورت گرفت.

ادعاهای ناصر محمدخانی هم در رأی نهایی پرونده تأثیرگذار بود. او مدعی شد شهلا جاهد کلید خانه ی او و همسرش را در اختیار داشت و بدون رضایت او مخفیانه به خانه ی آن ها می رفت و او و همسرش را زیرنظر می گرفت.

این پرونده مملوء از ابهاماتی بود که هرگز پاسخی به آن ها داده نشد. با وجود همه ی این ابهامات و کش و قوس ها اما شهلا جاهد دست آخر ۱۰ آذر سال ۸۹ اعدام شد.

ماجرای شهلا جاهد به قدری جنجالی بود که به نظر می رسد هرگز فراموش نخواهد شد و هر از گاهی تصویر و خبر جدیدی پای این قصه ی تلخ و پرابهام را دوباره به رسانه های ایران می کشد.

ناصر محمدخانی و همسر جدید و فرزندش

چند سال قبل تصاویری از ناصر محمدخانی به همراه همسر جدیدش منتشر شد که بار دیگر نام او و شهلا جاهد را بر سر زبان ها انداخت.

این بار اما صحبت های قاضی پرونده ی شهلا جاهد است که جنجال آفرین شده. عصمت الله جابری که دست آخر حکم اعدام شهلا جاهد را صادر کرد، چند روز قبل با حضور در برنامه ی زنده ی تلویزیونی مثل ماه که از شبکه سه سیما پخش می شود اظهار نظرهایی درباره ی پرونده ی شهلا جاهد داشت که سر و صدای زیادی به پا کرده. ویدئوی اظهارات او را در ادامه می توانید تماشا کنید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو