چگونه در خانه موهایمان را کوتاه کنیم؟ + آموزش تصویری و نکات کاربردی

چگونه در خانه موهایمان را کوتاه کنیم؟ + آموزش تصویری و نکات کاربردی


منبع: زیبامون

602

1399/2/22

17:06


اگر قصد دارید در خانه موهایتان را کوتاه و مرتب کنید، حتما این بخش از زیبامون رو ببینید و با آموزش کوتاه کردن موها در خانه و همچنین نکات کاربردی که در این زمینه وجود داره، آشنا بشید.

چگونه در خانه موهایمان را کوتاه کنیم؟ + آموزش تصویری و نکات کاربردی

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط سختی که برای تمام افراد ایجاد کرده، مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشی محدود شده و دیگه نمیشه با خیال راحت برای انجام کارهای زیبایی مثل کوتاه کردن موها به آرایشگاه ها مراجعه کنیم! در این مواقع بسیاری از افراد تمایل دارند که خودشون دست به کار بشن و با استفاده از آموزش ها، نکات و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره، موهاشون رو مرتب کنند و ظاهر زیبایی رو برای موهاشون به وجود بیارن!

کوتاه کردن موها در خانه ممکنه هیجان انگیز و پیچیده به نظر برسه! در حقیقت این روزها به دلیل شرایط پیش آمده بسیاری از آرایشگران دوره های اموزشی و مشاوره آنلاین رو برگزار کردند و مهارت های خودشون رو به همراه نکاتی که باید در هنگام کوتاه کردن موها رعایت بشه رو در اختیار علاقه مندان به این کار قرار داده اند و میشه گفت کوتاهی موها به یکی از کارهای فان و سرگرم کننده در روزهای قرنطینه تبدیل شده است!

ما نیز در این بخش از زیبامون دات کام قصد داریم تا شما رو با روش های مختلف کوتاه کردن مو زنانه آشنا کنیم و نکات و توصیه هایی که در این زمینه وجود داره رو در اختیارتون قرار بدیم تا بتونید به راحتی موهاتون رو در خانه کوتاه کنید و مثل همیشه ظاهری زیبا و مرتب داشته باشید. با ما همراه بمانید.

 

ابزار و وسایل مورد نیاز برای کوتاه کردن مو در خانه

هرگز اصول مربوط به هر کاری رو نباید نادیده گرفت! شاید این موضوع یک بخش کاملا واضح باشه اما لازمه که به اون توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال یک قیچی نامناسب نه تنها فرآیند کوتاه کردن موها رو سخت میکنه بلکه ممکنه به موهاتون آسیب هم وارد کنه. بنابراین این موضوع رو جدی بگیرید و در صورت لزوم یک قیچی مخصوص کوتاهی مو تهیه کنید.

با توجه به نوع موهای شما، ابزاری که برای کوتاهی مو نیاز دارید هم متفاوت خواهد بود. برای مثال یک شانه با دندانه های پهن، برای موهای مجعد انتخاب بهتری هست و شانه ای با دندانه های ریز جز انتخاب های خیلی خوب برای موهای صاف هست. همین موضوع در رابطه با کلیپس ها هم صدق میکنه. این کلیپس ها با توجه به حجم و اندازه مو باید انتخاب بشه و به شما کمک می کنند تا بتونید موها رو به درستی تقسیم کنید و یک کوتاهی مو حرفه ای داشته باشید.

 

در اینجا لیستی از ابزار و وسایلی که برای کوتاهی مو نیاز دارید رو آماده کردیم:

  • قیچی تیز
  • شانه (ها)
  • گیره مو یا کلیپس مخصوص کوتاهی مو
  • بطری اسپری آب
  • حوله

 

ابزار مخصوص کوتاهی مو

 

حتما بخوانید: چه موقع باید موهایتان را کوتاه کنید؟

 

درباره آنچه می خواهید وآنچه می توانید انجام دهید، فکر کنید

اگر نیاز دارید که موهای دم اسبی خودتون رو کمی کوتاه کنید و یا فقط مقدار کمی از انتهای مو رو برش بزنید تا موخوره از بین بره، باید کمی محتاط تر و دقیق تر عمل کنید. ویژگی اصلی مدل مو فعلی خودتون رو مورد ارزیابی قرار بدید و به هیچ عنوان به یک باره مقدار زیادی از موها رو کوتاه نکنید. بهتره کوتاه کردن مو رو از مقدار خیلی کم شروع کنید و به تدریج این کار رو ادامه بدید تا به آن چیز که در ذهن دارید برسید. در این صورت اگر هرگونه خطا و اشتباهی هم داشته باشید قابل جبران هست و میتونید به راحتی این اشتباه برطرف کنید.

اگر مدل موی لایه ای دارید و یا اینکه موهاتون مجعد و فرفری هست و قصد دارید موهاتون رو با کوتاه کردن سبک تر کنید، باز هم لازمه که مدل مو فعلی خودتون رو تجزیه و تحیلی کنید و با توجه به نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد، موهاتون رو کوتاه کنید.

 

کوتاهی مو زنانه

 

اگر مدل موهاتون لایه ای نیست، موها رو در حالت دم اسبی کوتاه کنید

ابتدا موهاتون رو به خوبی شانه بزنید تا هیچ گره ای در لا به لای موها نباشه. برای شروع موهاتون رو به روش معمولی و همیشگی شانه بزنید و سپس موها رو به سمت جلو صورت بیاورید و بعد موها رو از پشت به سمت جلو شانه بکشید. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد تا تمام گره های موجود در مو به خوبی باز بشه و موهایی یکدست داشته باشید.

 

مو بلند زنانه

 

در این مرحله با استفاده از کش مو، موهاتون رو مانند تصویر به شکل دم اسبی ببنیدید سپس با استفاده از یک خط کش، متر یا انگشتان دست، مشخص کنید که قصد دارید چه اندازه از موهاتون رو کوتاه کنید. مقدار مشخص شده رو با استفاده از یک گیره یا کلیپس نشانه گذاری کنید و بعد کوتاه کردن مو رو شروع کنید. البته باید به یاد داشته باشید که کوتاه کردن مو رو کمی پایین تر از قسمت نشانه گذاری شده شروع کنید.

 

روش کوتاه کردن موهای بلند

 

موها رو با استفاده از یک قیچی تیز و مناسب برش بزنید و برای اینکه انتهای موها حالت بهتری پیدا کنند قیچی رو به شکل عمودی روی موها بگیرید و نوک موها رو نقطه به نقطه و عمودی قیچی بزنید. اگر احساس می کنید این کار براتون سخته میتونید فقط به شکل افقی موها رو قیچی کنید.

 

کوتاه کردن مو با قیچی

 

حتما بخوانید: فیلم آموزشی کوتاهی مو زنانه - ویدیو

 

اگر موهاتون مدل لیر یا لایه ای هست باید کوتاه کردن مو رو از جلوی موها شروع کنید

برای کوتاه کردن موهایی که دارای مدل لایه ای هستند هم لازمه ابتدا موها رو به روشی که در بالا توضیح داده شد، شانه بزنید و سپس لایه های مو رو مورد ارزیابی قرار بدید. کوتاه کردن موها رو از لایه جلویی مو شروع کنید.

قسمت جلو موها رو بخش بندی کنید و بعد موها رو بپیچانید تا بعد از کوتاه شدن، جلوه ای طبیعی تر داشته باشند. در این مرحله باید از انگشتان خود به عنوان راهنما استفاده کنید و بعد موها رو به صورت بچسبانید تا طول مورد نظر رو پیدا کرده و بعد کوتاه کردن مو رو شروع کنید.

 

کوتاه کردن قسمت جلو موها

 

موها رو هم به شکل افقی و هم به شکل عمودی برش بزنید

برای اینکه انتهای موها حالت نرم تر و یکدست تری داشته باشه بهتره که موهاتون رو به شکل عمودی برش بزنید و برای اینکه انتهای موها صاف باشه بهتره که برش مو به شکل افقی انجام بگیره.

اگر قیچی رو به شکل زاویه دار در دست بگیرید و بعد کوتاهی مو رو انجام بدید، نتیجه کار فوق العاده طبیعی تر خواهد شد. بعد از اینکه اولین لایه پیچ خورده مو رو برش زدید، این قسمت از مو به عنوان یک راهنما برای شما خواهد بود و میتونید سایر قسمت ها رو هم با استفاده از این راهنما کوتاه کنید.

 

آموزش کوتاهی مو

 

از راهنمای مو استفاده کنید و سایر بخش های مو رو هم برش بزنید

حالا باید قسمت های مختلف مو رو با استفاده از گیره یا کلیپس مو به چند بخش تقسیم کنید و بعد با استفاده از راهنمایی که در اولین برش مو ایجاد کردید، سایر قسمت های مو رو هم کوتاه کنید. البته باید دقت داشته باشید که موها رو به شکل زاویه دار برش بزنید تا نتیجه کار بهتر باشه.

 

چگونه موهایمان را کوتاه کنیم

 

استفاده از برش نقطه ای برای از بین بردن موخوره انتهای مو

برای اینکه موهای قسمت پشت رو کوتاه و مرتب کنید و یا اینکه مو خوره انتهای مو رو از بین ببرید باید موها رو از پشت سر به دو قسمت تقسیم کنید و هر بخش رو بر روی شانه قرار بدید. انتهای مو رو با استفاده از دو انگشت به گونه ای نگه دارید که انتهای مو به سمت پایین باشه و بعد قیچی رو به شکل افقی در دست بگیرید و موها رو نقطه به نقطه برش بزنید تا انتهای مو شکل طبیعی تری به خود بگیره.

 

کوتاه کردن انتهای مو

 

حتما بخوانید: آموزش تصویری کوتاه کردن مو پسر بچه ها در خانه

 

چگونه چتری مو را مرتب کنیم؟

چتری مو میتونه خیلی سریع و راحت ظاهر شما رو تغییر بده و زیبایی بیشتری رو برای چهرتون به وجود بیاره. اما نکته ای که باید بدونید این هست که چتری موها رو همیشه باید مرتب نگه دارید و هر چند وقت یک بار ترمیم کنید تا همیشه ظاهر زیبا و جذابی داشته باشه. 

تهیه کردن یک ماسک مناسب برای ایجاد چتری مو میتونه تاثیر خیلی خوبی در مرتب تر شدن چتری موها داشته باشه. (البته وجود این ماسک ضروری نیست). برای ایجاد چتری مو باید قسمت جلوی موها رو به شکل عدد هشت فارسی جدا کنید. در این حالت قسمت جلو موها به شکل مثلث خواهد شد. این مثلث رو جدا کرده و بعد سایر قسمت های مو رو در پشت سر جمع کنید.

 

اموزشکوتاه کردن چتری مو

 

حالا باید چتری مو رو به سه قسمت چپ، راست و مرکز جدا کنید. قسمت چپ و راست موها رو با گیره روی سر فیکس کنید و سمت مرکز مو رو بپیچانید و بعد با استفاده از برش عمودی قیچی، انتهای مو رو کوتاه کنید.

حالا قسمت چپ و راست چتری مو رو هم باز کنید و انتهای مو رو باز هم به شکل عمودی برش بزنید تا چتری موهاتون کاملا مرتب و یکدست و زیبا بشه.

 

سخن آخر:

اگرچه کوتاه کردن موها یک مهارت هست و لازمه که این کار رو آموزش ببینید اما میتونید در مواقع نیاز و با استفاده از آموزش های تصویری که در این زمینه وجود داره، موهاتون رو مرتب کنید تا ظاهر موها همیشه زیبا بمونه و نامرتب به نظر نرسه. این آموزش ها صرفا برای مرتب کردن موهاست و اگر کمی جرات و جسارت داشته باشید میتونید این کار رو خیلی راحت در خانه انجام بدید و ظاهر موهاتون رو مرتب کرده و زیبا نگه دارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو