چگونه کتانی زنانه و مردانه را با لباس‌مان ست کنیم؟

منبع: نمکستان

297

1399/2/22

17:35


قبل از خرید کتانی باید به نکات مختلفی در رابطه با اندازه، طراحی، شکل و شمایل و حتی متریال به کار رفته در آن توجه کنیم اما آیا تا به حال به زاویه دیگری از این موضوع نگاه کرده اید؟

قبل از خرید کتانی باید به نکات مختلفی در رابطه با اندازه، طراحی، شکل و شمایل و حتی متریال به کار رفته در آن توجه کنیم اما آیا تا به حال به زاویه دیگری از این موضوع نگاه کرده اید؟ اغلب ما به غیر از خرید کفش برای مهمانی توجه ویژه ای به کفش کتانی که می خواهیم خریداری کنیم نداریم. چرا که این گزینه یکی از جمله مدل کفش های تیپیکال برای پوشیدن در انواع و اقسام محیط هاست. اما باید بدانید که قبل از خرید کتانی باید به فکر ست کردن آن با حداکثر لباس هایی باشیم که در طول هفته می پوشیم و با آن به مکان های مختلف می رویم. مهمتر اینکه خیلی از افراد قصد پوشیدن کفش های مجلسی و پاشنه دار را ندارند و با کتانی هایشان احساس راحتی می کنند. پس برای درک بهتر نحوه ست کردن کتانی زنانه یا مردانه با بیشتر لباس هایی که میپوشیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

کتانی مردانه

توجه به رنگ کفش کتانی در حین خرید آن

رنگ اولین گزینه ای است که در بین دیگر فاکتور های خرید کفش کتانی به ذهنمان می آید. مشکی بخرم یا سفید؟ رنگ خنثی بپوشم یا جیغ؟ چند قانون کلی در این زمینه وجود دارد که اگر از آنها آگاه باشید بهتر می توانید خرید کنید. اول اینکه دقت داشته باشید که رنگ کتانی باید با توجه به نوع لباس پوشیدن شما هماهنگ شود. مثلا اگر لباس های تک رنگ می پوشید که هیچ رنگ مضاعف دیگری ندارد یا طرح های شلوغ ندارد می توانید به سراغ خرید کفش کتانی با رنگ های شلوغ و مختلف بروید و برعکس. به طور کلی کفش های تیره با هر لباسی قابلیت ست شدن دارند و این یک مزیت به حساب می آید. بنابراین اگر وسواس خاصی در انتخاب کفش و ست کردن آن با انواع و اقسام لباس ها دارید، کفش های تیره رنگ مثل قهوه ای، مشکی، جگری و مواردی از این دست گزینه های بهتری هستند. با این حال کتانی های سفید هم جایگاه خودشان را دارند و نباید از زیبایی هایی که به استایل شخصی مان می دهند غافل شویم.

کدام رنگ لباس برای کدام کتانی بهتر است؟

برای اینکه تم مشخصی داشته باشید باید از یک قاعده کلی پیروی کنید. برای ایجاد تناسب رنگی باید به هارمونی و تضاد رنگی مسلط باشید. گاهی به جای اینکه به کفشمان برای تنظیم ست توجه کنیم می توانیم لباس را براساس رنگ کفش تغییر دهیم. اولا اینکه بدانید که لباس های سیاه یا طوسی با هر نوع کتانی زنانه یا مردانه تناسب دارند. کتانی هایی به رنگ های سبز برای لباس های سیاه، آبی یا زرد مناسبند و کتانی های طلایی برای لباس سیاه، قرمز، سفید و آبی. اگر از یک کتانی با رنگ جسورانه ی نارنجی نیز استفاده می کنید می توانید آن را با رنگ های آبی، سفید یا زرد ست نمایید.

کتانی زنانه

انتخاب کتانی با توجه به فصل

فصل تاثیر زیادی در خرید کتانی و سایر کفش ها دارد. بسیاری از افراد به سراغ خرید رنگ های سفید می روند پس رنگ های شاد و خنثی در این رابطه بسیار مناسب هستند. کتانی های سفید مدرن هستند و یک رنگ خاص به شمار می آیند با اینکه عملا همه پسند است اما بسیاری از افراد نمی توانند آن را به درستی با لباس هایشان ست کنند. بسته به جنسیت لباس مناسب تابستانی برای اکثریت افراد اسپورت است. پس کتانی ها کمک می کنند تا کامل تر به چشم بیایید. در این بین افرادی هم هستند که به دنبال آشنایی با انواع مدل های کالج و صندل زنانه و خرید آنها هستند. صندل ها بعد از کتانی ها بهترین انتخاب فصل تابستان هستند؛ اما در عین حال این کتانی ها هستند که برای انواع فصل ها مناسبند.

انتخاب کتانی مناسب برای آقایان

با اینکه تظاهر می شود که آقایان در پوشش سخت گیر تر نیستند و به طیف رنگی بیشتر از خانم ها توجه نمی کنند اما، برخی از کتانی ها هستند که با طرح و رنگی که دارند برای آقایان شیک پوش مناسب ترند. با توجه به اینکه کفش های مردانه رسمی همیشه رنگ های قهوه ای و یا مشکی دارند پس اگر می خواهید با یک دست لباس رسمی کفش اسپرت بپوشید در بین این دو گزینه حق انتخاب دارید. در صورتی که لباس تان به رنگ مذکور است سعی کنید تونالیته متفاوتی را انتخاب کنید که از یکنواختی ست خود دوری کنید. به هر جهت لباس یکدست مشکی یا یک دست قهوه ای برای یکی دو مرتبه می تواند جذاب باشد. کفش هایی با رنگ خاکستری هم می توانند در این رابطه مفید باشند. با این حال اگر تیپ رسمی ندارید یا محیطی که قرار است در آن حضور یابید چنین فضایی ندارد از رنگ های سرمه ای، با شلوار جین و استایلی شیک غافل نشوید. با اینکه رنگ تیره ای مانند سیاه حتی برای تیپ های اسپرت هم پیشنهاد می شود اما سعی کنید از یکنواخت شدن در این رابطه دوری کنید.  با این حال رنگ های دیگری مانند جگری برای کتانی مردانه وجود دارند که با مشکی و قهوه ای یا سرمه ای به خوبی ست می شوند و می توانند در دو دسته رسمی و اسپرت عادی قرار بگیرند. انتخاب با شماست.

کتانی

جمع بندی نهایی

عمده مرحله ست کردن لباس با کتانی مردانه و زنانه به طرح و رنگ وابسته است. شما در هر بخش که شلوغی بیشتری داشته باشید باید در بخش بعدی سادگی را انتخاب کنید. مثلا یک روسری شلوغ با کفش و لباس ساده بهترین انتخاب برای کتانی زنانه است. یا در پوشش آقایان اگر طرح بندی رنگ ها طوری انتخاب شود که با سایر لباس ها و محیط هماهنگی وجود داشته باشد حتی پوشیدن کفش کتانی مردانه ای که رنگ تیپیکال مشکی یا طوسی ندارد و یک رنگ شاد است نیز جذاب خواهد بود. پس در وهله اول بدانید که چه گزینه هایی برای پوشیدن دارید و از بین آنها کدامیک بهتر از مابقی هستند. همین نکات کوچک ظاهر شما را جذاب تر از همیشه خواهد کرد.  همچنین جهت خرید کفش کتانی زنانه و یا مردانه می توانید به سایت استایل برتر مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو