روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگویی با خبرآنلاین به بحث تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی در روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ایران آماده تبادل زندانی با آمریکا بدون پیش شرط است.

اظهارات سخنگوی دولت با واکنش هایی همراه شد و به جلسه امروز ربیعی با رسانه ها نیز کشیده شد.  ربیعی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره تبادل زندانیان ایرانی وآمریکایی و برداشتهایی که از اظهارات اخیر وی صورت گرفته است، گفت: آنچه درباره تبادل زندانیان مطرح کردم ناظر به همان پیشنهاد دو سال پیش است که آقای دکتر ظریف است وزیر خارجه کشورمان قبلاً بیان کرده بودند که ما آمادگی داریم همه زندانیان را در همه عالم و نه فقط در آمریکا تبادل کنیم و اظهارات من به این پیشنهاد مرتبط بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: همانگونه که تاکید کردم تصمیم‌گیری و مجاب شدن طرفین برای آزادسازی و تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی نیازی به مذاکره و میانجیگری در آن نیست. اگر عزم و اراده برای این کار باشد، فرآیند انجام آن از طریق دفتر حفاظت منافع که سوییس هست  و بیشتر هم تجربه کارهای اداری را دارد می‌تواند صورت بگیرد. بنابراین در اینجا بحثی در خصوص این برداشت‌ها صورت نگرفته است.