۳ معجون زنبور عسل برای پیشگیری و درمان کرونا

44

1399/2/22

18:16


اگرچه صحبت از درمان کرونا با فراورده های زنبور عسل هنوز زود بوده و به نتایج علمی دقیق نیاز دارد؛ اما به صراحت می توانیم در مورد خواص برخی از فراورده های تولید شده توسط این حشره، برای پیشگیری از کرونا صحبت کنیم.

۳ معجون زنبور عسل برای پیشگیری و درمان کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، در کنار تلاش‌های فراوانی که برای مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد، شاید کمتر کسی به نقش زنبور عسل در پیشگیری و درمان کرونا توجه کرده باشد. زنبور عسل به عنوان یک حشره اعجاب انگیز که محصولات و فراورده‌های آن از دوران باستان تا امروز، نقش عمده‌ای در درمان بیماری‌ها داشته اند؛ در شرایط کنونی نیز می‌توانند به عنوان یک منجی در مبارزه با این بیماری شناخته شوند.

اگرچه صحبت از درمان کرونا با فراورده‌های زنبور عسل هنوز زود بوده و به نتایج علمی دقیق نیاز دارد؛ اما به صراحت می‌توانیم در مورد خواص برخی از فراورده‌های تولید شده توسط این حشره، برای پیشگیری از کرونا صحبت کنیم. با این حال به نظر می‌رسد بسیاری از این مواد طبیعی بتوانند در بهبود علائم کرونا نیز نقش داشته باشند.

در ادامه تلاش شده تا به ۳ معجون تولید شدهن توسط زنبور عسل برای پیشگیری و درمان کرونا اشاره شود.
عسل طبیعی؛ ماده ای شگفت انگیز برای پیشگیری از کرونا
نیازی به معرفی عسل طبیعی نیست. همه ما تجربه مصرف عسل را کم و بیش داشته ایم. شربت عسل که ترکیب عسل طبیعی با «آب جوش ولرم شده» است، از گذشته به عنوان داروی سرماخوردگی مطرح بوده و هنوز نیز بسیاری از افراد با میل کردن این نوشیدنی گوارا، با بهبود شرایط بیماری خود مواجه می‌شوند. در سال‌های اخیر نیز بسیاری مصرف عسل طبیعی را برای پیشگیری از آنفولانزا مفید دانسته اند؛ هرچند تحقیقات علمی هنوز به صورت قطعی در این زمینه به نتیجه نرسیده است.

عسل طبیعی از چند جهت می‌تواند به پیشگیری از کرونا و بهبود علائم کرونا کمک کند. هر کدام از این جهات قبلا در مورد بیماری‌های دیگر بررسی شده است. خواص آنتی اکسیدانی عسل طبیعی، خاصیتی نیست که بتوان آن را انکار کرد. این خاصیت که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند، می‌تواند بدن انسان را برای مبارزه با ویروس‌ها نیز مقاوم‌تر کند.

ویژگی دیگر عسل طبیعی که آن را برای مبارزه و حتی درمان کرونا مناسب کرده است، تقویت سیستم ایمنی بدن است. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی جولان کرونا در بدن فرد، ضعف در سیستم ایمنی است. عسل طبیعی به طور موثری بر روی سیستم ایمنی بدن فرد اثر می‌گذارد. تحقیقات علمی زیادی در این زمینه پیش از شیوع کرونا انجام شده که این ادعا را اثبات می‌کند.

البته نباید از ذکر این نکته عبور کرد که این خواص، تنها مربوط به عسل طبیعی است. عسل‌های مصنوعی موجود در سوپرمارکت‌ها که قیمت بسیار مناسبی دارند! و عسل های تقلبی فراوان عرضه شده در بازار، طبیعتا اثر خاصی بر روی پیشگیری از کرونا نخواهند داشت. در نتیجه اگر می خواهید به صورت موثر کرونا را شکست دهید، بهتر است برای خرید عسل طبیعی، بیشتر دقت کنید. به ویژه عسل های تک گل که به عنوان عسل های درمانی شناخته می شوند باید از سایت های معتبر تهیه شوند.

وقتی ژل رویال به کمک مبارزه با کرونا می آید
شاید در گذشته نام ژل رویال چندان شناخته شده نبود؛ اما امروزه بسیاری از مردم دنیا و مردم ایران با این ماده بی نظیر آشنا هستند. ژل رویال ماده‌ای است که از غدد آرواره‌ای زنبور عسل ترشح می‌شود. راز طول عمر ملکه و توانایی تخم ریزی زیاد این حشره در کندو همین ماده است که در گذشته به آن شاه انگبین گفته می‌شد.

در کنار خواص این ماده در کندو، ژل رویال خواص زیادی برای ما انسان‌ها به همراه دارد؛ اما متاسفانه تا سال‌ها به عنوان ماده‌ای سلطنتی تنها برای استفاده پادشاهان، ملکه انگلستان و پاپ واتیکان مورد استفاده بوده است. با این حال امروزه مردم دنیا به خواص ژل رویال پی برده اند و از این ماده برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند. ژل رویال خواص بی نظیر و شناخته شده‌ای از درمان ناباروری گرفته تا اثرگذاری بر روی بهبود برخی سرطان‌ها دارد و تحقیقات علمی زیادی بر روی این فراورده زنبور عسل در جریان است.

با وجود اینکه خواص زیادی از ژل رویال کشف شده است، اما به دلیل جدید بودن ویروس کرونا، هنوز نمی‌توانیم به صورت قطعی در مورد خواص ژل رویال برای درمان کرونا صحبتی به میان آوریم. با این حال با توجه به برخی خواص کشف و اثبات شده از ژل رویال، احتمال اینکه این ماده برای پیشگیری از کرونا موثر باشد، بسیار زیاد است.

ژل رویال یک تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، با تقویت سیستم ایمنی بدن، شانس ابتلا به کرونا به ویژه کرونایی که به شرایط مزمن منجر شود، به شدت کاهش پیدا می کند. البته ژل رویال در صورتی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند که به صورت منظم و دوره‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از خواص جانبی ژل رویال برای دوران کرونا، تقویت مغز و اعصاب و کمک به آرامش روان است. در دوران کرونا استرس‌های مختلفی از استرس ابتلا به کرونا یا داشتن علائم کرونا گرفته تا استرس‌های مالی به سراغ افراد می‌آید. ژل رویال یک آرامبخش طبیعی است که به بهبود استرس و اضطراب کمک می‌کند. مصرف کپسول ژل رویال یا ترکیب عسل و ژل رویال با یکدیگر، می‌تواند به شما برای گذار آرام‌تر از دوران کرونایی کمک ویژه‌ای کند. خواص آرامبخشی ژل رویال در مجامع علمی به اثبات رسیده است.

بره موم؛ ناشناخته ای برای مبارزه با کرونا
بره موم یکی از محصولات و فراورده های زنبور عسل است که اتفاقا برای درمان کرونا یا حداقل پیشگیری از این بیماری اثرات فوق العاده ای دارد؛ اما کمتر کسی اسم این ماده طبیعی را شنیده است. شاید بد نباشد با مراجعه به مجله های تخصصی فراورده های زنبور عسل شبیه به مجله عسلنا، اطلاعات خود را در مورد مواد طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل به ویژه بره موم افزایش دهید.
بره موم یا چسب زنبور یک ماده ضدعفونی کننده فوق العاده عالی در کندو است که زنبور‌ها آن را از صمغ درختان و شیره گیاهان درست می‌کنند. این ماده در زندگی ما انسان‌ها نیز نقش مهمی داشته و تاکنون خواص زیادی از بره موم شناخته شده است. خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری، ضدعفونی کنندگی و خواص ضدسرطانی بره موم از شناخته شده‌ترین کاربرد‌های این ماده در درمان و بهداشت هستند.

بره موم در مبارزه با کرونا از چند جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین جنبه کاربرد بره موم، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. همانطور که می‌دانید، مواد ضدعفونی کننده شیمیایی مثل وایتکس یا حتی الکل، ضرر‌های زیادی برای بدن انسان به همراه دارند. استشمام بوی این مواد شیمیایی ممکن است حتی باعث تشدید علائم کرونا شود.

بره موم یک جایگزین مناسب برای تولید مواد ضدعفونی کننده طبیعی است. کافی است دوز مناسبی از پودر یا عصاره بره موم را در آب حل کرده و در سطوح اسپری کنید. این ماده ضدعفونی کننده خانگی نه تنها ضرری ندارد؛ بلکه در کنار از بین بردن آلودگی ها، استشمام بوی آن نیز برای ریه خواص زیادی را به همراه خواهد داشت. استشمام بره موم، التهاب ریه را برطرف می‌کند و به از بین بردن برخی آلودگی‌ها کمک می‌نماید.

بره موم نیز همانند عسل و ژل رویال از جمله مواد طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این، به دلیل خواص ضدالتهابی بره موم که سال‌ها پیش به اثبات مجامع علمی رسیده، احتمال اثرگذاری بر روی التهاب ریه و سیستم تنفسی فوقانی زیاد است. هرچند هنوز تحقیقات علمی اثبات شده‌ای در زمبنه کرونا وجود ندارد؛ اما حداقل به عنوان یک ماده پیشگیرانه می‌تواند مفید باشد.

البته فراموش نکنید که برای مصرف خوراکی بره موم، به هیچ وجه از بره موم خام استفاده نکنید. بره موم خام قابلیت هضم در معده انسان را ندارد. بهتر است از کپسول بره موم یا ترکیب عسل بره موم استفاده نمایید که از بره موم فراوری شده در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.
 
سخن پایانی
اگرچه هنوز علم نتوانسته اثرگذاری فراورده‌های مختلف زنبور عسل برای درمان کرونا یا پیشگیری از این بیماری را اثبات کند؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به خواص مختلفی که در عسل طبیعی، ژل رویال و بره موم وجود دارد، احتمالا این مواد برای مبارزه با کرونا مناسب باشند.

با توجه به کم بودن عوارض جانبی این ۳ ماده طبیعی، استفاده از آن‌ها برای درمان بیماری، کمترین صرر ممکن را دارد. البته برای خوردن برخی از این مواد طبیعی برای کودکان و زنان باردار محدودیت‌هایی وجود دارد. همچنین برخی بیماران نیز از مصرف خوراکی تعدادی از این مواد طبیعی منع شده اند. در نتیجه اگر شرایط خاصی دارید، بهتر است حتما قبل از مصرف عسل، ژل رویال یا بره موم، حتما با پزشک معالج یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

با کمک معجون‌های تولید شده توسط زنبور عسل در کنار رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی، ساده‌تر می‌توانیم از بروز کرونا پیشگیری کرده و به مبارزه با آن بپردازیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو