با این گیاه بدن‌تان را پاکسازی کنید

47

1399/2/22

18:16


گشنیز عامل شگفت انگیزی در دفع سموم از بدن بوده، سیستم ایمنی را تقویت و پوست را پاکسازی می کند.

با این گیاه بدن‌تان را پاکسازی کنید

به گزارش بهداشت نیوز،  برخی از گیاهان مانند گشنیز می‌توانند به فلزات سنگین متصل شده و به بدن شما برای دفع آن‌ها کمک کنند. مطالعات نشان داده که این گیاه می‌تواند دفع جیوه را افزایش و جذب سرب را کاهش دهد. کبد شما قوی‌ترین سلاح بدنتان در برابر سموم است. کبد کار سم زدایی را با حدود ۵۰۰ مکانیسم وابسته انجام می‌دهد. در حقیقت کبد با استفاده از این مکانیسم‌ها خون را فیلتر می‌کند و از ورود سموم به بدن جلوگیری می‌کند؛ بنابراین باید به توصیه‌های غذایی برای کمک به دفع مواد سمی بدن توجه کنیم.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گفت: بسیاری از رژیم‌های غذایی که برای سم زدایی بدن مطرح هستند، به گروه سبزیجات مربوط می‌شوند؛ زیرا این گروه با اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد سرطانی می‌توانند بدن را از تمام سموم و مواد مضر پاکسازی کنند.

او در ادامه افزود: به طور کلی رژیم‌های سم زدا باعث می‌شوند بدن در حالت استراحت قرار بگیرد و در نهایت منجر به خروج مواد التهاب زا و رادیکال‌های آزاد شوند. البته موارد دیگر مانند ورزش، خواب خوب و باکیفیت در کنار رژیم غذایی برای پاکسازی بدن از سموم؛ مفید محسوب می‌شوند.

این رژیم شناس مطرح کرد: توصیه می‌کنیم همیشه بین ۲ تا ۴ واحد میوه و بین ۳ تا ۵ واحد سبزیجات در روز مصرف شود. همچنین می‌توان میزان مصرف سبزیجات برای سم زدایی بدن را بیشتر در نظر گرفت. از مهم‌ترین سبزیجات برای سم زدایی بدن می‌توان به گشنیز اشاره کرد که بسیاری از فلزات سنگین موجود در بدن مانند آلومینیوم، جیوه و سرب را دفع می کند. حتی جیوه که خاصیت سمی فراوان دارد، با مصرف گشنیز و از طریق ادرار دفع می‌شود. همچنین گشنیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی پوست بسیار مفید است.

اولیایی بیان کرد: از جمله رفتار‌های تغذیه‌ای برای دفع سموم بدن می‌توان به کاهش مصرف نمک، استفاده غذا‌های سرشار از بیوتیک مانند لبنیات، مصرف کافی مایعات، کاهش مصرف شکر و غذا‌های فرآوری شده اشاره کرد.

نظرات


تصویری


ویدئو