داریوش کاردان: ایجاد امید در مخاطب روزه‌دار کم از عبادت نیست

منبع: سینما پرس

61

1399/2/22

18:38


سینماپرس: ایجاد امید و انگیزه در مخاطب روزه‌دار کم از عبادت نیست و برنامه‌سازان رمضانی حتما باید حواسشان هم به این ایجاد امید باشد و هم اینکه شرایط مردم روزه‌داری که درگیر عواقب کرونا هستند را درنظر گیرند.

داریوش کاردان

سینماپرس: ایجاد امید و انگیزه در مخاطب روزه‌دار کم از عبادت نیست و برنامه‌سازان رمضانی حتما باید حواسشان هم به این ایجاد امید باشد و هم اینکه شرایط مردم روزه‌داری که درگیر عواقب کرونا هستند را درنظر گیرند.

به گزارش سینماپرس، داریوش کاردان بازیگر باسابقه که اجرای برنامه افطاری شبکه دو با نام «مکث» را برعهده داشته، با اعلام مطلب فوق گفت: در ماه رمضان اینکه بتوانیم به مخاطب، آرامش مکمل روزه‌داری را عطا کنیم خیلی مهم است و در برنامه «مکث» هم هدفم این بود که بتوانم طوری اجرا کنم که مخاطب روزه‌دار هم سرگرم شود و هم آماده گردد برای افطار.

کارگردان «نوروز۷۲» و «شبکه سه و نیم» ادامه داد: حالا که وارد ماه رمضان شده‌ایم باید کنار سرگرم‌سازی از طریق رادیو و تلویزیون برای مخاطب، آرامش هم ایجاد کنیم و چه خوب است که این آرامش، تفکربرانگیز هم باشد.

کاردان افزود: ذات برنامه «مکث»، متکی بر پرهیز از اغراق و احساسات‌گرایی افراطی بوده است. در مقابل تلاش کردیم در «مکث» از طریق تاکید بر گفتارها و رفتارهای انسانی به ایجاد تفکر و آرامش توامان در بیننده اقدام کنیم.

این بازیگر ۶۴ساله افزود: در ماه رمضان و در ساعات پیش از افطار آنچه برای بیننده ضرورت دارد هم لذت معنوی است و هم ایجاد آرامش که در «مکث» بر هر دو عنصر تاکید داشتم و حتی در جای‌جای برنامه کوشیدم نوعی طنز گفتاری را در برنامه هدایت کنم که هم مهمان راحتتر حرف دلش را بزند و هم مخاطب، لذت بیشتری ببرد.

داریوش کاردان که پیشتر هم سابقه اجرا داشته درباره تفاوتهای اجرا در ماه رمضان با سایر ماهها بیان داشت: ماه رمضان یک ماه پر از نوستالژی برای ایرانیان است و از موعد سحر تا افطار کلی خاطره برایمان ساخته. اجرای یک برنامه رمضانی هم بدون توجه به این خاطرات، ممکن نیست؛ مخاطب دم افطار، اشک نمی‌خواهد و به‌جایش آرامش می‌خواهد و در «مکث» تلاش شده با توجه به اوضاع حاکم بر جامعه، چند قطره آرامش جاری شود در سفره دل مخاطب.

بازیگر «نردبام آسمان» و «کلاه پهلوی» با تاکید بر وظیفه دولتمردان برای رسیدگی به گرفتاریهای کرونایی مردمان بیان داشت: به هر حال باید به مردم کمک کنند تا از این شرایط بگذاریم. دولتمردان باید تسهیلات و ارزاق بدهند و رسانه ملی هم باید در لزوم وظایف دولت اطلاع‌رسانی کرده و درعین حال به مردم امید و آرامش دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو