حباب سکه در محدوده ۵۰۰ هزار تومان است

منبع: برترین ها

47

1399/2/22

19:18


رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از افزایش تقاضا برای خرید طلای خام و سکه از سوی مردم خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد افرادی که نمی توانند وارد بورس شوند، سرمایه‌های خود را وارد بازار طلا و سکه کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از افزایش تقاضا برای خرید طلای خام و سکه از سوی مردم خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد افرادی که نمی توانند وارد بورس شوند، سرمایه‌های خود را وارد بازار طلا و سکه کرده‌اند.

هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: به‌دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شمال چین و کره جنوبی و نگرانی‌ سرمایه‌گذاران، قیمت طلا در معاملات امروز به روند صعودی بازگشت و شاخص دلار نیز اندکی رشد کرد.

وی افزود: آخرین گزارش‌ اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان می‌دهد، ۲۰.۵ میلیون نفر در ماه آوریل شغل خود را از دست داده‌اند و به این‌ ترتیب نرخ بیکاری در این کشور به ۱۴.۷ درصد و بالاترین میزان از زمان رکود بزرگ تاکنون رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه علاوه بر نااطمینانی‌های ناشی از شیوع کرونا، دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد که در مورد اتمام فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین مردد است، گفت: تهدیدهای جدید ترامپ برای وضع تعرفه بر کالاهای چینی از دیگر عواملی است که می‌تواند موجب رشد قیمت طلا در ماه‌های پیش رو شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دوشنبه بورس وال‌استریت و بازارهای آسیایی رشد کردند، اضافه کرد: به‌ دنبال این نگرانی‌ها قیمت نفت پس از دو هفته صعودی امروز بار دیگر به روند نزولی بازگشت، همچنین قیمت نفت اگرچه در روز جمعه با رشد ۵ درصدی قیمت به کار خود پایان داد، اما امروز و در آغاز معاملات هفتگی، ‌ تحت تاثیر این عوامل، ‌قیمت نفت برنت امروز با کاهشی ۰.۵ درصدی به ۳۰ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید.

شیشه بران ادامه داد: نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و ۲۴ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

وی همچنین اظهار کرد: تقویت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش ارزش دلار، موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها موجب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مجددا تقویت شود و قیمت فلز زرد امروز دوشنبه افزایش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۷۰۴ دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه مقامات چینی روز یکشنبه خبرهایی از احتمال شروع موج جدیدی از شیوع کرونا در شمال شرق این کشور منتشر کردند، اظهار کرد: رئیس صندوق بین المللی پول هفته گذشته از احتمال کاهش پیش بینی رشد اقتصاد جهانی خبر داد و به آمریکا و چین در مورد آغاز مجدد جنگ تجاری که می تواند موجب تضعیف روند ترمیم اقتصادی پس از کرونا شود، هشدار داد.

شیشه بران در ادامه با تحلیل بازار ایران، گفت: در بازار ایران امروز دوشنبه۲۲ اردیبهشت قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۳۰۰ تومان افزایش یافت به طوری که برای فروش ۱۶۵۰۰ تومان و برای خرید از مردم ۱۶۴۰۰ تومان اعلام شد.

وی اضافه کرد: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۱۷۸۰۰تومان اعلام شده و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷۹۰۰تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان یادآور شد: اگرچه شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با رشد ۵ هزار واحدی همراه شد، اما پس از گذشت ۴۰ دقیقه به زیر ۵۰۰ واحد سرازیر شد و در انتهای معاملات نیز با ثبت چهار هزار و ۴۰۰ واحد رشد به کار خود پایان داد.

وی درباره وضعیت بازار طلا در ایران، گفت: موج صعودی قیمت سکه تقریبا از اوایل هفته گذشته آغاز شد.

شیشه بران از حباب ۴۹۵ هزار تومانی قیمت سکه خبر داد و توضیح داد: افزایش نسبی قیمت دلار و ورود به کانال ۱۶ هزار تومان و افزایش قیمت طلا تا محدوده ۶۷۰ هزار تومان به ازای هر گرم، باعث شد سکه سیر صعودی به خود بگیرد و شاهد ورود سکه تمام به کانال نزدیک هفت میلیونی باشیم.

وی از افزایش تقاضا برای خرید طلای خام و سکه توسط مردم خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد افرادی که نمی توانند وارد بورس شوند، سرمایه‌های خود را وارد بازار طلا و سکه کرده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه تقاضا برای خرید سکه افزایش یافته است، تاکید کرد: خرید و فروش طلا در بازار همچنان با رکود مواجه است و تنها تقاضا برای خرید طلای خام و سکه برای سرمایه گذاری توسط افراد وجود دارد.

وی با اشاره قیمت طلا در بازار اصفهان در لحظه تنظیم این خبر، اظهار کرد: امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۷۰ هزار و ۳۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون تومان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو