علائم دور از انتظار استرس

54

1399/2/22

20:11


علائم دور از انتظار استرس

سلامت نیوز:همه ما تاثیرات استرس بر خودمان را تجربه كرده‌ایم. هرچند استرس در كوتاه‌مدت به فرد كمك می‌كند با شرایط سخت روبه‌رو شود اما در بلندمدت می‌تواند به یك مشكل مزمن تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،وقتی سطح استرس بیش از حد لازم باشد، باید انتظار بروز برخی مشكلات سلامت را نیز داشته باشیم. علائم زیر برخی از علائم كمتر شناخته‌شده استرس هستند كه به ما می‌گوید فردی كاملا عصبی هستیم.

درد عضلانی: وقتی نمی‌توانید به‌خوبی استراحت كنید، عضلات‌تان هم استراحت نمی‌كند. این شرایط باعث می‌شود دردهای پشت، شانه، دردهای بدنی و سردرد كم‌كم خودشان را نشان بدهند.در واقع استرس باعث می‌شود فرد به مدت طولانی به عضلاتش فشار وارد كند و این شرایط درد عضلات را به همراه دارد.

احساس خستگی: حتی اگر در شرایطی كه دچار استرس هستید بتوانید خواب شبانه خوبی داشته باشید، تاثیر استرسی كه در طول روز دارید انرژی بدنتان را تحلیل خواهد برد.

تعریق زیاد: حتما می‌دانید كه وقتی عصبی هستید تعریق بیشتری دارید، اما استرس مزمن هم می‌تواند افزایش میزان تعریق را به همراه داشته باشد. ریزش مو: در مواردی كه استرس شدید است، فرد ممكن است دچار ریزش مو شود. دلیل شایع این امر آلوپسی آرئاتا، یك اختلال خود ایمنی است كه باعث می‌شود گلبول‌های سفید خون به فولیكول‌های مو حمله كند.

از دست دادن حافظه: وقتی استرس دارید، ذهنتان به‌راحتی اطلاعات را به یاد نمی‌آورد.از آنجا كه ممكن است در شرایط استرس‌زا اعداد و ارقامی را كه همیشه در ذهن داشته‌اید، به‌یاد نیاورید، بهتر است اطلاعات مهم را یادداشت كنید.

سرماخوردگی مكرر: وقتی بدن تحت‌تاثیر استرس قرار دارد، سیستم ایمنی آسیب می‌بیند. این امر باعث می‌شود آسان‌تر در مقابل میكروب‌هایی كه هر روز شما را احاطه می‌كند، تسلیم شوید.

دندان‌درد: فشردن یا ساییدن دندان‌ها به هم ممكن است به طور ناخودآگاه و حتی در طول شب و هنگامی كه در خواب عمیق هستید هم اتفاق بیفتد. درنتیجه ممكن است احساس درد در فك و دندان‌های‌تان تجربه كنید.

مشكلات گوارشی: شاید شما تصوری از ارتباط زیاد میان معده و مغزتان نداشته باشید، اما به نظر می‌رسد سلامت گوارش با سطح استرس ارتباط نزدیكی دارد. مشخص شده است كه استرس در بروز طیفی از مشكلات گوارشی ناخوشایند از جمله ترش كردن، اسهال یا یبوست نقش دارد.

كارشناسان می‌گویند كسانی كه علائم استرس مزمن را تجربه می‌كنند باید به دنبال راه‌های سالمی برای كنترل استرس خود باشند. ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، دویدن و یوگا، تغذیه مناسب و متعادل و كاهش مصرف قندهای اضافی، مراقبه و از بین بردن منبع استرس در صورت امكان باید مورد توجه قرار بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو