رسانه ملی؛ ویژه برنامه‌های لیالی قدر شبکه‌های سیما

منبع: سینما پرس

97

1399/2/22

21:42


سینماپرس: شبکه‌های سیما همزمان با لیالی قدر تدارک گسترده‌ای برای پوشش مداحی، سخنرانی و مراسم احیا از اماکن متبرکه و زیارتی پیش‌بینی کرده اند.

ماه مبارک رمضان*

سینماپرس: شبکه‌های سیما همزمان با لیالی قدر تدارک گسترده‌ای برای پوشش مداحی، سخنرانی و مراسم احیا از اماکن متبرکه و زیارتی پیش‌بینی کرده اند.

به گزارش سینماپرس، در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (علیه السلام)، شبکه‌های مختلف سیما مراسم لیالی قدر را از اماکن مختلف مذهبی کشور همچون «حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)»، «حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها)»، «حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)»، «حرم مطهر امام خمینی (رحمت الله علیه)»، «حسینیه همدانی ها» و «بیمارستان بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» پوشش خواهند داد.

شبکه یک سیما در شب‌های قدر با برقراری ارتباط با «مشهد مقدس» و «حرم امام رضا (ع)»، دعای جوشن کبیر را از بارگاه «ثامن‌الحجج (ع)» برای عزاداران امام اول شیعیان (ع) پخش می‌کند.

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مراسم شب نوزدهم و اولین شب از لیالی قدر حوالی ساعت ۲۳:۱۰ با پخش دعای جوشن کبیر با نوای «محمدرضا غلامرضازاده»، مرثیه سرایی «رضا نریمانی» و سخنرانی «آیت الله سیداحمد علم الهدی» همراه خواهد بود. در شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) مراسم ویژه احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای «مهدی سروری» و سخنرانی «حجت الاسلام ناصر رفیعی» همراه است.

در سومین شب لیالی قدر، مراسم احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت الاسلام مهدی شجاع و مداحی میثم مطیعی همراه خواهد بود. سخنران شب بیست و سوم ماه رمضان هم «حجت الاسلام و المسلمین صدیقی» است.

شبکه دو سیما مراسم شب‌های قدر و شهادت مولی الموحدین علی ابن ابی طالب (ع) را از قم «حرم حضرت معصومه سلام الله علیها» برای روزه داران و عزاداران پخش می‌کند.

در شب نوزدهم «حجت الاسلام والمسلمین رفیعی» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و عزاداری مولای متقیان با مداحی «میثم مطیعی» پخش می‌شود.

در بیست و یکم رمضان هم «حجت الاسلام سعیدی» سخنران خواهد بود و مداحی شهادت امام عاشقان علی علیه السلام را «حیدرزاده» برای عزاداران از «حرم حضرت معصومه (س)» انجام خواهد داد.

شنبه شب بیست و سوم رمضان هم «حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری» در وصف مولای متقیان سخنرانی خواهد کرد.

شبکه سه سیما همراه با دیگر شبکه‌های تلویزیون در شب‌های شهادت امام عاشقان به «حسینیه همدانی ها» در تهران می‌رود و اعمال شب‌های قدر و شهادت مولای متقیان علی (ع) را از این حسینیه پخش خواهد کرد. دعای جوشن کبیر و مراسم به سرگرفتن را شب زنده داران و روزه داران با صدای «شیخ حسین انصاریان» خواهند شنید.

شبکه چهار سیما هم مراسم لیالی قدر و عزاداری شهادت امام علی علیه السلام را از «مسجد مقدس جمکران قم» برای مومنان خداجوی و عزاداران امام اول شیعیان پوشش خواهد داد.

«حجت الاسلام والمسلمین عالی» در شب نوزدهم از «مسجد جمکران قم» در باب منزلت و شان ایام قدر برای شب زنده داران به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. مداح شب نوزدهم هم «عباس حیدرزاده» است.

در شب شهادت امام علی علیه السلام شب زنده داران پای صحبت‌های «حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری» خواهند نشست. مداحی برای سوگواری شهادت حضرت امیر (ع) را «حسن شالبافان» انجام می‌دهد.

شب زنده داران و مومنان خداجوی در شب بیست و سوم ماه رمضان هم از سخنان «حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی» بهره‌مند خواهند شد و «محمدرضا غلامرضا زاده» دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند.

شبکه پنج سیما هم مراسم معنوی شب‌های قدر و شهادت امیرمومنان را از «حرم عبدالعظیم حسنی» در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان پخش می‌کند.

«حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان» سخنران نخستین شب قدر از «حرم عبدالعظیم حسنی (ع)» است و دعاخوانی این شب گرانقدر را «شالبافان» و «زین العابدین» انجام می‌دهند.

در شب بیست و یکم رمضان «حجت الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری» سخنرانی می‌کند و «زین العابدین» و «محمدرضا غلامرضازاده» هم مراسم دعاخوانی و مناجات خوانی را انجام می‌دهند.

در شب بیست و سوم رمضان سخنران «حجت الاسلام والمسلمین رفیعی» است و قرائت دعا و مناجات با نوای «شالبافان» و «زین العابدین» خواهد بود.

شبکه آموزش سیما هم با برقراری ارتباط با «حرم مطهر امام خمینی (ره)» در کنار روزه داران و عزاداران امام مهربانی ها مراسم شب‌های قدر را پوشش خواهد داد.

«حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان» سخنران شب‌های قدر از «حرم مطهر امام خمینی (ره)» است که از شبکه آموزش پخش می‌شود. مداحی در شب ضربت خوردن امام علی (ع) مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان را «سید محمد علی سادات رضوی» و «حمید رمضان پور» برای عزاداران امام متقیان علی (ع) برگزار می‌کنند.

مداحان شب بیست و یکم رمضان «احمد شربیانی» و «خلف زاده» و در شب بیست و سوم «منصوری (اصفهانی)» و «حمید رمضان پور» هستند که از حرم مطهر امام راحل (ره) پخش می‌شود.

«کربلای معلی» سرزمین عاشقان حسین در شب‌های قدر و شهادت امام اول شیعیان رنگ و بویی دیگر دارد. شبکه قرآن و معارف سیما در شب‌های نوزدهم و بیست و سوم از «کربلای معلی» مراسم سوگواری و عزاداری مولی الموحدین را با سخنرانی آیت الله صدیقی و قرائت دعای افتتاح با نوای سعید حدادیان و مداحی میثم مطیعی، مهدوی نژاد، مجتبی رمضانی، سید رضا نریمانی و مهدی رسولی از دیار عاشقان برای هموطنان روزه دار پخش می‌کند.

همچنین این شبکه در شب بیست و یکم از امامزاده صالح (ع) سخنرانی حجت الاسلام رئیسی را پوشش می‌دهد.

شبکه افق هم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان از «مصلی امام خمینی (ره)» مهمان منازل مومنان خواهد بود و مراسم شب‌های قدر و احیاء و قرآن به سر گرفتن را پخش می‌کند.

«حجت الاسلام والمسلمین پناهیان» مهمان شبکه افق است که سخنان خود را در شب‌های قدر از «مصلی امام خمینی (ره)» برای علاقه‌مندان ایراد خواهد کرد.

شبکه افق همچنین در شب نوزدهم رمضان از مداحان «احمد واعظی» و «احمد نیکبختیان» برای مداحی و مرثیه سرایی به مناسب ضربت خوردن مولای متقیان علی علیه السلام دعوت کرده است.

در شب بیست و یکم رمضان «احمد واعظی» و «امیر عباسی» و در شب بیست و سوم رمضان هم «سادات رضوی» و «محمد حسین پویانفر» مداحی خواهند کرد.

«علیرضا سبحانی» و «حسین یزدان پناه» هم مراسم مناجات و دعاخوانی را در شب‌های قدر از «مصلی امام خمینی (ره)» برگزار می‌کنند.

«بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)» از دیگر مکان‌هایی است که شبکه سلامت، مراسم شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع) را از کنار مدافعان سلامت برای شب زنده داران پخش می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو