ایتالیا میزبان المپیک زمستانی و پاراالمپیک ۲۰۲۶ شد

منبع: کولاک

170

1398/4/8

01:54


مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

شهرهای میلان و کورتینا دامپزو (شهری در شمال ایتالیا) به عنوان میزبانان المپیک زمستانی و پاراالمپیک ۲۰۲۶ انتخاب شدند. قبلا کانادا، سوئد و ایتالیا سه کشور خواهان میزبانی این رقابت‌ها بودند اما بعدا تعداد نامزدها به چهار کشور افزایش یافت: سیون از سوئیس، ساپورو از ژاپن، گراز از اتریش و کالگری از کانادا. کالگری در سال ۱۹۸۸ میزبان این رقابت‌ها بود که به دلیل نگرانی بابت تامین هزینه‌های این رقابت‌ها از این جمع خارج شد.

شور و شوق طرفداران ایتالیایی ورزش‌های زمستانی پس از انتخاب کشورشان به عنوان میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ در شهرهای میلان و کورتینا دامپزو بسیار دیدنی بود.

قرار بر این شده که رقابت‌های اسکیت و هاکی روی یخ در شهر میلان انجام شود و رقابت‌های اسکی آلپاین در کویتینا دامپزو برگزار شود. سایر رشته‌های زمستانی نیز در مناطق کوهستانی آلپ ایتالیا از جمله بورمیو و لیوینگو برگزار خواهد شد.

المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ از ششم تا بیست و ششم فوریه بزگرار می‌شود. رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۲۶ نیز از ششم تا پانزدهم مارس برگزار خواهد شد. کورتینا دامپزو در سال ۱۹۵۶ نیز میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی بود.

با شمارش آرا مشخص شد میلان – کورتینا ۴۷ رای از ۸۲ رای را به دست آورده‌اند.

سوئد تاکنون میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی نشده و برای دور بعدی رقابت برای میزبانی المپیک زمستانی روی استکهلم و پیست عظیم اسکی‌اش حساب ویژه‌ای باز کرده است. با این حال در این رای‌گیری شهر سیگولدا در لیتوانی نیز ۳۴ رای به خود اختصاص داد. این رای‌گیری رای ممتنع نداشت.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، گفت: به میلان – کورتینا تبریک می‌گویم. مارچشم‌انتظار برگزاری یک رقابت زمستانی شگفت‌انگیز و سرشار از افتخار در ایتالیا هستیم. این کشور یک کشور باستانی در زمینه ورزش‌های زمستانی است»

منبع: BBC

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو