به گزارش العهد، سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات از کاهش تولید نفت این کشور خبر داد.

وی افزود: امارات تصمیم گرفته است که به طور داوطلبانه تولید نفت خود را به مقدار ۱۰۰ هزار بشکه در روز طی ماه ژوئن آینده کاهش دهد.

این در حالی است که وزارت انرژی عربستان سعودی هم امروز دوشنبه به شرکت ملی نفت این کشور دستور داد تا تولید نفت خام خود در ماه ژوئن (ماه آتی میلادی) را یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری به نقل از خبرگزاری دولتی سعودی، این کشور علاوه بر کاهش تولید نفت خود در چارچوب توافق اوپک پلاس، کاهش بیشتر تولید نفت خود را رسانه ای کرده است.

بر اساس اعلام رسانه سعودی، به این ترتیب کل تولید نفت عربستان از سطح تولید آوریل به میزان ۴.۸ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.

ماه میلادی گذشته و پیش از تشکیل جلسه «اوپک پلاس» که به توافق میان روسیه و عربستان برای کاهش سقف تولید نفت با هدف تنظیم بازارهای جهانی، منجر شد؛ حزب جمهوریخواه آمریکا با تنظیم لایحه‌ای در مجلس سنا تهدید کرده بود در صورتی که ریاض با مسکو به توافق نرسد، آمریکا علاوه بر خروج نظامیانش از عربستان، سامانه‌های پاتریوت و تاد را نیز از این کشور خارج خواهد کرد.

بعدها، رویترز در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ۱۰ روز پیش از توافق اوپک پلاس برای کاهش سقف تولید نفت، در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی او را تهدید کرده بود چنانچه کاهش عرضه نفت را آغاز نکند، کاخ سفید نیز از اقدام کنگره برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از عربستان جلوگیری نخواهد کرد.

گفتنی است با اینکه آمریکا طی سال‌های اخیر در رقابت با روسیه و اعضای اوپک، به بزرگترین تولیدکننده نفت تبدیل شده، عدم تفاهم روسیه و عربستان سعودی درباره سقف تولید نفت به کاهش دو سومی قیمت طلای سیاه منجر شده و بسیاری از شرکت‌های نفتی آمریکا را به مرز ورشکستگی کشانده بود.