رایزنی پمپئو با همتای سوئیسی درباره زندانیان آمریکایی

منبع: برترین ها

107

1399/2/23

03:10


وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سوئیسی خود از این کشور برای بازگرداندن اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سوئیسی خود از این کشور برای بازگرداندن اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

مورگان اورتاگس روز دوشنبه با اعلام خبر تماس تلفنی مایک پمپئو با اینیازیو کاسیس افزود: دو طرف بر تعمیق همکاری آمریکا-سوئیس در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کردند.

رایزنی پمپئو با همتای سوئیسی درباره زندانیان آمریکایی

وی ادامه داد: پمپئو همچنین از وزیر خارجه سوئیس به خاطر تداوم نقش مثبت این کشور به عنوان حافظ منافع ما در ایران و کمک در بازگشت اتباع آمریکایی از ایران و میانمار قدردانی کرد.

به دنبال قطع روابط آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، سفارت سوئیس در تهران وظیفه حفاظت از منافع آمریکا را برعهده گرفت. این کشور در مقاطع مختلف برای تبادل زندانیان نقش ایفا کرده است.

بر این اساس، مایکل وایت یکی از اتباع بازداشتی آمریکا در ایران پس از شیوع کرونا برای مرخصی استعلاجی و به طور موقت در اختیار این سفارت قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه درباره مبادله زندانیان ایرانی وآمریکایی گفت: بر اساس تصمیمی که در مهرماه سال ۹۷ گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا یا سایر کشور‌ها با فشار آمریکا زندانی هستند، را با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شود. این صحبتی بوده که ما از آن زمان کردیم، اما آمریکایی‌ها به این صحبت پاسخ ندادند.

سوئیس پس از گسترش همه‌گیری کرونا در ایران هم کانالی را برای ارسال برخی اقلام بهداشتی به ایران ایجاد کرد، اما به گفته مقامات جمهوری اسلامی همچون مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در تامین نیاز‌های مربوطه ناکافی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو