معرفی انواع ماسک موی قهوه و ماسک های طبیعی قهوه برای پوست

معرفی انواع ماسک موی قهوه و ماسک های طبیعی قهوه برای پوست


منبع: آرگا

177

1399/2/23

10:41


داشتن موهای سالم و درخشان نقش مهمی در زیبایی فرد ایفا می کند که با کمک ماسک می توانید موهای نرم و پر پشتی داشته باشد که یکی از بهترین ماسک ها، ماسک قهوه است که تاثیر شگفت انگیزی بر روی موها می گذارد به همین خاطر در این مقاله شما را با انواع ماسک موی قهوه آشنا خواهیم کرد.

قهوه امروزه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار می باشد که می توانید با کمک آن ماسک های موثری برای پوست و مو نیز تهیه کنید و به دلیل اینکه یکی از روش های کمک کننده به سلامت پوست و مو استفاده از ماسک های طبیعی می باشد به همین خاطر برای داشتن موهای سالم می توانید از این نوشیدنی خوشمزه کمک بگیرد.

 

معرفی چند ماسک موی قهوه

ماسک های زیادی برای مو و پوست وجود دارند که شاید همه آن ها را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید، آنتی اکسیدان موجود در قهوه به براق شدن موها کمک شگفت انگیزی می کند و سبب درخشان شدن موها و جلوگیری از شکستن موها می شود به همین خاطر در سراسر دنیا تمام مراکز زیبایی برای موها از قهوه استفاده می کنند زیرا، قهوه آسیب های ناشی از مواد شیمیایی را نیز از بین می برد.

معرفی چند ماسک موی قهوه

این روزها بنا به دلایل مختلفی افراد زیادی برای حفظ سلامت مو های خود به دنبال روش های پر هزینه و نامناسب می روند که با کمک قهوه می توانید ماسک طبیعی و در عین حال بسیار تاثیر گذار تهیه کنید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با چند ماسک موی قهوه آشنا شوید.

  •  قهوه، روغن زیتون و نارگیل

همانطور که می دانید قهوه دارای مقادیر زیادی کافئین است که برای جلوگیری از ریزش مو گزینه بسیار مناسبی است بنابراین نصف لیوان قهوه دم کرده را با سه قاشق غذا خوری روغن زیتون و نارگیل با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را به کمک قلمو بر روی قسمت های مو سر بزنید و پس از زمان نیم ساعت موهایتان را بشویید.

نکته : به منظور اثر بخشی بیشتر بهتر است از شامپو استفاده نکنید، این ماسک علاوه بر جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی در درخشندگی مو ها ایفا می کند.

روش دوم : می توانید در هر بار مصرف پودر قهوه را به شامپو بیافزایید و اجازه دهید مواد به مدت پنج دقیقه بر روی موهایتان بماند و در نهایت موهایتان را بشویید.

اعجاز ماسک قهوه بر روی مو

  • قهوه و ماست

قهوه داری رنگدانه های قوی می باشد که نقش مهمی را در جوان سازی و تقویت مو ایفا می کند، می توانید نصف فنجان ماست و سه تا چهار قاشق چای خوری قهوه را با هم مخلوط نمایید سپس ترکیب به دست آمده را با قلمو یا انگشتان از ریشه تا انتهای مو بزنید و بر روی موهایتان کیسه پلاستیکی گذاشته و با حوله دور سرتان را بپیچید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند، در نهایت با آب گرم موهایتان را بشویید.

آشنایی با چند ماسک موی قهوه

نکته : به خاطر داشته باشید که در زمان استفاده از این ماسک موی قهوه از شامپو استفاده نکنید و پس از شستن موهایتان را خشک نمایید تا شاهد خوش رنگ و درخشان شدن موهایتان شوید.

معرفی چند ماسک قهوه برای پوست

قهوه برای پوست نیز فواید شگفت انگیزی دارد و به زیبا و درخشان شدن پوست کمک زیادی می کند به همین خاطر چند ماسک قهوه را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 پودر قهوه، پودر کاکائو ، ماست و عسل

استفاده از این ماسک به رفع چین و چروک پوست کمک زیادی می کند و همچنین سبب افزایش لطافت پوست می شود، ابتدا شش قاشق ماست را به خوبی هم بزنید سپس به آن سه قاشق پودر قهوه، سه قاشق پودر کاکائو و یک قاشق عسل طبیعی اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید و با کمک انگشتان بر روی پوست تان بزنید و پس از زمان بیست دقیقه با آب ولرم صورت تان را آبکشی نمایید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این ماسک دو بار در هفته به مدت دو ماه استفاده کنید.

پوستی زیبا و درخشان با ماسک قهوه

پودر قهوه، ماست و زردچوبه

به منظور کم رنگ شدن جای جوش و لکه ها می توانید از ماسک قهوه استفاده کنید بنابراین یک قاشق پودر قهوه، یک قاشق زردچوبه و سه قاشق ماست خانگی را با هم مخلوط نمایید سپس بر روی پوست تان به آرامی بمالید و پس از خشک شدن ماسک، صورت تان را با آب ولرم بشویید برای رسیدن به نتیجه بهتر از این ماسک می توانید هفته ای دو تا سه بار به مدت سه ماه استفاده نمایید.

ماسک قهوه بر روی پوست

 قهوه و شیر

شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک سبب آرامش سلول های پوست می شود و به از بین بردن خستگی پوست نیز کمک می کند، می توانید یک قاشق پودر قهوه را با یک تا دو قاشق شیر خنک با هم مخلوط نمایید سپس مخلوط را با کمک برس بر روی پوست بزنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

 تفاله قهوه و نمک اپسوم

قهوه به عنوان یک لایه بردار برای پوست محسوب می شود و سبب درخشندگی و شفافیت پوست می شود و از مسدود شدن منافذ پوست  نیز جلوگیری می کند از این رو، کمی تفاله قهوه را با آب گرم تصفیه شده با هم مخلوط نمایید سپس به آن نمک اپسوم بیفزایید و مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید حالا صورت تان را با این آب شسته و تفاله ها را نیز بر روی صورت تان بمالید.

خواص ماسک قهوه بر روی پوست

 قهوه، روغن نارگیل، پودر فلفل سیاه

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی پف و تیرگی در زیر چشم بروز می کند که با کمک ماسک قهوه می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا کافئین موجود در قهوه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی سبب برطرف کردن پف زیر چشم می شود و عروق خونی زیر سطح پوست را منقبض می کند در نتیجه سبب کاهش پف زیر چشم خواهد شد، فقط کافی است نصف قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده، نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک سر انگشت پودر فلفل سیاه و چند قطره آب را با هم ترکیب نمایید حالا به میزان مساوی از ماسک را زیر پلک هایتان بمالید فقط باید دقت داشته باشید که داخل چشم تان نرود و پس از خشک شدن ماسک با کمک یک تکه پنبه مرطوب زیر پلک تان را تمیز نمایید.

در این مطلب سعی داشتیم چند ماسک قهوه موثر برای پوست و مو را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و امیدواریم خواندن مطلب گفته شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک قهوه و ماسک تفاله قهوه بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو