پیشنهاد بازگشایی مهد‌های مناطق زرد

منبع: برترین ها

97

1399/2/23

11:21


مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم نهایی در خصوص بازگشایی مهدهای کودک گرفته نشده است.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم نهایی در خصوص بازگشایی مهدهای کودک گرفته نشده است.

«سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در واکنش به اینکه گفته شده اگر مدارس در مناطق سفید بازگشایی شوند، مهدهای کودک هم بازگشایی خواهند شد، گفت: کارکرد مهدهای کودک فقط آموزشی نیست که بازگشایی آنها را فقط منوط به بازگشایی مدارس بدانیم. ما نیاز داریم در چنین شرایطی مراکز قانونی و استاندارد بتوانند فعالیت کرده و از فرزندان مادران شاغل نگهداری کنند.

وی ادامه داد: بنابراین نه تنها در مناطق سفید بلکه در کلیه مناطق این آمادگی را داریم تا با ابلاغ پروتکل‌های مورد نیاز با ظرفیت محدودتر اقدام به بازگشایی کنیم، چراکه مادران شاغل که کودک شیرخوار یا نوزاد دارند، باید جایی برای نگهداری کودکان خود داشته باشند و در صورت تداوم تعطیلی مهدهای کودک تکلیف این مادران و کودکان چه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پروتکل‌های پیشنهادی برای آغاز به کار مهدهای کودک گفت: پیشنهاد ما این است که پیرو سیاست‌های گام به گام بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی، مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی نیز با ملاحظاتی فعالیت خود را آ‌غاز کنند.

بابایی با اشاره به پروتکل‌ها ادامه داد: این پروتکل‌ها مربوط به ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و کلیه مکان‌ها از جمله دستشویی و ... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، تب‌سنجی روزانه مربیان و کودکان، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارند، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی، حضور تمام پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص است.

وی تصریح کرد: همچنین خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی با حفظ فاصله مطمئن، عدم حضور اولیا در محیط مهد کودک، آموزش اولیا جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی آنها نگردد از دیگر پروتکل‌های پیشنهادی ما برای بازگشایی مهدهای کودک است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در صورت تایید ستاد ملی کرونا فعالیت مهدهای کودک در مناطق نارنجی و قرمز می‌تواند، شامل پذیرش کل کودکان در رده سنی تا دو سال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال با نصف ظرفیت ابلاغی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با اولویت مادران شاغل باشد. همچنین در مناطق سفید نیز می‌توانیم تمامی کودکان را تا سن ۶ سال به محض اعلام با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرش کنیم.

به گفته مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکنون در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم نهایی در خصوص بازگشایی مهدهای کودک گرفته نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو