امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش،  شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناو کنارک را تسلیت گفت.

متن پیام او به این شرح است:

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

شهادت جمعی از دریادلان سپیدپوش ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین برگزاری رزمایش نیروی دریایی موجب تالم خاطر و تاثر عمیق گردید.

عروج این شهدای گرانقدر و مدافعان راستین امنیت و آرامش را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده معظم شهیدان این حادثه، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از درگاه ایزد منان برای آن شهیدان عزیز، علو درجات و برای مجروحین فداکار حادثه، سلامتی و عافیت و برای آن همرزم ارجمند و آحاد همکاران و نیز خانواده‌های داغ دیده، صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

 

تسلیت فرمانده نیروی زمینی ارتش به فرمانده نیروی دریایی

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در پی بروز حادثه ناگوار برای یکی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در جریان تمرین دریایی که منجر به شهادت رسیدن تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه این نیرو شد، پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

فرمانده محترم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار حسین خانزادی

شهادت تعدادی از افسران خدوم و مدافعان آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان را که در جریان تمرین نظامی و حفظ و صیانت از مرزهای آبی کشور شربت شهادت نوشیدند را محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز (حفظه الله تعالی)، فرمانده محترم کل ارتش و جنابعالی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک حضور غیور مردان نیروی دریایی راهبردی ارتش و ادامه دهندگان راه امام حسین علیه السلام در راستای صیانت از مرزهای آبی کشور برای ملت بزرگ ایران مشهود، ملموس و مایه امید و امنیت است و اینجانب ضمن ابراز تأسف از ضایعه جبران ناپذیر از دست دادن دریادلان غیور به خانواده‌های معظم داغ دیده و آحاد کارکنان از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای شهدای حادثه، علو درجات و همچنین برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه الهی مسألت دارم.

تسلیت فرمانده نیروی دریایی سپاه به فرمانده نیروی دریایی ارتش

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در پیامی به امیر دریادار حسین خانزادی، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در تمرین دریایی در آب‌های دریای عمان را تبریک و تسلیت گفت.متن پیام  به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

امیر دریادار ستاد برادر حسین خانزادی

فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارتش جمهوری اسلامی همواره یادآور رشادت های بزرگ مردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند، آنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور مقتدرانه و شجاعانه آنچه در توان داشتند برای دفع تجاوز و حفظ حریم دین و میهن به کار بستند و نشان دادند که نیروهای کارآمد، پرافتخار و پرقدرتی هستند که با توکل به خدای متعال و الهام از مکتب شهادت طلبانه سیدالشهدا (ع) همواره آمادگی انجام هر ماموریتی را دارند و در این رهگذر از هیچ کوششی دریغ ننمودند.

اگر امروز رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه پر توان نیروهای مسلح با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده اند، بدون شک این اقتدار را مدیون جانفشانی های مردان بزرگ و شهدای والامقام نیروهای مسلح می‌دانند که راه، نام و اثرات بی بدیلشان در تاریخ ایران اسلامی تا همیشه جاودان خواهند ماند.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه برادران ایمانی در ماه مبارک رمضان، شهادت جمعی از رزمندگان سپیدپوش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمرین رزمی نیروی دریایی آجا در آب‌های دریای عمان را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان خدوم و دریادل این نیرو و خانواده معظم شهیدان این حادثه تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

برای شهدای عزیز، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای آحاد همکاران و نیز خانواده‌ها و بازماندگان مکرم، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسئلت می‌کنم.