ترجمه گریه نوزاد و آشنایی با ترجمه انواع گریه نوزادان و پیامی که به والدین می دهد

ترجمه گریه نوزاد و آشنایی با ترجمه انواع گریه نوزادان و پیامی که به والدین می دهد


منبع: آرگا

156

1399/2/23

13:57


پیدا کردن علت گریه نوزاد یکی از دغدغه اصلی والدین می باشد که در مقابل بی تاب و گریه شدید نوزاد قرار می گیرد و سعی می کنند بدانند چه چیزی باعث ناراحتی کودک دلبندشان شده است به همین خاطر در این مقاله شما را روش های ترجمه گریه نوزاد آشنا خواهیم کرد.

نوزادان به خاطر اینکه نمی توانند صحبت کنند از طریق گریه با والدین خود ارتباط برقرار می کنند و در واقع گریه زبان نوزاد جهت برقراری ارتباط است و همانطور که می دانید گریه هر نوزاد با دیگری متفاوت است و هر کدام معنی و مفهوم خاصی دارند، در صورتی که متوجه مفهوم گریه نوزادتان نشوید در مراقبت و برطرف کردن نیاز های او با مشکلاتی مواجهه خواهید شد.

آشنایی با ترجمه گریه نوزاد

آشنایی با ترجمه گریه نوزاد

گاهی اوقات ممکن است برای گریه کودک تان علت خاصی پیدا نکنید و حتی کودک به راحتی ساکت نشود که در واقع یک عامل ناشناخته سبب بی قراری او شده است و از گریه کردن خسته نمی شود، اینکه چه چیزی باعث گریه فرزندتان شده است ذهن تان را به خود مشغول می کند، به همین خاطر در ادامه مطلب شما را با ترجمه گریه نوزاد آشنا خواهیم کرد، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشیم تا بتوانید به نیازهای کودک تان جواب دهید و دیگران نگران گریه های نوزاد دل بندتان نباشید.

نوزادان به دلیل اینکه نمی تواند گرسنگی، خستگی، تنگ بودن لباس شان را و.. را بگویند با گریه به والدین خود حرف هایشان را می زنند اما در برخی مادر با وجود برآورده ساختن نیاز های او، باز هم کودک به گریه کردن ادامه می دهد که بهتر است با ترجمه گریه نوزاد آشنا باشید تا بدانید معنی گریه او چه می باشد.

معنی و ترجمه گریه کودکان

آشنایی با علل گریه نوزادان

در برخی موارد به دلیل اینکه سیستم عصبی نوزادان تکامل پیدا نکرده است امکان دارد در چند ماه ابتدای زندگی بدون دلیل یا به دلیل ناشناخته شروع به گریه کردن کنند و برخی دیگر از نوزادان به خاطر حساس بودن به صدا، بو، نور و موقعیت های متفاوت گریه می کنند که اکثر نوزادان در شش هفته اول زندگی میانگین سه ساعت در روز گریه می کنند که این ساعت کم کم کاهش پیدا می کند.

در زمان گریه نوزاد هورمونی به نام پرولاکتین در بدن مادر ترشح می شود که باعث می شود مادر به گریه های نوزاد عکس العمل نشان دهد و تلاش کند که علت گریه او را پیدا و نیاز او را پاسخ دهد، گاهی اوقات پیش می آید که مادر به دلیل اینکه در آرام کردن کودک موفق نمی شود و نمی تواند دلیل گریه او را ترجمه کند احساس ناراحتی می کند اما بهتر است بدانید که نوزاد گاهی بدون هیچ دلیل مشخصی شروع به گریه کردن می کند، در طول مدت چهار ماه زندگی نوزاد تنها ابزار کودک به منظور نیاز های او گریه کردن می باشد گریه نوزاد دارای انواع مختلفی است و نمی توان آن را دقیقا دسته بندی کرد اما انواع آن عبارتند از:

گریه به خطر گرسنگی

تنها چیزی که با گریه کردن نوزادان به ذهن والدین می آید گرسنگی نوزاد است اما همیشه علت گریه گرسنگی نیست بلکه با مشاهده علایمی از جمله : حرکت دادن لب ها، مکیدن دست ها و بردن دست ها نزدیک دهان می توانید ترجمه کنید که نوزادتان گرسنه است.

زمانی که نوزاد چند ماهه می شود به دلیل اینکه تنفس عمق تری دارد لذا گریه های طولانی تری نیز خواهد داشت و در زمان گرسنگی گریه او به همراه پیچ و تاب است، این نوع گریه با فریاد زدن آغاز می شود و در صورتی که کودک برداشته نشود و غذا بخورد عصبی می شود و در نتیجه گریه ادامه دار خواهد شد، برخی والدین تصور می کنند که نوزادشان به تازگی شیر خورده است و نسبت به گریه گرسنگی کودک، بی تفاوت می باشد که کاملا اشتباه است بلکه بهتر است تا جایی که نوزاد اشتها دارد به او شیر داد تا اختلال در عملکرد رشد او ایجاد نشود و به محض سیر شدن از شیر خوردن اجتناب می کند.

بررسی دلایل گریه نوزاد

گریه به خاطر درد

زمانی که کودک احساس درد می کند گریه گوش خراشی دارد و چهره اش متفاوت از دیگر گریه های عادی است و اگر علت درد تشخیص داده نشود آرام شدن او به آسانی امکان پذیر نمی باشد و این نوع گریه ثابت، بلند و یکنواخت است و در آن انفجارهای عصبی دیده می شود که ترجمه این نوع گریه در نوزاد به معنای افزایش درد است.

گریه ناشی از درد

گریه به خاطر صحبت

گاهی اوقات کودک برای مدتی تنها بوده است و تمایل دارد که والدین او را بغل کنند و به مدت پنج تا شش ثانیه گریه کرده و پس از بیست ثانیه مکث می کنند که در حقیقت منتظر جواب والدین هستند و در صورت پاسخ ندادن والدین به نیازش، مجدداً به گریه کردن ادامه می دهد.

گریه برای بی خوابی

هنگامی نوازد خسته می شود و دوست دارد که بخوابد اما بنا به علت های مختلفی نمی تواند بخوابد صدای گریه آن مانند ناله و زاری آرامی است که مدام خمیازه می کشد و همچنین شروع به مالش چشم ها و گوش های خود می کند که ترجمه این نوع گریه در نوزاد به این معناست که در حقیقت به والدین خود می گوید که خوابش می آید.

در خواب دوره های رشد جسمی و ذهنی نوزادان تکامل پیدا می کند به همین خاطر هر چیزی که سبب نخوابیدن آن ها شود مشکلاتی را برای سلامتی شان ایجاد می کند که به صورت متوسط نوزادان حدود ۱۶ تا ۱۸ ساعت در شبانه روز را می خوابند و در طول روز حداقل دو بار می خوابند که این ساعت بعد از هفته ششم زندگی ۱۵ تا ۱۶ ساعت می شود و در چهار ماهگی به ۹ تا ۱۲ ساعت کاهش پیدا می کند، همچنین کودکان شش ماهه به صورت متوسط ۱۰ تا ۱۲ ساعت می خوابند.

گریه به دلیل بی خوابی

گریه به دلیل ناراحتی

این نوع گریه آزار دهنده است و همراه با بی قراری در نوزاد است که در این گریه کودک تکان تکان می خورد که ترجمه این نوع گریه در نوزاد بدین معناست که زمان تعویض پوشک او فرا رسیده است و یا امکان دارد به دلیل اینکه احساس سرما یا گرمای در لباس خود می کند این نوع گریه را داشته باشد، برخی از نوزادان تحمل کثیف بودن پوشک شان را برای مدتی دارند اما برخی دیگر از این شرایط بیزارند و سریعا با گریه کردن به والدین خود این پیام را می رسانند که نیاز به تعویض پوشک دارند به همین دلیل به محض گریه نوزاد یا احساس ناراحتی در او بهتر است پوشک او را چک کنید.

انواع گریه در کودکان

گریه برای فر آیند های فیزیولوژیکی

این نوع از گریه شبیه به جیرجیر و زوزه است که در ابتدا امکان دارد حتی گاز معده، ادرار کردن و یا مدفوع نیز سبب ناراحتی نوزاد شود.

گریه به خاطر دل درد

نوعی گریه در نوزادتان وجود دارد که به علت دل درد می باشد و نوزاد از یک تا چهار ماهگی به مدت سه ماه بعداز ظهر و شب ها به مدت دو تا سه ساعت گریه می کند، به این صورت که کودک مدام وول می خورد و همچنین دست و پای خود را نیز جمع می کند و به خود فشار می آورد و تقریبا سه بار در هفته و به مدت سه ساعت گریه می کنند که در این مواقع مادر با ترجمه این نوع گریه در نوزاد او را بغل کرده و با کمی لالایی و بغل او را ساکت می کند.

در برخی موارد این دل درد ها به مواد غذایی مصرفی مادر بستگی دارد که مصرف شیر و لبنیات زیاد توسط مادر سبب ایجاد دل درد در نوزاد می شود و گاهی نیز کودک به دلیل اسپاسم ناحیه مقعد قادر به دفع مناسب نمی باشد و به دل درد گرفتار می شود که با گریه بروز می کند، بنابراین زمانی که نوزاد از دل درد رنج می برد بهتر است او را به روی شکم روی زمین یا بین پاهای خود بگذارید سپس پشتش را بمالید همچنین، می توانید نوزاد را به پشت روی زمین بخوابانید و شروع به ماساژ شکم او کنید که در صورتی که با انجام این روش ها هنوز نوزاد تان از دل درد رنج می برد بهتر است به پزشک اطفال مراجعه نمایید.

علل گریه در کودکان

گریه به خاطر جدایی از مادر

یکی از گریه های که در اکثر نوزادان دیده می شود گریه ناشی اضطراب جدایی از مادر می باشد که تقریبا روز ها بین شش تا هشت ماه و شب ها بین هشت تا چهارده ماه است که در شش تا هشت ماه کودک باید مادرش را حتما ببیند تا آرام شود بنابراین در صورتی که مادر از یک اتاق دیگر نوزادش را صدا کند او ساکت نمی شود اما پس از هشت ماه کودک با صدای مادر احساس می کند که او در کنارش است که از ۸ تا ۱۴ ماه این اضطراب در خواب است به این صورت که کودک از خواب بیدار شده تا مادرش را ببیند و مادر او را کمی نوازش می کند تا کودک بخوابد اما مجدداً دوباره بیدار می شود.

گریه به خاطر جدایی از مادر

گریه به خاطر عفونت ادرار

گاهی به دلیل عفونت ادرار کودک بی قرار است و شروع به گریه می کند که از نشانه های آن وزن نگرفتن و اسهال در کودک است که با مشاهده این علایم می توان متوجه شد که کودک به عفونت ادرار دچار شده است.

گریه به دلیل نیاز به بغل کردن

 ترجمه گریه نوزادانی که سه ماهه هستند به این معنا است که تمایل به آغوش گرفتن دارند تا اطراف را مشاهده کنند از این رو، هنگامی که در یک جا ثابت می مانند با گریه به والدین می رسانند که به آغوش گرفتن نیاز دارند بنابراین بهتر است در این زمان مادر کودک را در آغوش گرفته و به منظور آرام تر شدن برایش لالایی بخواند.

گریه برای آروغ زدن

بهتر است پس از شیر خوردن بلافاصله نوزاد را به منظور آروغ زدن آماده نمایید که روش های آروغ زدن نوزاد عبارتند از : ماساژ دادن شکم نوزاد، حرکت دادن دو چرخه ای پاهای نوزاد، روش سنتی خواباندن نوزاد روی شانه می باشد که به منظور پرهیز از بلعیدن هوا توسط نوزاد می توانید هنگامی که نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند از جا به جا کردن وضعیت او خودداری کنید و برای آن دسته از نوزادانی که از شیشه شیر استفاده می کنند باید از سر شیشه هایی استفاده کنید که شیر کمتری از آن ها خارج می شود.

گریه به دلیل آروغ زدن

روش هایی برای ساکت کردن نوزادان

به خاطر اینکه هر کدام از نوزادان بنا به دلایل مختلفی گریه می کنند روش مشخص برای آرام شدن آن وجود ندارد که البته برخی روش های به منظور ساکت کردن نوزاد وجود دارد که عبارتند از :

قرار دادن نوزاد در وضعیتی مانند رحم

همانطور که می دانید رحم خانه اول نوزاد می باشد بنابراین بهتر است به منظور آرام شدن او شرایطی مانند رحم را برای او ایجاد کنید، می توانید دست هایش را کنار بدنش قرار داده و با یک پارچه نرم او را ببندید سپس سر نوزاد را نزدیک قلبتان بگذارید و آرام آرام حرکت کنید، به دلیل اینکه صدای قلب برای او آشنا است به آرام شدن او کمک می کند.

در آوردن صداهایی شبیه «ش ش»

از دیگر روش های ساکت کردن گریه کودکان این است که او را به شکم بر روی دست بخوابانید و صدای مانند سشوار در آورید زیر این صدا را در داخل رحم شنیده است.

روش های ساکت کردن نوزادان

تماس لمسی داشتن با بدن نوزاد

سعی کنید نوزادتان را تکان داده و با او تماس لمسی داشته باشید زیرا، داشتن تماس لمسی سبب تحریک گیرنده های مغزی نوزاد خواهد شد و در نتیجه به آرام شدن کودک کمک می کند و پشت پاها، معده و پیشانی نوزادتان را به آرامی نوازش کنید.

حرف زدن با کودک

در زمان عوض کردن پوشک نوزاد پاهایش را ماساژ دهید و اجازه دهید کمی تقلا کند و با او صحبت کنید زیرا، شنیدن صدای مادر برای او آرامش بخش است همچنین می توانید زیر لب آوازی را زمزمه کنید.

راه های ساکت کردن کودکان

استفاده از خودرو

حرکت خودرو در اکثر موارد به ساکت کردن کودک کمک می کند اما در صورتی که قادر به انجام این کار نیستید می توانید او را داخل گهواره قرار داده و به آرامی تکان دهید.

ترجمه صدا های اصلی نوزادان

نهه : شنیدن این صدا در کودکان به معنای گرسنگی است و این صدا زمانی تولید می شود که نوزاد زبان خود را به داخل سقف دهان هل داده و از راه رفلکس مکیدن ایجاد می کند.

اه : ترجمه این صدا گریه نوزاد به معنی آروغ است و هنگامی که هوای اضافی از مری خارج می شود و کودک تلاش می کند که آن را از دهان خود پاک نمایید.

ترجمه گریه نوزاد و روش های ساکت کردن آن

اوه : کودک با فشار دادن لب هایش پیش از خمیازه، این نوع صدا را تولید می کند که به معنای خسته و خواب آلود بودنش است.

هه : ترجمه این صدای  گریه در نوزاد به این صورت است که کودک احساس ناراحتی می کند شروع به تکان دادن دست و پا های خود می کند که تمام این جنبش ها این نوع صدا تولید می کند به خصوص هنگامی که دهان نوزاد کمی باز است.

ایرره : هنگامی که کودک از دل درد رنج می برد به منظور رهایی از درد، نفس را خارج می کند و در نتیجه این صدا از خود بروز می دهد.

آشنایی با ترجمه گریه نوزاد

حرکاتی که نوزادان در زمان گریه از خود بروز می کنند.

قوس کمر : زمانی که کودکان زیر دو ماه دچار درد، قولنج و کولیک می شوند این حرکت را از خود نشان می دهند و اگر نوزاد تان در زمان خوردن این حرکت را انجام می دهد نشانه رفلاکس است و اگر دو ماهه بیشتر باشد این حرکت معمولا نشانه حالت بد و خستگی او است.

گرفتن گوش های خود : در اکثر موارد این حرکت نشان دهنده این است که نوزاد تنها بدن خود را کاوش می کند و در صورتی که این نوع حرکت با گریه و تکرار همراه باشد بهتر است با پزشک مشورت نمایید.

چرخش سر: این نوع حرکت را نوزادان پیش از خوابیدن یا هنگامی که یک شخص ناشناس را می بینند انجام می دهند و در حقیقت حرکتی آرام بخش برای کودک محسوب می شود.

بلند کردن پاها : زمانی که کودک از درد معده و قولنج رنج می برد پاهای خود را بلند می کند و در واقع با این حرکت سعی می کند درد خود را بهبود دهد.

گره کردن مشت ها: زمانی که کودک گرسنه است این حرکت را از خود نشان می دهد و اگر متوجه آن به موقع شوید می توانید از گریه آن پیشگیری نمایید.

آشنایی با انواع گریه خطرناک نوزادان

نشانه بیماری در او : در برخی موارد ترجمه گریه نوزاد از وجود یک بیماری در او خبر می دهد به طور مثال: خواب آلود بودن، استفراغ کردن و شیر نخوردن نشانه های خطر برای بیماری می باشند که در آن گریه به صورت ناله، ضعیف و پی در پی می باشد.

پیچ خوردگی روده : از دیگر علل گریه نوزاد فتق یا پیچ خوردگی روده است که نوزاد به مدت پانزده تا بیست دقیقه ساکت است و به صورت ناگهانی به مدت سه تا چهار دقیقه پی در پی گریه می کند سپس مجدداً آرام شده و دوباره گریه می کند که امکان دارد به همراه گریه استفراغ هم داشته باشد که باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

ترجمه گریه نوزاد و همه چی در مورد آن

مصرف دارو های بی جا : گاهی گریه نوزاد ناشی از مصرف دارو های نامناسب است که در این صورت کودک احساس بی قراری و گریه می کند و نق می زند که امکان تشنج نیز در آن وجود دارد از این رو، بهتر است والدین از دادن دارو های نامناسب به کودک پرهیز نمایند و در صورت آرام نشدن کودک حتما به پزشک مراجعه نمایند.

صدای گریه نوزاد و ترجمه آن

نکاتی در رابطه با ساکت کردن نوزادان

۱. حفظ آرامش نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت اضطراب، نگرانی و عصبانیت شما به نوزادتان منتقل می شود و قادر به بر آورده ساختن نیاز های او نخواهید بود بنابراین این عوامل را از خود دور کنید.

۲. اگر نوزادتان در زمان خوابیدن گریه می کند بهتر است برای او آواز خوانده و او را در آغوش بکشید سپس کمرش را نوازش کرده و به او عشق و محبت بورزید زیرا ضربان و صدای قلب شما باعث آرامش او می شود و در نتیجه به راحتی می تواند بخوابد.

۳. زمانی که می خواهد کودک تان را بخوابید بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که با او تنها باشید تا کودک آرامش بیشتری را از شما دریافت کند.

۴. شیر دادن سبب برقراری ارتباط بیشتر بین مادر و فرزند می شود و در حقیقت هر چه مادر از لحاظ فیزیکی به کودک نزدیک تر باشد کودک احساس امنیت بیشتری خواهد داشت.

نکاتی در رابطه با گریه در کودکان

امیدواریم خواندن مطلب گفته شما برای شما والدین عزیز سودمند و مفید واقع شده باشید و به خوبی با ترجمه گریه نوزاد آشنا شده باشید در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با نحوه بغل کردن نوزاد، نشانه های گرسنگی کودکان، ترفند های خواباندن نوزاد، دلیل سیر نشدن نوزاد و تنظیم خواب نوزاد می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو