یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان‌های غیرجنگی است

منبع: دوستان

37

1399/2/23

15:29


تلفات نظامیان ارتش‌های دنیا در حوادث و حین آموزش و تمرین و رزمایش‌های نظامی کمتر از میدان نبرد واقعی نیست و گاه در سال‌هایی چند برابر تلفات در میدان نبرد واقعی است.

www.dustaan.com - یک سوم تلفات نظامیان آمریکا در میدان‌های غیرجنگی است

به گزارش عصرایران سالانه صدها سرباز و نیروی نظامی در ارتش‌های دنیا حتی در کشورهایی که خود را دارای قوی‌ترین و مجهزترین ارتش‌ دنیا و کشورهای صاحب سبک می‌دانند، در حوادث و سوانح مختلف حین تمرین و آموزش و رزمایش، کشته می‌شوند.

برای مثال و بر اساس گزارش آماری که از سوی کنگره ایالات متحده آمریکا تهیه شده، در فاصله سال‌های بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ حدود ۳۲ درصد از تلفات نظامیان آمریکایی نه در میدان نبرد بلکه در حوادث و سوانح مختلف آموزشی و تمرینی و رزمایش‌های نظامی روی داده است.

بر اساس این گزارش در طی ۱۲ سال مورد بحث ۵۳۰۵ نظامی آمریکایی در سراسر جهان در حوادث و سوانح غیرجنگی و از جمله در جریان رزمایش‌های نظامی و یا حین آموزش و تمرین در کشورهای مختلف دنیا کشته شده‌اند. این تعداد حدود ۳۲ درصد از کل مرگ و میرهای نظامیان آمریکایی در طی دوره مورد بحث است.

برای مثال و بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ در حالی که تنها ۲۱ نظامی آمریکا در عملیات‌های جنگی کشته شده‌اند تعداد ۸۰ نفر در جریان حوادث ناشی از آموزش و تمرین و رزمایش کشته شده‌اند. یعنی حدود ۴ برابر بیشتر از تلفات نظامیان آمریکایی در میدان نبرد در سال ۲۰۱۷.

همچنین بر اساس گزارش وزارت دفاع بریتانیا در فاصله سال‌های بین ۲۰۰۰ تا فوریه سال جاری میلادی (۲۰۲۰) ، ۱۴۸ نظامی بریتانیایی در جریان حوادث غیرجنگی و در رزمایش‌های مختلف کشته شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نظامی در سوانح سقوط هواپیمای نظامی و ۲۶ نفر از پرسنل نیروی دریایی سلطنتی در جریان حوادث و سوانح مختلف کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش ۶ درصد از کل موارد مرگ و میرهای روی داده در میان پرسنل نظامی بریتانیا در طول دوره ۲۰ ساله مورد بحث، در اثر حوادث و سوانح غیرجنگی و از جمله در جریان رزمایش‌ها بوده است.

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو