ایمان محرابی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها بیان کرد: طبق اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و ۲۲۸۸ دستگاه ترددشمار، در شبانه‌روز گذشته میزان تردد در جاده‌ها ‌نسبت به روز قبل ۱.۳ درصد کاهش دارد، در همین مدت بیشترین تردد بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شد و سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۷.۴ درصد بود.

* آزادراه‌های کرج-تهران و کرج- قزوین پرترافیک‌ترین جاده‌ها

وی بیان کرد: ‌در شبانه روز گذشته آزادراه‌های کرج- تهران، کرج- قزوین و قزوین- کرج پرترافیک‌ترین جاده کشور بود.

* انسداد شبانه آزادراه تهران- شمال تا پیش از تعطیلات عید فطر

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: ‌آزادراه تهران- شمال در منطقه یک هر روز از ساعت 19 تا 7 صبح روز بعد غیر از ایام تعطیلات رسمی و روزهای قبل و بعد از تعطیلات، مسدود است که این انسداد تا پیش از تعطیلات عید فطر ادامه دارد و محورهای جایگزین هراز،‌ فیروزکوه و کندوان است.

* انسداد ۱۰ جاده به دلیل نبود ایمنی کافی

محرابی‌نیا با اشاره به انسداد 10 جاده به دلیل نداشتن ایمنی، گفت: در این باره می‌توان به محورهایی نظیر آزادراه قزوین- رشت، جاده رودبار- قلعه‌گنج، محور قزوین- همدان، محور رودبار- کهنوج، جاده خرم‌آباد- پلدختر و محور فرعی شمشک- دیزین اشاره کرد.

* تردد روان در محورهای منتهی به شمال

وی اظهار داشت: در حال حاضر تردد در محورهای کندوان، فیروزکوه، هراز، آزادراه رشت- قزوین و آزادراه تهران- شمال روان است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: ‌محورهای هراز و فیروزکوه بارش باران گزارش شده است و در محور کندوان مه‌گرفتگی در ارتفاعات داریم، همچنین در برخی از جاده‌های گلستان و مازندران باران می‌بارد.

محرابی‌نیا اضافه کرد: ‌در حال حاضر در آزادراه قزوین- کرج، ترافیک است.