نوزادان زیر یک سال به روزانه چندین بار فعالیت بدنی نیاز دارند؟

70

1399/2/23

17:44


کودکان زیر پنج سال باید روزانه 180 دقیقه به فعالیت‌های بدنی بپردازند، کودکان 3-4 ساله به طور متوسط یک ساعت در روز را فعال باشند.

نوزادان زیر یک سال به روزانه چندین بار فعالیت بدنی نیاز دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز
کودکان زیر پنج سال باید روزانه 180 دقیقه  به فعالیت‌های بدنی بپردازند، کودکان 3-4 ساله به طور متوسط یک ساعت در روز را فعال باشند.
کودکان و نوجوانان 5 تا 17 سال روزانه حداقل یک ساعت فعالیت بدنی متوسط تا شدید شامل فعالیت‌هایی برای تقویت عضلات داشته باشند. این کار باید حداقل سه روز در هفته انجام شود.
 بزرگ سالان بالای 18 سال باید در طول هفته 150  دقیقه فعالیت بدنی متوسط رو به بالا یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید داشته باشند که شامل فعالیت‌های قدرتی دو روز در هفته یا بیشتر می شود.
 سالمندان کم‌تحرک به منظور  افزایش تعادل برای جلوگیری از افتادن، باید سه روز در هفته یا بیشتر فعالیت بدنی داشته باشند.
  فعال ماندن در خانه
 سعی کنید نشستن به مدت طولانی را در هنگام کار، مطالعه، تماشای تلویزیون، خواندن، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های صفحه نمایش کاهش دهید. بین هر 20 تا 30 دقیقه نشستن، 3 تا 5 دقیقه استراحت کوتاه کنید. بایستید و بدن خود را بکشید یا بهتر از آن، دور خانه راه بروید یا از پله‌ها بالا و پایین بروید.
 یک برنامه روزانه برای فعال ماندن داشته باشید مثلا خودتان  یک فعالیت بدنی یا استراحت بین آن برنامه ریزی کنید، یک زمانی را تعیین کنید که با دوستان یا همکاران خود آنلاین ورزش کنید.
 همراه با خانواده خود فعالیت بدنی داشته باشید؛ برقراری ارتباط با دیگران می‌تواند به شما و خانواده‌تان در خانه و جاهای دیگر کمک کند که در کنار هم وقت بگذرانید و فعال باشید. انجام بازی‌های همراه با فعالیت بدنی، راه رفتن در پارک یا دوچرخه سواری گزینه‌های خوبی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو