ببینید: طراحی شگفت‌انگیز دفتر کار مرکزی مک دونالد

ببینید: طراحی شگفت‌انگیز دفتر کار مرکزی مک دونالد


منبع: ایران آرت

146

1399/2/23

20:32


مک دونالد محبوب‌ترین رستوران فست فود در آمریکا و یکی از پرطرفدارترین فست فود‌های جهان است.

ایران آرت: مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از 36،900 شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. در واقع مک دونالد محبوب‌ترین رستوران فست فود در آمریکا و یکی از پرطرفدارترین فست فود‌های جهان است. براساس گزارش بی بی سی منتشر شده در سال 2012، مک دونالد دومین بزرگترین کارفرما خصوصی در جهان است.

شرکت مک دونالد یک دفتر کار مرکزی جدید را پیش بینی کرده که بیانگر فرهنگ رشد شهری و با توجه به معیار های سلامت باشد دفتر مرکزی شامل دفاتر بزرگ و کوچک کاری ، بخش فرهنگی ، دانشگاه آموزش همبرگر و موزه تاریخ می باشد و لوپ غربی کاربران را با اهداف مشترک دور هم جمع و تعاملات را از این طریق گسترش می دهد. 

به گزارش آرل، طراحی فضای اداری مرکزی مک دونالد ترکیبی از فرهنگ ها و نسل های مختلف را پوشش می دهد و سعی نموده تا با طراحی مناسب انواع سبک های کاری مختلف را در خود جای دهد. تنوع کارکردها در دفتر مرکزی مک دونالد منعکس کننده استقبال گسترده از شرکت است.

2

مناطق کار با سبکی کلاسیک و اتاق های جلسات طراحی شده توسط معماران داخلی IA با مناطق کاری طراحی شده توسط  گروه معماران O + A از نظر ظاهری و احساس دعوت کنندگی  با یکدیگر تعامل دارند. هر حوزه معماری به تنهایی و با همکاری فضاهای اطراف خود عمل می کند.

4

چالش اصلی در هر دو تیم طراحی این بود که 9 حوزه با روایتی مشترک را نقل نمایند. گروه معماران IA و O + A مانند نویسندگانی مشترک در یک داستان بزرگ به یکدیگر پیوستند و هر طبقه را به خوبی مجسم نموده اند.

8

یک راه پله چند منظوره در دهلیز مرکزی ساختمان یک نقطه کانونی قابل توجه و درخیابان مکانی برای تعامل را فراهم نموده اما احساس حرکت به جلو را با به کار گیری نشانه ها ایجاد کرده وفضاهای مشترک در  بالا و پایین دهلیز را تعریف میکند. هر طبقه یک عنصر خاص از موفقیت مک دونالد را تداعی می کند و با نوآوری فضا را تغییر میدهد.

6

حوزه های اداری از اتاقک های کوچک و فضا های کاری مجزا تشکیل شده اند و کافه و آشپزخانه آموزشی  مکانی مناسب را برای کارآموزان به منظور یادگیری و تولید طعم ها و محصولات مختلف یاری می رساند.

9

طراحی این فضای اداری بسیار بزرگ برای کارایی بیشتر متناسب با فعالیت ها و دارای تنوع بصری بالا  طراحی شده به نحوی که در هر فضای داخلی می توان تنوع بصری و گرافیکی را مشاهده کرد ترکیبی از رنگ ها، بافت ها و الگوهای متمایز در قسمت های مختلف با یکدیگر ترکیب گشته اند و علاوه بر زیبایی بصری به کارکرد و زیبایی نیز توجه نموده‌اند.

10

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو