تازه ترین آمار در روز سه شنبه نشان می دهد که شمار فوتیهای کرونا در انگلیس از ۳۸ هزار نفر عبور کرده  و اینک در صدر آمار فوتیهای قاره  اروپا قرار دارد.

 به گزارش سازمان آمار ملی انگلیس، تاکنون 38289 نفر در این کشور بابت کرونا جان داده اند. همچنین تاکنون 220 هزار تن در این کشور به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند. 

این در حالی است که  «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باید تغییرات بزرگی در شیوه زندگی خود بدهیم. وی در ادامه سخنانش گفت که محیط‌های کار باید برای کارمندان امن باشد و احتمالا بتوانیم مدارس ابتدایی را در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) بازگشایی کنیم. (جزئیات بیشتر)

در اسپانیا نیز امروز ابتلای 1377 نفر دیگر به کرونا اعلام شد. این کشور از مرگ 176 تن دیگر در 24 ساعت گذشته بابت کرونا خبر داد. تاکنون 26920 تن در اسپانیا جان خود را بابت کرونا از دست داده اند.

 در فرانسه هم بر اساس آخرین آمار اعلام شده 26643 تن جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.  در این کشور تاکنون 177423 تن به کرونا مبتلا شده اند. در حالی که شهردار «پاریس» پایتخت فرانسه خواهان بازگشایی پارکها وبوستانها دراین شهر شده بود، اما وزیر بهداشت فرانسه با این مورد مخالفت کرد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»  «اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه  سه شنبه بعد از ظهر گفت که پارکها و بوستانها برای عدم مواجهه با موج دوم کرونا کماکان بسته خواهند بود. این کشور در صدد است به تدریج برخی محدودیتها را لغو کند.

ایتالیا دیگر کشور به شدت درگیر در اروپا بابت ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرده تاکنون 30739 تن بابت ابتلا به این ویروس  جان باخته اند. در ایتالیا در مجموع 219814 تن به کرونا مبتلا شده اند.