کاهش وزن با گیاهخواری؛ رژیم های غذایی گیاهی چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

کاهش وزن با گیاهخواری؛ رژیم های غذایی گیاهی چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟


منبع: روزیاتو

122

1399/2/24

19:36


برای کاهش وزن روش های مختلفی وجود دارد. رژیم های غذایی بسیار زیادی هست که بسیاری از مردم از آن ها استفاده می کنند اما تغییر در سبک زندگی هم می تواند راهی برای کاهش وزن باشد.

ما با گرفتن رژیم و کم کردن کالری های دریافتی خود و در عین حال انجام ورزش می توانیم وزن خود را کاهش دهیم. با این حال یک تغییر کامل در سبک زندگی هم ممکن است به کسانی که قصد کم کردن وزن خود را دارند کمک کند.

طبق گفته ی انجمن وگان آمریکا، تعداد افراد وگان در ایالات متحده آمریکا در فاصله ی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ چهار برابر شده که این مسأله از افزایش محبوبیت این رژیم غذایی در میان مردم حکایت دارد.

استفاده از رژیم های غذایی گیاهی فواید زیادی برای سلامتی دارد که یکی از آن ها کاهش وزن است.

در رژیم غذایی وگان محصولات حیوان به طور کامل از تغذیه ی فرد حذف می شوند. وگان ها گوشت، ماهی، تخم مرغ یا لبنیات نمی خورند. در عوض، مواد غذایی گیاهی مثل میوه ها و سبزیجات تازه، شیرهای گیاهی و مواد غذایی جایگزین گوشت را مصرف می کنند.

در پیش گرفتن یک رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کاهش مصرف مواد غذایی پرکالری منجر شود. این مسأله می تواند باعث جایگزین شدن مواد پر کالری با مواد غذایی پر فیبر شود که کالری کمی دارند و فرد را مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. وقتی رژیم غذایی تان شما را مدت بیشتری سیر نگه دارد، تنقلات کمتری مصرف خواهید کرد و در نتیجه وزن تان کمتر خواهد شد.

زنان معمولاٌ به ۲ هزار کالری در روز نیاز دارند و این میزان در مورد مردان روزانه حدود ۲،۵۰۰ کالری است.

برای اینکه بتوانید وزن خود را کم کنید رژیم غذایی شما باید به گونه ای باشد که روزانه حدود ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.

تحقیقات نشان داده کسانی که رژیم وگان دارند از وزن پایین تری برخوردارند. این رژیم غذایی فواید دیگری هم برای سلامت از جمله کاهش فشار خون و کلسترول دارد.

دانشمندان پی برده اند رژیم وگان شاید یکی از سالم ترین رژیم های غذایی، سالم تر از رژیم پسکاترین یا همان نیمه گیاهخواری و رژیم وجترین یا همان گیاخواری، باشد، چون در رژیم وگان میوه و سبزیجات و حبوبات بیشتری مصرف می شود و خواصی که این مواد برای سلامتی دارند هر چیز دیگری را جبران می کنند.

برخی انواع گوشت چربی اشباع شده ی زیادی دارند. افراط در مصرف گوشت می تواند کالری زیادی را وارد رژیم غذایی شما کند و باعث افزایش وزن شود. در همه ی چربی ها، در هر گرم چربی ۹ کالری وجود دارد. این مقدار ۲ برابر بیشتر از میزان موجود در کربوهیدرات ها و پروتئین است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده شیرهای گیاهی مغذی تر و سالم تر از شیرهای حیوانی هستند. علت این مسأله آن است که شیرهای گیاهی پروتئین بالایی دارند. بالا بودن پروتئین رژیم غذایی ممکن است به کاهش وزن بدون نیاز به ایجاد تغییرات زیاد کمک کند.

مهم ترین نکته در هر نوع رژیمی، تمرکز بر مصرف مواد غذایی مغذی است که نه تنها شما را مدت طولانی تری سیر نگه می دارند بلکه ویتامین های موردنیاز بدن تان را هم تأمین می کنند.

در یک رژیم غذایی گیاهی این مسأله شامل مواد غذایی ای مثل میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، حبوبات و مغزها و دانه های خوراکی می شود.

رژیم وگان البته همیشه هم سالم محسوب نمی شود که علت آن رواج فست فودهای گیاهی در بازار است.

رژیم وگان برای آنکه باعث کاهش وزن شود باید سفت و سخت رعایت شود. یکی از سلبریتی هایی که با رژیم وگان توانسته وزن خود را کاهش دهد سایمون کاول، داور مشهور مسابقات استعدادیابی امریکن آیدل است. کاول یک رژیم سختگیرانه در پیش گرفته بود که در آن هیچ گوشت، لبنیات، گندم و قندی وجود نداشت. او توضیح داده به راحتی توانسته بود یک رژیم گیاهی را شروع کند چون در بازار مواد غذایی زیادی جایگزین محصولات لبنی وجود دارد که دقیقاً همان مزه را می دهند.

تحقیقات نشان داده میان مصرف شیرهای حیوانی و افزایش وزن ارتباط وجود دارد که علت آن کالری و چربی موجود در این نوع شیرها است.

استفاده از یک رژیم گیاهی و در عین حال انجام ورزش می تواند باعث کاهش وزن شود و فواید زیاد دیگری هم برای سلامت شما دارد.

منبع: express

کاهش وزن با گیاهخواری؛ رژیم های غذایی گیاهی چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو