پژمان جمشیدی متهم به کودک‌آزاری شد/ انتقاد کارگردان تئاتر

منبع: ایران آرت

130

1399/2/24

20:30


حسین کیانی درباره "زیرخاکی" نوشت: ظاهرا نویسنده و کارگردان و به تبع آنها بازیگران این سریال برای پررنگ‌تر کردن موقعیت‌ها و لحظات طنز، بدرفتاری و تشر زدن و برخورد تند و بازدارنده با کودک داستان را پیش گرفته‌اند.

ایران آرت: سریال "زیر خاکی" به کارگردانی جلیل سامان و بازی پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی ‌فر این روزها در حال  پخش از شبکه یک  سیما است.

حسین کیانی، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر  به نحوه برخورد با بازیگر کودک این سریال ایراد وارد کرده و نوشته: "عادت ندارم و البته تخصص من هم نیست که سریال‌ها و مجموعه‌های صداو سیما را نقد کنم. اما رفتار ناخوشایند و البته ناهنجاری که والدین کودک مجموعه با او دارند در هیچ ژانر و فرهنگی قابل توجیه نیست. ظاهرا نویسنده و کارگردان و به تبع آنها بازیگران برای پررنگ‌تر کردن موقعیت‌ها و لحظات طنز، بدرفتاری و تشر زدن و برخورد تند و بازدارنده با کودک داستان را پیش گرفته‌اند اما به جای غلیظ‌تر کردن کمدی ماجرا، ذهن و روح بیننده را آزار می‌دهند و ناخودآگاهِ او را به موضع گیری علیه آزارگری و کودک آزاری وا می‌دارند و چنین امری کاملا طبیعی و براساس قواعد وجدان بشری است.

این مجموعه طنز ماه رمضانی علی رغم همه محاسنی که به لحاظ ساخت و بازی‌های جذاب دارد می‌توانست این اشکال کوچک ولی بسیار مهم را نداشته باشد و شخصیت کودک و دنیای معصوم و ناب او را صرفا به خاطرخنده بیشتر تخریب نکند."


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو